انجمن


جایگزین کردن عکس های آپارات با عکسی دلخواه در iframe  (۱ نوشته)

  • worldless

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۲
    تشکر شده: ۳ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

    یکی از موراد احمقانه سایت آپارات بالا بودن حجم عکس های ویدیو هستش. حجم عکس های آپارات چیزی حدود 200 کیلوبایته در حالی که همون عکس ها بدون از دست رفتن کوچکترین کیفیت ظاهری به حدود 30 کیلوبایت قابل فشرده سازیه. سوای اینها، ویدیوی های آپارات اصلا ارزش کیفیت بالاتر از این رو هم نداره چون اکثر ویدیو های آپلودی هم بی کیفیت هستن. این موضوع نه تنها از لحاظ سئو غیر بهینه س بلکه از لحاظ زمان لود شدن صفحات هم غیر بهینه ست. و به همین خاطره که حجم Thumbnail های یوتوب فراتر از 30 کیلوبایت نمیره.

    چند بار تو این زمینه بهشون ایمیل زدم که حجم عکس هاتون رو فشرده کنید و یا لااقل امکان آپلود عکس اختیاری رو بدین اما کسی جواب نمیده. خیلی تمایل داشتم که از یوتوب استفاده کنم اما چون فیلتره و مخاطب هام ایرانی هستن مجبور شدم از آپارت استفاده کنم. ما نه تنها میزنیم سایت های اشتراک گذاری ویدیوی حرفه ای دیگران رو به بهونه های مزخرف فیلتر می کنیم بلکه تو ایجاد یه وب سایت اشتراک گذاری ویدیوی ساده هم جهان سومی هستیم و دم از پیشرفت و تکنولوژی تو عرصه موشک و هوا فضا میزنیم. اما قبول می کنم که تو بحث سانسور به شدت پیشرفت کردیم و از این لحاظ پیشرفته ترین کشور دنیاییم.

    الان 2 روزه درگیر اینم که بتونم یه جواریی عکس های آپارات رو با یه عکس پیش فرض عوض کنم. سایت های ایرانی که کلا تعطیلن و هیچ مطلبی تو این زمینه وجود خارجی نداره. یه پلاگین آپارات هستش به نام Aparat for Wordpress که به گفته نویسنده ش می تونه اینکارو بکنه اما تنها در صورتی که عکس آپارات دچار مشکل شده باشه می تونه جایگزینش شه. سایت های خارجی هم اکثرا در مورد یوتوبه و بیشتر روش jquery رو پیشنهاد دادن که من نتونستم چیز زیادی ازش سر در بیارم. می خواستم بدونم راهی وجود داره که بشه تمام عکس های iframe آپارات رو با یه عکس پیش فرض عوض کرد ؟

    تمام عکس های استاتیک آپارات به صورت آدرس زیره :

    <div class="iframe-bg" onclick="changeFrameSrc()" style="background-image: url('https://static.asset.aparat.com/avt/example.jpg')">

    من سعی کردم یه عکسی رو تو style.css با کلاس iframe-bg جایگزینش کنم اما نشد چون مسلما این کلاس نمی تونه از آپارات فراخونی شه. راهی تو این زمینه وجود نداره ؟

درباره‌ی این موضوع