در مطلب قبلی به نکاتی درباره اینستاگرام مارکتینگ بعد از طراحی سایت و البته قبل از طراحی سایت پرداختیم . در قسمت دوم با طراحی سایت همراه باشید.
درباره بارگزاری تصویر در اینستاگرام بعد از طراحی سایت
هر چه بیشتر یاد بگیرید اینستاگرام چه کارهایی می تواند انجام دهد، بهتر می توانید راه هایی برای استفاده تجاری از آن پیدا کنید.
برنامه اینستاگرام را باز کرده و دوربین خود را فعال کنید و یا اینکه عکسی را از گالری فایل های خود انتخاب کنید. بهتر است سایز عکس شما 1080 در 1080 باشد.
در صورت لزوم یا علاقه می توانید با استفاده از فیلترهای عکس اینستاگرام، کیفیت عکس خود را افزایش دهید. شما می توانید رنگ ها را روشن تر کرده، شکل کلی تصویر را تقویت کرده، عکس ها را بچرخانید یا نقطه تمرکز عکس را تغییر دهید.
یکی از اهداف و بازار کاربری اینستاگرام از ابتدا کاربران استفاده کننده از فیلتر های تغییر عکس بوده است که سازندگان این برنامه را بر آن داشته که از این کاربران به عنوان اولین مشترکان اینستاگرام استفاده کند. به همین دلیل اینستاگرام دارای ویرایشگر عکس بسیار قدرتمندی است.
بعد از تکمیل ویرایش عکس، شما باید مرحله بعدی یعنی اشتراک گذاشتن عکس را شروع کنید. عکس های بدون شخصیت که مصنوعی بودن آنها از دور نیز به چشم می خورد، باعث کاهش تعامل کاربران شما می شود.
عکس های غیر منتظره و عکس هایی که در موقعیت های طبیعی گرفته شده اند، تأثیر بهتری دارند. بسیاری از شرکت ها از شبکه های اجتماعی متفاوت برای ایجاد تجربه هایی متفاوت استفاده می کنند.
مثال لینکداین برای بحث های تجاری و کسب و کار، توئیتر برای به روز رسانی بازاریابی محتوایی و بحث با مشتریان، و فیس بوک برای افزایش فرهنگی شاداب و به روز رسانی اطلاعات شرکت استفاده می شوند. اینستاگرام نیز برنامه ای عالی است که بوسیله عکس گرفتن از لحظات خنده دار می تواند به مفرح شدن صفحه فیس بوک شما کمک کند.
از خود خلاقیت نشان دهید. بهتر است لوگوی خود را در تمام عکسها بچسبانید. این کار در ارتقای برند شما اهمیت دارد. شما می توانید لوگوی خود را به صورت پیش فرض در گوشه تمام عکس ها قرار دهید.
بسیاری از افراد چنین کاری انجام نمی دهند و نکته نیز همین است. شما باید از روش هایی استفاده کنید که دیگران از آن بهره نمی گیرند. هر چیزی می تواند به ارتقای برند شما کمک کند و شما می توانید از هر فرصتی برای ارتقای برند خود استفاده کنید.
هشتگ چیست و در کسب وکار ها بعد از طراحی سایت چه کاربردی دارد؟
نماد پیش وندی که قرار است درباره ی آن صحبت کنیم هشتگ نام دارد که این نماد از تگ های ابرداده به حساب می آید . کم و بیش در مورد هشتگ آشنایی دارید و در رسانه های مختلف درباره ی آن مطالبی را مشاهده کرده اید. نوشته های کم و کوتاه در وبلاگ های موجود در انواع شبکه های اجتماعی مثل : فیس بوک و Twitter یا +Google نیز با کمک یک و یا چند کلمه ی وابسته ممکن است که تگ شوند .
از ابزاری همانند هشتگ می توانید برای گروه بندی کردن این گونه از پیام های وابسته به هم استفاده نمایید، به این ترتیب افراد می توانند هشتگ های مورد نظر را جستجو کرده و از طریق آن ها به پیام های مربوطه در متن دسترسی پیدا کنند .
# (هشتگ) یک علامت تازه به حساب نمی آید و به آن علامت Number Sign می گویند. در شبکه های اجتماعی مختلف می توان از هشتگ قبل از جمله ها یا در وسط و یا پایان جمله و چسبیده به کلمه ای خاص بهره گرفت ولی آن را نمی توان برای تعداد افزون تر از یک کلمه استفاده کرد . پس اگر شما بخواهید برای بیش از چند کلمه و یا یک جمله هشتگ را به کار ببرید باید تمامی آن کلمه ها را از طریق راهی به هم متصل نمایید.
هشتگ ابزاری کلیدی برای سازمان دهی عکس های شما است. این بخش از برنامه می تواند به کاربران کمک کند عکس های خود را راحت تر بر اساس موضوعات پیدا کنند. بعد از اضافه کردن هشتگ در بخش توضیحات می بینید که چقدر تعامل کاربران بالاتر می رود. هشتگ امکانی همانند سیستم Tagging در امر سئو و طراحی سایت است .
اینستاگرام را بهتر از قبل بعد از طراحی سایت استفاده کنید
– استفاده از مشتریان :
وقتی شخصی از شما خرید می کند از او بخواهید تا از خود به همراه محصول خریداری شده یک عکس تهیه کند و برایتان بفرستد تا آن را در اینستاگرام آپلود کنید. این کار حس خوبی به خود آن شخص می دهد و از طرفی باعث ایجاد اطمینان بیشتری در بقیه افراد می شود و در صورتی خود آن فرد عکس را در حساب خود منتشر کند باعث می شود دوستان او نیز به سمت شما جذب شوند.
– پشت صحنه را غافل نشوید :
اینکه اعضای صفحه اینستاگرام شما بدانند که واقعا چه کسی اداره کننده آن است ایجاد حس اطمینان می کند بنابراین سعی کنید یک عکس با چهره خندان از خودتان و یا محیط شرکتتان تهیه کنید و در یک مناسبت خاص آن را آپلود کنید. مثال در سالروز یک سالگی فروشگاه تان و یا به مناسبت 5000 تایی شدن اعضای صفحه اینستاگرام. البته در آپلود عکس از خودتان زیاده روی نکنید و فقط چند عکس محدود کافی است.
– ایجاد تحریک :
فالوور ها بهترین تبلیغ کننده شما هستند در صورتی که بتوانید به هر نحوی آنها را تشویق به تبلیغ بکنید به نفع شما کار میکنند. برای این کار یکی از بهترین کارها برگزاری مسابقه یا CONTEST است . یک مسابقه اینستاگرامی معموال طوری طراحی می شود که کاربران را تشویق به اشتراک عکس از محصوالت یا محیط یک فروشگاه می کند.
– افراد مهم را فالو کنید :
یکی از راه هایی که افراد پیج شما را فالو کنند این است که شما آنها را فالو کنید، طبق یک تجربه به از هر دو نفری که شما فالو می کنید یک نفر شما را فالو خواهد کرد، هر چند این کار زمان بر است ولی می توانید از این روش برای جذب افراد مهمی که میشناسید استفاده کنید. مثال اگر کسی را میشناسید که می دانید به محصولات شما علاقه دارد حتما او را فالو کنید.