انجمن


همکاری در طراحی افزونه ی صدور فاکتور خدمات  (۱ نوشته)

  • javad2000

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۷
    تشکر شده: ۸ بار
    # نوشته شده: ۸ سال پیش
    ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲

    با درود
    می دانید که برای فروش محصولات فیزیکی و مجازی با وردپرس افزونه های فارسی خوبی مثل ووکامرس و ایزی دیجیتال دانلود وجود دارند، لیکن تا جایی که من بررسی کردم هیچ افزونه ی فارسی برای فروش خدمات وجود ندارد. مثلاً خدمات طراحی سایت، ترجمه، پیاده سازی فایل صوتی، عکاسی، فیلمبرداری و هزاران خدمت دیگری که در کسب و کارهای آنلاین ارائه می شوند هیچ سیستم صدور فاکتور و مدیریت مشتریان برای آنها موجود نیست. مثلاً من مجبورم مرتباً به صورت دستی به مشتریانی که براشون کار ترجمه انجام می دهم پیامک بفرستم، فاکتور بدهم، اگر پرداخت نکردند زنگ بزنم یادآوری کنم و اونها هم هر وقت فایلی می فرستند باید مرتب با من به صورت تلفنی در تماس باشند تا حساب و کتاب و پیگیری پروژه هاشون رو انجام بدهند. چنین کارهایی وقتی تعداد مشتریان و حجم فعالیت ها زیاد میشه یا مجبوریم تعداد زیادی کارهای خرده ریز رو مدیریت کنیم خیلی وقت گیر و خسته کننده می شوند. این در حالی هست که افزونه های خارجی مثل Wp-Client Portal و Sprout Invoices چنین کارهایی را تا حد زیادی انجام می دهند. فقط باید ظاهر و زبان آنها را فارسی کنیم و برایشان درگاه بانکی یا زیرافزونه های ایرانی بسازیم. من می توانم در فارسی کردن افزونه های فوق همکاری کنم چون ده سال هست که دارالترجمه دارم ولی در برنامه نویسی وردپرس تجربه ی ناچیزی دارم. اگر یک یا چند نفر از برنامه نویسان کمک کنند که یکی از افزونه های خارجی را ایرانی کنیم می تونه برای تمام کسب و کارهای آنلاین کاربرد داشته باشه. من در ازای دریافت یک نسخه از امکانات فارسی این افزونه حاضرم همکاری های زیر را در پروژه بکنم:
    1- خرید یک نسخه ی پولی و کامل از افزونه ی مورد نظر برای برنامه نویس
    2- ترجمه ی کامل افزونه به فارسی
    3- امتیاز استفاده از ترجمه ی فارسی و فروش امکانات فارسی را به برنامه نویس می دهیم چون فقط خودش قادر به فروش و پشتیبانی پس از فروش خواهد بود.

    همه ی شما امکانات مورد نیاز شرکت های خدماتی را کم و بیش می دانید و احتیاجی به تکرار نیست ولی فهرست خدمات مورد نیاز آنها را در اینجا می نویسم تا اگر در آینده ی دور یا نزدیک کسی تصمیم به طراحی یا تکمیل افزونه ها گرفت این کار را با آگاهی کامل انجام دهد. 60 درصد این امکانات هم اکنون در افزونه هایی که نام بردم موجودند و فقط باید درگاه بانکی براشون طراحی کنیم و ظاهرشون رو فارسی کنیم ولی اونهایی که موجود نیستند می توانند در ورژن های بعدی به مرور اضافه شوند:
    1- امکان صدور فاکتور برای مشتریان یعنی نوشتن نوع کار یا کارهای انجام شده، مبلغ واحد و مجموع مبلغ به اضافه ی توضیحات احتمالی که لازم میشه روی فاکتور بگذارم.
    2- امکان پرداخت آنلاین فاکتورها از طریق درگاه بانکی
    3- امکان اطلاع رسانی به مدیر و به مشتریان هنگامی که یک فاکتور صادر/پرداخت می شود یا فعالیتی مثل ارسال و دریافت فایل یا پیشرفت پروژه اتفاق می افتد.

    توضیحات بالا شامل حداقل ها هستند ولی اگه موارد زیر هم به قابلیت های افزونه اضافه بشه عالی هست:
    1- امکان ارسال پیامک به مدیر یا مشتری هنگام صدور یا پرداخت فاکتور.
    2- امکان گذاشتن لوگو و طراحی ظاهر دلخواه برای فاکتور
    3- امکان مشاهده ی نسخه ی قابل چاپ فاکتور
    4- امکان ضمیمه کردن فایل ترجمه شده یعنی فایل متنی Word یا هر گونه فایل دیگر به فاکتور و قابلیت ضمیمه کردن آن به ایمیل مربوط به فاکتور .
    5- تعیین این که آیا مشتری تا قبل از پرداخت فاکتور اجازه ی دانلود فایل را داشته باشد یا نداشته باشد؟!
    6- تعیین این که تا کنون مجموع کارهایی که برای این مشتری انجام شده چقدر بوده و چه مقدار بدهکار یا بستانکار است. بستانکاری باید به موجودی کیف پولش اضافه شود.
    7- تعیین این که اگر بدهی او از حد معینی مثلاً از 500 هزار تومان کمتر باشد می تواند فایل ها را بدون پرداخت هم دانلود کند ولی اگر بیشتر از 500 هزار تومان
    بدهکار شد تا وقتی که پرداخت انجام ندهد نمی تواند دانلود کند.
    8- دادن این امکان به مشتری که تمام فایل هایی که تا کنون برایش فرستاده ایم را در یک جا ببیند و هر کدام که اجازه ی دانلود دارد را به دفعات دلخواه دانلود
    نماید.
    9- امکان درج لینک دانلود فایل در ایمیلی که برای مشتری فرستاده می شود، به صورتی که اگر اجازه ی دانلود داده ایم مشتری بتواند با کلیک روی لینک دانلود، آن
    فایل را دریافت نماید ولی اگر اجازه نداده ایم، با کلیک روی لینک دانلود امکان دانلود نداشته باشد تا وقتی که فاکتور را پرداخت کند و آن وقت لینک دانلود قابل
    استفاده و فعال گردد.
    10- دادن این امکان به منشی شرکت که نوع کار و تعداد دقیقه ی آن را یادداشت و فاکتور را صادر کند و فایل را برای کارفرما بفرستد ولی مبلغ فاکتور را نداند یعنی
    مبلغ به طور خودکار بر حسب تعداد دقیقه و بنا به تنظیماتی که مدیر سایت تعیین کرده محاسبه شود اما منشی، مبلغ را نداند.
    11- امکان ارائه ی توضیحات تکمیلی درباره ی آن فایل یا پروژه، مثلاً درج نام مترجم و نام ویراستار، تاریخ شروع کار و تاریخ پایان پروژه!
    12- امکان ساخت فرم های چندمرحله ای جهت ارسال سفارش توسط مشتری مثلاً در مرحله ی اول اسم و فامیل خود را می نویسد و در مرحله ی دوم توضیحات تکمیلی را ذکر می نماید. یا شاید مرحله ی دوم بسته به گزینه های مرحله ی اول تغییر کند.
    13- امکان آپلود فایل های صوتی/تصویری حجیم در فرم ارسال سفارش و نمایش درصد، میزان آپلود، سرعت آپلود و اینطور چیزها در حین ارسال فایل و بعد هم امکان پاک
    کردن فایل های مذکور از فرم یا از پنل مدیریت و همچنین امکان پر کردن خودکار نام و شماره تماس مشتری در فرم ارسال سفارش
    14- امکان مدیریت پروژه مثلاً این که هر پروژه چقدر پیشرفت داشته و هر مرحله اش توسط چه کسی انجام شده و این که کارمزد هر نفر بابت انجام آن مرحله از پروژه چقدر بوده
    15- امکان مدیریت حقوق و دستمزد کارکنان بر اساس سهمی که در پروژه های مختلف داشته اند و احیاناً سایر زحمت هایی که کشیده اند.
    16- امکان تعریف حلقه های مشتریان یا حلقه های کارمندان برای این که چند مشتری یا چند کارمند دسترسی مشترک به پروژه های خودشان داشته باشند.
    17- امکان پرداخت یکجای تمام فاکتورها یا پرداخت جزئی بخشی از قیمت فاکتور و یا پرداخت و ذخیره ی وجه در کیف پول به جای پرداخت فاکتور
    18- امکان ارسال ایمیل و پیامک یادآوری در دوره های زمانی قابل تنظیم مثلاً روزانه، هفتگی و ماهانه بابت فاکتورهای پرداخت نشده یا عقب افتاده.
    19- امکان ایجاد بازار کار (Marketplace) یعنی این که ارائه دهندگان خدمات مختلف در یک سایت دور هم جمع شوند و هر کدام برای خودشان پنل مدیریت جداگانه و درگاه پرداخت مجزا داشته باشند ولی همگی در یک سایت در کنار هم فعالیت کنند.

    اگر اون شرکت به تدریج بزرگ بشه امکانات دیگری مثل تعریف زیرپروژه، زیرمشتری، زیرکارمندان، امور پرسنلی، منابع انسانی و.... هم لازم میشه که فعلاً به سراغشون نمیریم.

درباره‌ی این موضوع