انجمن


چگونه بعد از طراحی سایت ، برند خود را تقویت کنیم ؟  (۱ نوشته)

  • sarinweb

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۷۲
    تشکر شده: ۳۳ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

    برند سازی بعد از طراحی سایت یکی از کارهای مهم برای هر کسب وکاری به حساب می آید . این برند سازی میتواند به فروش بیشتر و شناخته شدن هرچه بیشتر آن کسب وکار بعد از طراحی سایت کمک کند . در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.

    در واقع نام تجاری پدید آورنده یک هویت پایدار برای شرکت و محصولات مرتبط با آن است. ویکی پدیا از آن به عنوان دارایی با ارزش و ثابت یک شرکت یاد کرده است. اگرچه که این مورد تا حدی اغراق آمیز می باشد اما مفهوم و کارایی آن در دنیای تجارت رقابتی امروز نادیده کرفته شده است.

    در این مقاله طراحی سایت از سلسله مقاله های طراحی سایت و سئو و بهینه سازی سایت که در مجموعه سارین وب برای شما عزیران و طرحان وب سایت تهیه شده است قصد داریم تا شما را با دنیای مارک ها و ترفندهای شرکت های بزرگ آشنا نماییم تا در نهایت از تجربه های آنها بتوانید در طراحی های خود نیز استفاده نمایید.

    پلتفرم نام تجاری بعد از طراحی سایت
    یک پلتفرم نام تجاری که در اغلب موارد به عنوان تصویری از یک شرکت بزرگ شناخته می شود مجموعه ای از ابزارها را در برای ارتقا و بهبود نام تجاری در اختیار می گذارد. و حال می خواهیم به بررسی این ابزارها بپردازیم.
    انتخاب نام طراحی سایت

    نام انتخابی شما مهم ترین فاکتور بوده و مظهر احساسات کاربران در مورد سایت و یا محصولات شما می باشد. بصورت مثال زمانی که نام iPhone مطرح می گردد مواردی همچون زیبایی, براق بودن، جذابیت و بسیاری صفات مثبت به ذهن مشتری خطور می کند که کمپانی Apple سالها برای پرورش آن کوشیده است.

    بیان موقعیت در طراحی سایت
    به معنی هویت وجودی شما در قالب یک سایت است. و برای بیان جایگاه شرکتی در میان انبوه شرکت ها مطرح شده و جهت ترسیم اهداف بر پایه موارد مطرح شده به کار می رود. در حقیقت کل تجارت شما در طراحی سایت شرکتی خلاصه شده است. در نهایت اگر شما مشتریان خود را بشناسید می توانید سایت خود را بر اساس نیاز و درخواست آنها بهینه سازی نمایید.

    مفهوم در طراحی سایت
    این گزینه پیرو گزینه مطرح شده قبلی است و ناظر بر این مورد است که سایت شما تا چه حد مناسب است. آیا در راستای نیاز بازار است؟ آیا پیگیر ارزش های شماست؟ آیا محتوای آن مناسب و بروز است و با تکنولوژی های روز طراحی وب سایت و همچنین مرورگرهای امروزی سازگاری دارد؟ زمانی که به این سوالات پاسخ دهید می توانید پا به عرصه تعیین نام تجاری خود بگذارید.

    سبک طراحی سایت
    احساس کلی از ارائه بصری است که کاربر آن را مشاهده می کند. مهم است که این مورد را در فرایند تعیین نام تجاری برای ارتقا و انسجام درک کاربر رعایت نمود.
    شرکت Apple ملزوماتی ساده و رنگ هایی مشخص را برای نیل به این هدف برگزیده است. بطور مثال می توان موادی همانند شیشه و آلومینیوم را در محصولات ارائه شده این شرکت مشاهده نمود. همچنین در وب سایت این شرکت از رنگ سفید و فونت هایی لوکس بهره برده شده است. در حقیقت دیدگاه آنها به حداقل رساندن المان ها در جهت کارایی و لوکس بودن است.
    آنها در زمینه کاهش تعداد رنگ ها برای محصولاتشان مجرب هستند و این مورد را برای بسیاری از محصولاتشان رعایت نموده اند. البته مبحث نام تجاری فراتر از مبحث رنگ هاست. در واقع پیشرفت نرمال و طبیعی سبک بر پایه گرافیک استاندارد، لوگوی شما، فونت ها و پالت های رنگی است که بایستی موقعیت و جایگاه شما را مشخص کنند.

    لوگو

    همان نمود ظاهری از کسب و کار و سایت شماست. بعد از نام شما، دومین پارامتر مهم شما همین لوگو می باشد. سبک آن باید بگونه ای باشد که بتواند موقعیت و جایگاه شما را معرفی نموده و باید در یک نگاه تداعی گر و مرجع آنچه در سایت شما موجود است باشد.

    وب سایت
    در نهایت همه آنچه تا به اینجا در مورد آن صحبت نموده ایم در کنار هم در فضایی آنلاین و در سایت شما گرد هم می آیند. این قسمت بخش حیاتی پلتفرم نام جاری شماست. البته باید این مورد را هم در نظر گرفت که وب سایت شما تنها وسیله برای پلتفرم نام تجاری شما نبوده و تنها بخشی از نام تجاری شماست.
    شرکت Apple به این درک رسیده است که وب سایت گستره ای است از نام تجاری شرکت بگونه ای که آنها به آن سبک لازم را داده اند و می توانند محصولات خود را در آن به فروش برسانند. این در حالی است که بسیاری از شرکت ها بر این عقیده اند که وب سایت مکانی است جهت ورود به تمامی جزئیات در مورد لوگو و هر آنچه موجود است که این ایده ایده ای کهنه و ناکارآمد است.

درباره‌ی این موضوع