دیجیتال مارکتینگ دارای حوزه های مختلف و البته گسترده ای هست . این حوزه ها که خود به تنهایی میتوانند تخصص هایی برای خود باشند و البته درکنار همه این ها کمک شایانی به کسب و کار بعد از طراحی سایت برای دیده شدن و فروش بیشتر می کند . در این مطلب قصد داریم تا شما را با کامنت مارکتینگ یا بازاریابی از طریق نظرات سایت بعد از طراحی سایت بپردازیم . در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
به دنبال پاسخ درست و کامل سوالات کاربران باشید
پاسخ ارسالی به نظرات کاربران باید دقیق و کاربردی باشد، ارجاع به محتوای مقاله و ارسال پاسخ های کوتاه ناامید کننده است.بعد از پاسخ گویی به کاربر از طریق ایمیل یا پیامک به او اطلاع رسانی شود تا مجدد به صفحه شما بازگردد.
کامنت مارکتینگ و تاثیر خوب آن برروی سئو بعد از طراحی سایت
ارسال دیدگاه از طرف کاربران و پاسخ گویی شما به آنها هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر سئوداخلی صفحه تاثیر گذار است. در این بخش مهمترین اثرات ارسال دیدگاه بر سئو صفحه را بررسی میکنیم.
1- رضایت کاربران افزایش پیدا میکند
یکی از فاکتورهای بسیار مهم سئو بعد از طراحی سایت در سال ۲۰۱۸ میزان رضایت کاربران از محتوای صفحه است. گوگل روش های گوناگونی برای سنجش رضایت کاربران از محتوای صفحه دارد که همگی توسط الگوریتم رنک برین آنالیز میشوند. در مقاله الگورتیم رنک برین و تاثیر آن بر سئو این مورد را به صورت کامل بررسی کرده ایم.
2- به روزرسانی مستمر صفحه در طراحی سایت
گوگل توجه بسیار زیادی به محتوای تازه و البته محتوای ماندگار دارد. ارسال دیدگاه در یک صفحه نشان دهنده ماندگاری محتوا و ارزشمند بودن آن است. همچنین با ارسال هر دیدگاه جدید عملا محتوای صفحه شما به روز رسانی شده و بخش جدیدی به آن اضافه میشود. این دو اتفاق هم بر بهبود جایگاه و هم در حفظ رتبه شما تاثیرگذار هستند.
3- دایره کلمات گسترده تر از قبل میشود
هر کاربری که وارد سایت شما میشود دانش و ادبیات منحصر بفردی دارد. سوالات کاربران عموما با همین ادبیات خاص و با استفاده از عباراتی غیر رسمی ولی رایج مطرح میشوند. این پراکندگی ادبیات موجب میشود که شما عبارات متنوعی در مورد همان مفهوم کلیدی در صفحه خود داشته باشید.
همچنین احتمال بسیار زیادی دارد که عبارات یا سوالات درج شده توسط کاربران در بخش نظرات سایت توسط کاربر دیگری جستجو شود و در این شرایط سایت شما نتیجه ای بسیار ارزشمند از نظر گوگل خواهد بود.
تکنیک های موثر در کامنت مارکتینگ بعد از طراحی سایت
تشویق کاربران به گذاشتن کامنت
به طور معمول نرخ مشارکت کاربران در بخش نظرات سایت های تخصصی پایین است و به ندرت اعتماد به نفس لازم برای ارسال دیدگاه را دارند. شما باید به آنها اعلام کنید که برای نظراتشان ارزش قائلید و به خوبی پاسخ گوی آنها خواهید بود.
در انتهای مقاله یا بالای بخش ارسال دیدگاه از جملات تشویقی برای ارسال دیدگاه استفاده کنید. مثلا میتوانید بگویید. اگر بعد از مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در ذهن شما هست یا به اطلاعات بیشتر نیاز دارید در بخش نظرات اعلام کنید تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.
پاسخ کامل و جامع به سوالات کاربران
تولید محتوای ارزشمند رمز موفقیت در سئو است ولی بیشتر اوقات ما با کمبود متن یا موضوع مواجه میشویم، در نتیجه تعداد کلمات یک مقاله زیاد نمیشود. نظرات کاربران به ما کمک میکند که حواشی جذاب این موضوع را بهتر بشناسیم و در مورد آن توضیحات تکمیلی ارایه دهیم.
یک سوال ، دو کامنت بیشتر در سایت
بسیاری از کاربران سوالاتی عمومی و بدون اطلاعات دقیق مطرح میکنند. به عنوان مثال ممکن است یک کاربر از شما بپرسد که “چرا نرم افزار شما در گوشی من کار نمیکند؟”
در این شرایط شما باید ابتدا سوال کاربر را به صورت کامل پاسخ داده و تمامی احتمالات ممکن را شرح دهید. اما در پایان میتوانید مدل گوشی و نوع سیستم عامل آن را نیز از کاربر سوال کنید. با این کار هم جواب مناسبی به کاربر داده اید و هم او را تشویق به ارسال دیدگاه های بعدی خواهید کرد.
نظرات منفی را استقبال کنید
هیچ محصول یا خدمتی نمیتواند بدون عیب و نقص باشد و به طور حتم شما هم مخالفین یا معترضینی خواهید داشت که عملکرد شما را نقض میکنند. به جرات میتوان گفت بهترین نوع نظرات در سایت شما نظرات منفی هستند!