انجمن


برای پیشرفت ، طراحی سایت خود را بروز نگه دارید  (۱ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

    وب سایت یک رسانهء جدید است و شیوهء جدیدی برای بازکردن راه های ارتباط با مشتریان در سراسر جهان می باشد. در این مقاله به اهمیت طراحی سایت و بروز نگه داشتن آن می پردازیم.
    طراحی سایت ایجاد یک رسانه ایست که شیوهء بیان آن در واقع هنری می باشد وبه شما اجازهء ابراز احساسات و افکار به سبک و روش شخصی خودتان را خواهد داد.
    وقتی ده سال پیش یک طراحی سایت جدید انجام میشد، نتیجه شیوه های قدیمی گاهی بیشتر جواب میداد و بیشتر در ذهن بازدیدکننده باقی میماند. اولین و مهمتراز همه موارد، به یاد داشته باشید که T در HTML به معنای Text و یا محتوا می باشد.

    در متن هرگز نباید از واژه های گرافیکی استفاده نمایید، مگرآنکه آرم تجاری شرکت شما باشد. به دلایل زیادی این مورد بسیار پر اهمیت می باشد. اول از همه این که واژه های محتوا ممکن است توسط بازدیدکنندگان کپی شده و در جای دیگری از آن استفاده شود. این امکان در عناوین و سرفصل صفحات که به صورت گرافیکی هستند وجود ندارد.
    دوم اینکه سایز عناوین صفحات در مرورگر مورد نظر شما قابل تغییر نیست، در حالی که سیستم مبتنی بر فونت این قابلیت را دارد.

    نکتهء سوم این است که هنوز بسیاری از مرورگرها گزینه هایی برای مسدود کردن گرافیک صفحات به بازدیدکنندگان ارائه می کنند، به خصوص برای کسانی که مرورگرها را در گوشی موبایل خود باز می نمایند. دلیل آن هم صرفه جویی در مصرف پهنای باند می باشد.
    هنگامی که صحبت از گرافیک در طراحی سایت می شود، در برابر اصرار استفاده از فونت های فانتزی مقاومت نمایید. وب سایت شما باید قابل خواندن و خوانا باشد. فونت های مختلفی برای نمایش بر روی صفحه با حداقل فشار بر روی چشم هنگام خواندن طراحی شده است. در میان آنها می توان به فونت های Georgia-verdana-MS times- new roman اشاره کرد.
    به همین ترتیب برای راحتی و ساده تر شدن طراحی سایت خودتان مطمئن شوید فونت مورد نظرتان را در فایل css نیز تنظیم نموده اید. این امر به شما اجازه خواهد داد که با تغییر یک فونت در لیست ، تمامی تغییرات لازم در تمامی وب سایت انجام شود. بسیاری از ابزارهای طراحی سایت مدرن، فایل های css را به راحتی مدیریت و اداره می نماید؛ اما اینکه چه مقدار می خواهید به این امر در طراحی سایت تان بپردازید به انتخاب شما بستگی دارد.
    همچنین css راه مناسبی برای اجتناب از دو اشتباه رایج در طراحی سایت که در اواخر دههء 90 وجود داشت نیز می باشد؛ استفاده از جداول غیر ضروری و استفاده از پس زمینه های tiled که معمولا با رنگ های زننده همراه بود. Css به شما این اجازه را میدهد که پس زمینه اطراف محتوا و مطالب سایت خود را بدون ایجاد هیچ مانعی در حرکت مرورگر به صورتی که دوست دارید تنظیم نمایید.
    در حالی که وجود پس زمینه های tiled با رنگهای زننده، طراحی سایت شما را خشن و ناملموس نشان خواهد داد. مطمئناً امروزه این روش در طراحی سایت روش مناسبی نیست و استفاده نمی شود. در اکثر پس زمینه های صفحات وب سایت باید از رنگهای سفید،خاکستری و یا آبی خاکستری روشن استفاده شود. زیرا راحت ترین رنگها برای بهترخوانده شدن متن در صفحات وب سایت می باشد.
    در حالی که استفاده از این رنگ ها، طراحی سایت شما را بسیار شیک می کند، از استفادهء متن سفید با پس زمینهء سیاه جداً خودداری نمایید. حتی اگر باید از پس زمینهء تیره استفاده نمایید، به دلیل توهم نوری که کار کردن با مطالب صفحات با پس زمینه های تیره ایجاد می کند، از اندازه های نسبتاً بزرگتر برای فونت مطالب استفاده نمایید.
    در طراحی سایت تان از استفاده از انیمیشن های GIF و تگ های چشمک زن اجتناب نمایید. چیزهایی که با انیمیشن GIF طراحی می شوند با css و یا جاوااسکریپت بهتر به کارگرفته می شوند و در مقابل اکثر نرم افزارهای خوب طراحی وب سایت این کار را برای شما انجام می دهند و لازم نیست خودتان کدنویسی آن را انجام دهید.
    GIF ها به طور کلی با توجه به پایین بودن bit شان باید از آنها اجتناب نمایید. به جای آن از PNGها برای داشتن پس زمینه های شفاف و یا انیمیشن استفاده نمایید. PNGها هر چیزی که شما بخواهیید را مانند GIF با عمق رنگ JPEG با هم ترکیب می نماید.

    در مورد ساماندهی وب سایت خود فکر کنید – اطمینان حاصل فرمایید که طراحی سایت به گونه ای انجام می شود که امکان بازگشت از هر صفحه ای از وب سایت به نقشه سایت و یا صفحهء اصلی وجود خواهد داشت. زیرا افراد اغلب از طریق موتورهای جستجو به لینک صفحات مختلف وب سایت شما وارد می شوند. هنگامی که به بالا رفتن رتبهء وب سایت خود در موتورهای جستجو به طرز وسوسه انگیزی فکر می کنید، به یاد داشته باشید در مرحلهء اول باید برای انسانها وب سایت خود را طراحی نمایید و نه برای ربات های موتورهای جستجو.

    اگر بازدیدکننده 3 خط از مطالب وب سایت شما را خواند و با حروف شکسته و نامفهوم مواجه شد و دکمهء بازگشت را کلیک نمود، دیگر مهم نیست که موتور جستجو طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت شما را چگونه بررسی می نماید!

درباره‌ی این موضوع