انجمن


چگونه دسته بندی ها و زیر بسته بندی ها در URL های وردپرس وا  (۱ نوشته)

  • nasrin1363

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۵
    تشکر شده: ۹ بار
    # نوشته شده: ۷ سال پیش
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

    دسته بندی ها و زیر دسته بندی ها به شما اجازه می دهند تا مطالب خود را بر روی وب سایت مرتب و منظم کنید. آنها همچنین به مخاطبان شما اجازه می دهند تا به راحتی عناوینی که بیشتر از همه به آن علاقه دارند را بخوانند. در این مقاله ما به شما نشان می دهیم که چگونه دسته بندی و زیر دسته بندی ها را وارد URL های وردپرس کنید.

    وارد کردن دسته بندی ها به URL های مناسب سئو در وردپرس

    وردپس دو ویژگی برای طبقه بندی کردن مطالب شما دارد. به آنها دسته بندی و برچسب گفته می شود. دسته بندی ها معمولا برای موضوعات وسیع تر به کار می روند و همچنین می توانند زیر دسته بندی داشته باشند.

    اما اگر از ساختار URL پیش فرض وردپرس استفاده می کنید، دسته بندی ها و زیر دسته بندی ها شما در URL پست های شما وارد نمی شوند.

    بعضی از وب سایت از دسته بندی ها و زیر دسته بندی ها در URL های وردپرسشان استفاده می کنند. برای مثال در یک سایت فرضی دسته بندی که در URL وارد شده است، URL آن به شکل زیر است:

    http://www.wpbeginner.com/plugins/7-best-wordpress-backup-plugins-compared-pros-and-cons/

    بعضی از وب سایت هم از زیر دسته بندی ها و هم از خود دسته بندی ها در URL استفاده می کنند مانند زیر:

    http://example.com/news/national/article-title-here/

    در این مثال news دسته بندی اصلی است و national زیر دسته بندی است.

    وارد کردن دسته بندی و زیر دسته بندی به URL پست شما باعث می شود که آنها بیشتر مخاطب پسند شوند. این نوع از ساختار URL با استراتژی راهبری خرده نان در سایت شما متناسب است و باعث می شود که کلمات کلیدی و متن بیشتری در URL باشد که برای سئو مناسب و راهگشا است.

    با گفتن از مسائل حال ببینیم که چکونه می توان به آسانی این دسته بندی ها و زیر دسته بندی ها را در URL های وردپرس وارد کنیم.

    اضافه کردن دسته بندی و زیر دسته بندی در URL پست های وردپرس

    در ابتدا به صفحه Settings » Permalinks در محیط ادمین وردپرس سر بزنید. در آن جا باید بر روی گزینه custom structure که در زیر قسمت common setting قرار دارد کلیک کنید.

    سپس شما باید /%category%/%postname%/ را در قسمتی که کنار custom structure قرار دارد، وارد کنید. بعد از آن فراموش نکنید که بر روی دکمه save کلیک کنید تا تنظیماتی که تغییرات در آن انجام دادید ذخیره شود.

    تمام است. وردپرس اکنون دسته بندی و زیر دسته بندی را در URL های وردپرس وارد می کند. شما می توانید آنها را با ویرایش یک پست یا وارد کردن یک پست جدید ببینید. پست خود را در زیر یک دسته بندی قرار دهید (و زیر دسته بندی اگر از آنها استفاده می کنید) و بر روی به روز رسانی کلیک کنید.

    شما دسته بندی و زیر دسته بندی را در ساختار ثابت پست ها مشاهده خواهید کرد.

    استفاده از چندین دسته بندی و زیر دسته بندی

    حال فرض کنیم شما پست وبلاگ خود را در چندین دسته بندی یا زیر دسته بندی قرار داده اید. وردپرس تنها یک دسته بندی و زیر دسته بندی را در URL وارد می کند. اگر شما زیر دسته بندی را انتخاب نکرده باشید فقط دسته بندی اصلی نشان داده می شود.

    وردپرس دسته بندی را بر اساس الفبا انتخاب می کند. برای مثال اگر شما یک پست را در دسته بندی های فناوری و اپل قرار داده باشید، وردپرس دسته بندی اپل (Apple) را انتخاب می کند چرا که به صورت الفبایی اپل جلو تر از فناوری می آید.

    http://example.com/apple/article-title-here/

    اگر شما یک پست را در دسته بندی اپل و زیر دسته بندی فناوری قرار دهید، هر دوی آنها در URL وارد می شود.

    http://example.com/apple/technology/article-title-here/

    اگر شما یک زیر دسته بندی را انتخاب کنید ولی دسته بندی اصلی را مشخص نکنید، وردپرس همچنان دسته بندی اصلی را در URL می آورد.

    یک سناریو دیگر این است که شما یه دسته بندی اصلی داشته باشید، یک زیر دسته بندی و یک زیر دسته بندی دیگر در زیر آن. وردپرس هر سه آنها در URL وارد می کند.

    http://example.com/apple/technology/events/article-title-here/
    منبع :پایگاه دانش یزد سرور
    لینک

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    تناسب اندام

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.