انجمن


AMP چیست؟  (۱ نوشته)

  • گلاب آدینه

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

    AMP یا Accelerated Mobile Pages چیست؟

    گوگل به تازگی یکی از ابزار ها جدید خود، به نام AMP را در اوایل سال 2016 منتشر کرده است. با توجه به افزایش استفاده از تلفن همراه بسیاری از افراد برای دست یابی به اطلاعات دنیای وب از تلفن همراه خود استفاده می کنند و آمار استفاده از موبایل روند صعودی خود را می پیماید. در نتیجه سرعت لود صفحات در موبایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گوگل به تازگی از فرم ورک AMP رو نمایی کرده است و هدف از ارائه این ابزار بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن, تصویر، فیلم، انیمیشن و…. در موبایل می باشد. هدف از این فناوری گوگل ارائه راهکاری سریع و بهینه برای کاربران می باشد تا به راحتی بتوانند, محتوای صفحات وب, خصوصا سایت هایی که دارای متن زیادی می باشند( مانند سایت های خبری) را به راحتی مشاهده کنند.

    فریم ورک AMP چیست؟

    AMP یا Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل می باشد. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. این پروژه که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان کمک می کند صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. این کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود می شوند، تا با لود سریع محتوای صفحات وب به راحتی برای کاربران قابل مشاهده باشد.

    تاثیر amp بر سئو

    هر وبسایت در ابتدا و ماهیت وجودی اولیه اش شامل یک ساختار کلی و گرافیک منحصربفردی است . در amp منظور این نیست که کل سایت خودتان را بدون گرافیک و ساختار زیبا طراحی کنید بلکه تاکید گوگل بر ایجاد نسخه amp سایت در کنار نسخه اصلی آن میباشد . و تاکید اصلی گوگل بر ایجاد نسخه amp سایت برای صفحات خبری سایت است . و با این کار به نوعی قصد دارد تا وبگردی توسط موبایل و خبرخوان ها را راحتتر سازد . وقتی گوگل یک ابزاری را در ابتدا رو میکند شاید در اوایل خیلی به وبسایت ها فشار نیاورد ولی مطمئن باشید که یکی از تاثیرگذارترین آیتم های آینده وب همان amp خواهد بود .فعلا احتیاجی نیست که زمان زیادی برای این مبحث صرف کنید .و تاثیر زیادی بر کلیت سئو و بهینه سازی وبسایت شما نخواهد داشت ولی در برنامه هایتان باشد و در زمانهای انجام تغییرات در ساختار و طراحی سایتتان حتما نسخه amp سایتتان را هم در کنار نسخه اصلی آن ایجاد کنید

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.