انجمن


آسوده بخوابید که وردپرس بیدار است  (۱ نوشته)

  • arix

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۸
    تشکر شده: ۴۰ بار
    # نوشته شده: ۱۳ سال پیش
    ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳

    سلام

    این سومین پست آموزشی منه.اصل این مطلب را قبلا در جای دیگر درج کردم.امیدوارم مورد استفاده واقع شود

    توجه کنید که به دلیل عدم پشتیبانی این انجمن از تغییر رنگ و .... به شما توصیه می کنم برای مشاهده ی مطلب رنگی به همراه منابع ، لینک ها و بحث های صورت گرفته به اصل مطلب که در لینک زیر موجود است مراجعه فرمایید

    http://www.cmscloob.ir/showthread.php?tid=793

    سایت شاهوار.نت به معرفی یکی از پرکاربردترین افزونه های وردپرس به شرح زیر می پردازد:

    پشتیبان‌گیری از اطلاعات یک وبلاگ از مهمترین کارهایی است که هر وبلاگ نویس باید همواره آن را انجام دهد .

    نصب پلاگین‌های جدید – اشتباه در حذف و یا ویرایش فایلها و هک شدن وبلاگ تنها برخی از دلایلی است که ممکن است موجب حذف کل یا بخشی از اطلاعات وبلاگ شما شود.

    معمولا مدیران وبلاگ هرچند وقت یکبار اقدام به تهیه نسخه‌ی پشتیبان از وبلاگ خود میکنند که نیازمند دانش فنی و البته کمی حوصله است . علاوه بر آن معمولا نسخه‌های پشتیبان اطلاعات نیز بر روی سرور سایت ذخیره می‌شوند و به دلیل حجم بالای آنها معمولا کمتر کسی آنها را دانلود میکند. مدیروبلاگ معمولا تنها هنگامی که نیاز به بازگردانی نسخه پشتیبان وبلاگ داشته باشد اقدام به دانلود آخرین نسخه‌ی پشتیبان میکند .حالا فرض کنید سرور شما هک شده باشد و حتی نسخه‌های پشتیبان نیز توسط هکر پاک شده باشند حال چه می‌کنید؟

    علاوه بر آن مشکلات فراوان برای دریافت و آپلود مجدد فایلهای بک‌آپ که عموما دارای حجم بالایی هستند و نیازمند یک اینترنت پرسرعت واقعی است و مشکلات مربوط به Restore که نیازمند تجربه قبلی است ؛ و همچنین محدودیت در میزان حجم اختصاص داده شده به وبلاگ از سرویس هاستینگی که خریداری شده است از مواردی است که اکثر وبلاگ نویسان به کل قید تهیه نسخه پشتیبان وبلاگ خود را میزنند !

    کافی است مشکل کوچکی برای وبلاگ‌تان رخ دهد تا آنگاه به اهمیت نسخه‌ی پشتیبان پی ببرید …

    دوستانی رو می‌شناسم که تنها به دلیل غفلت در تهیه نسخه‌ی پشتیبان و یا عدم آشنایی با روند تهیه نسخه پشتیبان و هک شدن وبلاگشان آرشیو چند ساله‌ی فایلها و نوشته‌های وبلاگشان را از دست داده اند .

    اما خبری خوب برای وبلاگ‌های وردپرسی …

    راهی وجود دارد که به آسانی هرچه تمام تر یک نسخه پشتیبان و مطمئن از اطلاعات وبلاگ خود داشته باشید . آن هم بدون نیاز به هیچ دانش فنی خاص و یا روبه رو شدن با مشکلاتی که در ابتدای مطلب ذکر شد

    سایت

    http://www.idrive.com/

    که یک سرویس برای نگهداری اطلاعات است اخیرا یک پلاگین جالب برای وردپرس منتشر کرده است .

    تنها کافی است پلاگین مربوطه را بر روی وبلاگ وردپرسی خود نصب کنید و تنها با چند کلیک و به آسانی هر روز و به صورت کاملا اتوماتیک یک Backup از اطلاعات وبسایت خود را بر روی سرور‌های امنِ IDrive داشته باشید .

    منبع
    shahvar.net

    امیدوارم مفید واقع شود
    با تشکر از توجه شما

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    نوین ادمین - امین - Moeini

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.