انجمن


رابط های کاربری آینده به چه صورت خواهند بود ؟  (۱ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

    قطعا با طراح رابط کاربری در طراحی سایت آشنا هستید . مقالات قبلی ما در باره طراحی سایت بود که به رابط کاربری نیز پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا به آینده طراحی سایت و رابط های کاربری بپردازیم . درر ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
    در هر صورت، هر چیزی که در این مقاله می نویسم واقعا عملی نیست و وجود ندارد... البته تا امروز. ممکن است در آینده با این موارد رو به رو شویم. خیلی از این موارد شاید در زمینه طراحی سایت برای مدتی عمل نشود. بیایید به این موارد بپردازیم، زیرا در عین حال حدس زدن اینکه در آینده چه اتفاقاتی ممکن است در زمینه طراحی سایت بی افتد، می تواند هیجان انگیز و جالب باشد.

    چالش ها : صفحه نمایش

    ما در حال حاضر دارای رابط های کاربری سه بعدی برای وب سایت ها نمی باشیم، زیرا تکنولوژی هنوز به این درجه نرسیده است. در هر صورت هم اکنون طراحان رابط کاربری ما آماده این موضوع نمی باشند. هلوگرام ها این روز ها از وضعیت بهتری برخودار شده اند و به راحتی ساخته می شوند. زمینه موارد متحرک و انیمیشنی نیز هر روز بهتر و بهتر می شود، اما هنوز به همان تکامل و صحتی که می خواهیم، نرسیده اند.

    این مورد به این دلیل می باشد که هلوگرام ها معمولا نیاز به منابع نوری متعددی دارند. منظورم از این هلوگرام ها، نوعی می باشند که سطح بازتاب دهنده این منبع های نوری را ندارند. این محدودیت ها است که باعث می شود تا نیاز به تعاملات فیزیکی افراد با این هوگرام ها به وجود بیاید. اساسا منتظر هستیم تا هولوگرام هایی ساخته شود که به دلیل وجود ذرات تشکیل دهنده ای که دارند، برای ارزیابی آسان باشند.

    تنها موردی که هم اکنون می توانیم در این زمینه به آن ها دست یابیم، VRمی باشد. خوب البته این مورد به صورت مجازی می باشد. VR یک رابط کاربری سه بعدی شبیه سازی شده در صفحه نمایش های تخت می باشد. از این رو تنها ما نصف راه را طی نموده ایم. این مورد گفته شد تا دریابید که VR ها ممکن است آینده رابط های کاربری سه بعدی کاملی باشند.

    لوازم جانبی ورودی

    بله، هر کسی TONY STARK را در فیلم IRON MAN دیده است که دستانش را در هوا مدام تکان می دهد و با صدای بلند به JAVIS دستور می دهد تا کاری را انجام دهد، و این صحنه به نظر بسیار هیجان انگیز می آید. تنها مشکل در این زمینه این می باشد که تکان دادن دستان تان به این شکل برای مدت زمان طولانی می تواند بسیار خسته کننده باشد. از هر بازیگری که وانمود می کند با این سیستم ها تعامل یافته است بپرسید. این مورد برای سکانس های طولانی اصلا امکان پذیر نمی باشد.

    بخشی که فیلم ها در آن بسیار موفق شده اند، استفاده از دستورهای صوتی می باشد. مطمئنا ما هنوز AL ها را در اختیار نداریم، اما فرمان صوتی زمان های بسیار پیش بوده است. هر رابط کاربری این چنینی نیاز دارد تا ما کنار یک میز بنشینیم و یا بی ایستم و دستورهایی را به صورت صوتی ارائه دهیم.

    مردم اگر مجبور نباشد، از صفحه نمایش های لمسی بزرگی استفاده نمی کنند. اما این مورد درباره صفحه نمایش های کوچک صدق نمی کند.

    فراتر رفتن از تکنولوژی های حاضر می تواند مثال دیگری از رابط های کاربری هلوگرامی باشد. رابط کاربری هلوگرامی یک ابزار OMNI-TOOLS می باشد که این روزها در حال فراگیر شدن می باشند. خیلی عالی است که بدانید که زمانی که این گونه ابزارها رو به روی تان قرار می گیرد، هلوگرام ها چگونه عمل می کنند، اما سعی کنید در این میان اندکی علم را نادیده بگیرید تا بتوانید به درک بالایی در این زمینه برسید.

    ابزار OMNI-TOOL یک ابزار کاربردی می باشد که برای ارتباطات، آنالیز داده ها و تعامل با سخت افزاهای ناشناس استفاده می شود. و البته برای اذیت و آزار کردن مردم. ببینید، ما علم را در این جا نادیده گرفته ایم.

    موضوع اصلی این جا است که این مورد یک رابط کاربری کاربردی است، زیرا کاملا مجازی و مفهومی می باشد و با هر چیزی که انجام می دهید، مطابقت می یابد و این رابط های کاربری بسیار با انگشتان دست انسان سازگار شده اند. هیچ حرکت بزرگ دیگری در این میان نیاز نمی باشد. توجه کنید که رابط های کاربری دیگری در دنیای مجازی و تکنولوژی این روز ها می توانند در صفحه نمایش های تخت که با صدا و ویس فعال می شوند، عملی شوند.

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    اندروید

درباره‌ی این موضوع