در طراحی سایت مفهومی به اسم CTA یا Call to Action وجود دارد . اما به راستی CTA چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را بیش از پیش با این مفهوم آشنا کنیم .
مفهوم CTA در طراحی سایت
کاری که شما از بازدیدکنندگان خود توقع دارید تا انجام دهند هر چیزی میتواند باشد: دانلود کتاب، ثبت نام، خرید کپن، شرکت در فعالیتی خاص و غیره. از CTA یا Call to Action میتوانید در هر جایی استفاده کنید. به عبارت دیگر حتما نباید در وب سایت باشد بلکه میتواند به جز وب سایت شما در خبرنامه، ایمیل یا حتی در انتهای یک خبر باشد.
طراحی CTA یا Call to Action در طراحی سایت اینطور نیست که یک دکمه طراحی کنید و بنویسید "کلیک کنید". برای داشتن یک cta خوب و موثر لازم است چند نکته را رعایت کنید که در ادامه بصورت چک لیست توضیح داده شده است.
طراحی جذاب : برای اینکه بر روی cta کلیک شود در وحله اول باید دیده شود.
نوشته روی cta باید طوری باشد که کاربران را به کلیک کردن ترقیب کند: تنها نوشتن "کلیک کنید" برای ترقیب کاربران شما کفایت نمیکند. از عبارات جذاب برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید.
پیشنهادات کاملا شفاف ارائه کنید: کاربران باید بدانند دقیقا پس از کلیک بر روی cta چه اتفاقی رخ خواهد داد. قرار است کتاب یا قالب پاورپوینت دانلود کنند؟ دمو محصول ببینند یا برای خبرنامه ثبت نام کنند؟
یک صفحه ویژه (بصورت ایده آل یک لندینگ پیج) که پیشنهادات شما در آن آمده است طراحی کنید: اگر میخواهید cta شما تاثرگذار باشد کاربران خود را پس از کلیک به صفحه اختصاصی (لندینگ پیج) هدایت کنید. برای مثال cta شما همچنان cta خواهد بود اگر پس از کلیک به صفحه تماس با ما منتقل شود (که صفحه لندینگ پیج نیست)، اما آنقدر تاثیرگذار نخواهد بود اگر به صفحه ویژه ای که مثلا برای دانلود کتاب طراحی شده است منتقل شوند.