انجمن


نکاتی مهم درباره سئو و دیجیتال مارکتینگ  (۱ نوشته)

  • virlan

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱
    تشکر شده: ۲ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

    استارت آپ های بسیاری در سراسر دنیا و همینطور ایران، کسب و کار خود را شروع میکنند اما براساس آمار ها بیش از نود درصد آنها به موفقیت نمیرسند !
    اگر دستیابی به یک تجارت و برند موفق را به یک پازل هزار تکه تشبیه کنیم متوجه میشویم که قطعا عوامل بسیاری مانند بخش های مختلف پازل در این موضوع تاثیرگذار هستند . به عنوان مثال ایده اولیه ، میزان دانش ، مهارت و تجربه کارآفرین ، میزان سرمایه گذاری ، موقعیت زمانی و مکانی ، شرایط اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر در شروع و ادامه کار تاثیرگذار هستند .
    اما شرکت های بسیاری با ایده عالی توسط اشخاص تحصیل کرده و با تجربه راه اندازی میشوند ، سرمایه قابل توجهی را جذب میکنند و برند خود را در شرایط مناسب از نظر موقعیت جغرافیایی در زمان مناسب به مردم معرفی میکنند ، ولی هرگز به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نمیکنند و یا حتی تعطیل میشوند !
    یکی از مشکلات عمده این کسب و کار ها این است که نمیتوانند در امر بازاریابی و برندینگ عملکرد مناسبی داشته باشند . بنابراین در بخش فروش هم نتیجه مطلوبی را دریافت نمیکنند و توانایی عرضه گسترده خدمات و محصولات خود را پیدا نمیکنند.
    مدیران برخی از این شرکت ها از هزینه های تبلیغات فراری هستند اما نکته قابل توجه این است که حتی بسیاری از مدیران باوجود اینکه هزینه های بسیاری را برای تبلیغات پرداخت کرده اند نیز شکست خورده اند! پس مشکل کجاست ؟! مشکل اینجاست که حرکت در مسیر تبلیغات و بازاریابی مانند قدم زدن بروی یک طناب باریک است . اگر درست و اصولی جلو بروید میتوانید کاری منحصر به فرد را انجام دهید ولی با کوچک ترین اشتباه از دور خارج میشوید و باید از اول شروع کنید.
    در این مقاله با ویرلن همراه باشید تا بصورت مختصر برخی از نکات کلیدی تاثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم . نکاتی که در موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کار ها تاثیر بسیار بالایی دارند .
    نکاتی بسیار مهم که هر کارآفرین و مدیر بازاریابی لازم است قبل ازشروع تبلیغات اینترنتی در نظر داشته باشد :
    1. بررسی ، تحقیق و کسب اطلاعات کامل در مورد ویژگی ها و هزینه های انواع روش های بازاریابی و تبلیغات آنلاین
    2. بسته بندی حرفه ای خدمات و محصولات برای ارائه به مخاطبان با قابلیت رقابت با رقبا
    3. استفاده به موقع و به اندازه از تمام ابزارهای بازاریابی دیجیتال
    4. انتخاب درست و تمرکز بر روی بهترین و موثر ترین روش های تبلیغاتی
    5. تجزیه تحلیل آمار و گزارش هایی که میزان بازخورد هر روش بازاریابی را نشان میدهد
    6. هدف گیری مجدد براساس بازخورد ها و ادامه تبلیغات موثر بصورت مستمر
    7. استفاده از راهکار های جدید بازاریابی که توسط سایر رقبا استفاده میشود

    چگونه بهترین روش را برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کنیم ؟
    در انتخاب بهترین روش و استراتژی تبیغاتی باید دقت بسیار بالایی داشته باشید و روشی را انتخاب کنید که این شرایط را داشته باشد :
    • تاثیرگذاری مناسب در کوتاه مدت و بلند مدت
    • جذب خریدار و مشتری بصورتی که باعث کسب درآمد و برگشت هزینه های تبلیغات شود
    • باعث ایجاد ارزش افزوده و برندینگ شود
    • با سایر روش های تبلیغاتی ما هماهنگ باشد و بصورت مکمل عمل کند

    با بهترین استارتژی بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید:
    اگر استارتژی های بازاریابی دیجیتال برترین استارت آپ ها و برند های داخلی و خارجی را بررسی کنید متوجه میشوید که همگی تمرکز بسیار بالایی بروی حضور در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل دارند . بنابراین قطعا بهترین و موثر ترین استارتژی ، برنامه‌ریزی برای سئو SEO و تبلیغات در گوگل است .
    تبلیغات گوگل شرایط مناسبی را برای نتیجه گیری سریعتر در اختیار ما قرار میدهد ولی برای بلند مدت زیاد به صرفه نیست و هزینه بالایی دارد . در نتیجه بهتر است بهینه سازی سایت برای قرار گرفتن در رتبه گوگل را به عنوان مهمترین امر در بازاریابی آنلاین در نظر بگیریم.
    زیرا قطعا حضور در رتبه اول گوگل به معنای جذب بیشترین تعداد خریدار ، با کمترین هزینه در طولانی مدت است .

    مراحل مهم در طراحی استارتژی بازاریابی از طریق سئو سایت :
    1. طراحی سایت براساس تکنیک های سئو
    2. تولید محتوای سایت باتوجه به الگوریتم های گوگل و استاندرد های بازاریابی و برندسازی
    3. برنامه ریزی برای سئو خارجی سایت از طریق رپورتاژ اگهی

    نکات قابل توجه در بازاریابی محتوا :
    • طراحی گرافیکی و محتوای سایت بر اساس نگاه مشتری های واقعی و همچنین نگاه روبوت گوگل
    • توجه به هر دو موضوع سئو و برندینگ در کنار هم
    • خلاقیت در تولید محتوای تبلیغاتی باز هم با توجه به نکات سئو و برندسازی
    • پرهیز از تقلید ، تکرار ، و حرکت های عجولانه
    اهمیت به این موارد بسیار مهم است و در ما در مجموعه ویرلن پس از بررسی های بسیار متوجه شدیم که تعداد بالایی از مدیران متاسفنه این موارد را رعایت نمیکنند که باعث میشود هزینه هایی که برای تبلیغات میکنند به نتیجه مطلوب نرسد!
    همانطور که میدانید بهینه سازی سایت برای موتو جستجو شامل دو بخش کلی سئو داخلی "بهینه سازی سایت" و سئو خارجی"بک لینک" است که هر دو مورد نیاز به سرمایه گذاری مالی و زمانی دارد .
    اما نکته قابل توجه در هر دو مورد این است که طبق بررسی های ما متاسفانه برخی از مدیران و وبمستران آنچنان بر سئو سایت تمرکز بیش از حد میکنند که دیگر به نگاه و نیاز مخاطبان توجه نمیکنند !
    به عنوان مثال طراحی سایت با استاندارد AMP برای نسخه مخصوص به موبایل، از نظر سئو موثر است اما برای وبسایت شرکت ها زیاد مناسب نیست ، زیرا در این حالت سایت معمولا بدون گرافیک خاصی نمایش داده میشود که برای جذب مشتری مناسب نیست و این روش سئو بیشتر برای سایت های خبری مناسب است .
    در بحث محتوا نیز همین موضوع حاکم است . بطوری بسیاری از طراحان سایت در طراحی گرافیکی سایت سعی مکنند به اندازه کافی از طرح های مناسب استفاده نکنند تا حجم سایت کم و سرعت سایت بالا برود که باز این موضوع در سئو موثر است ولی از نظر جذب مشتری عملکرد ضعیفی دارد . همچنین برخی سئو کار ها در تولید محتوا آنچنان کلمات کلیدی را در سایت تکرار میکنند که بطور کل مطالب بی معنی و بی فایده میشود !
    در نتیجه ممکن است در بهترین کلمات در رتبه اول تا سوم گوگل قرار بگیرند اما زمانی که مخاطب وب سایتشان را باز میکند سردرگم میشود و اطلاعات لازم را نمیتواند پیدا کند و بنابراین سایت را میبندد و میرود به دنبال یک سایت دیگر ! به همین دلیل است که برخی از رقبا با وجود اینکه در رتبه های بعدی هستند ، فروش بهتری دارند.

    در مورد تبلیغات نیز به همین صورت است و همین مشکل وجود دارد !
    برخی مدیران کسب و کار ها برای بهینه سازی سایت و تولید محتوا هزینه میکند ، برای انواع تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات بنری ، کلیکی ، رپورتاژ ، شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ هزینه میکند اما به اندازه کافی فروش ندارد ! چرا ؟ وقتی بررسی میکنیم مشاهده میکنیم که در تولید محتوا برای سایت و تبلیغات زمان کافی را در نظر نگرفته است ! یا فقط به سئو توجه داشته و از برندسازی غافل شده است ! و یا مدام یک محتوای تکراری و بدون خلاقیت را در همه سایت ها منتشر کرده اند !
    یکی دیگر از مشکلات در بخش اجرایی کمپین های تبلیغاتی است . بصورتی که باعث هدر رفتن هزینه و زمان میشود !
    برای مثال در مورد رپورتاژ آگهی به عنوان جدیدترین و موثر ترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ که هم به لحاظ بازاریابی و برندینگ، هم به لحاظ سئو امروز مورد توجه برندهای موفق قرار گرفته است ، نکات مهمی وجود دارد که در اجرا باید رعایت شوند ؛
    • خلاقیت در تولید محتوا و پرهیز از تکرار محتوا در تعداد بالایی از سایت ها
    • توجه به روش صحیح نگارش رپورتاژ ، بصورتی که موثر باشد . مثلا باید تیتر خبر جذاب باشد تا افراد بروی خبر کلیک کنند ، و محتوا آنچنان خوب نوشته شده باشد که مخاطب علاوه بر مطالعه خبر بصورت کامل ، ترغیب شود که بروی هایپر لینک ها کلیک کند و یا نام برند را در گوگل جستجو کند
    • در نگارش رپورتاژ آگهی به مسائل آموزشی و خبری توجه کنیم و صرفا یک آگهی تبلیغاتی را منتشر نکنید
    • همچنین به نکات سئو ، بازاریابی و برندسازی در کنار هم توجه ویژه کنید
    • رپورتاژ را خبرگزاری های معتبر و پربازدید منتشر کنید تا به اعتبار برند شما افزوده شود
    • حدود 3 کلمه کلیدی پرجستجو در محتوای اخبار باید بصورت فالو به وب سایت شما لینک شود
    • از طریق مجری تبلیغات و میزان اعتبار سایت های خبری مطمئن شوید که خبر در سایت ها آرشیو شود
    • بهتر است یک زمان‌بندی کوتاه مدت و طولانی مدت برای انتشار اخبار در سایت های مختلف در نظر بگیرید

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    دانلود رام - هانیس

درباره‌ی این موضوع