انجمن


تفاوت الگو سازی، نمونه سازی، مدل سازی-قسمت اول  (۱ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

    در این مقاله از سری مقالات آموزش طراحی سایت به سراغ الگوسازی رفته ایم. در این مقاله باهم میبینیم که طراحی سایت و الگوسازی چه رابطه ای باهم دارند ؟ در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
    یک الگو سازی یک نمایشی از طراحی سایت با انعطاف پذیری پایین می باشد. این مورد باید به طور واضحی موارد زیر را نشان دهد:
    -گروه های محتوایی اصلی (چه چیزی؟)
    - ساختار اطلاعاتی (در کجا؟)
    - یک توضیحات و موارد بصری پایه از تعامل با رابط کاربری (چگونه؟)

    الگوسازی ها مجموعه بی معنی از باکس های خاکستری نمی باشند، اگرچه ممکن است واقعا از نظر ظاهری این گونه به نظر برسند. به آن ها به عنوان ستون اصلی و استحکام بخش طراحی سایت نگاه بی اندازید و به یاد داشته باشد که الگو سازی ها باید نمایشی از مهم ترین بخش های سایت و یا محصول نهایی باشند.
    "نمایش" در این جا یک عبارت ضروری و واجب به شمار می آید که باعث می شود تا شما مسیر درستی را در پیش بگیرید: سرعت متعادل. شما نمی توانید در این مورد خیلی وارد جزئیات در طراحی سایت شوید، اما از طرف دیگر، شما نیاز دارید تا نمایشی منسجمی از طراحی نهایی را که حتی بخش کوچکی از آن را از دست نمی دهد را بسازید. شما در حال ایجاد ساخت یک راهی برای کل پروژه طرای سایت و برای افرادی می باشید که با شما کار می کنند (برنامه نویسان، طراحان بصری، نویسندگان وب سایت، مدیران پروژه- همه آن ها به الگوسازی مفید و کاربردی نیاز دارند). در حقیقت، شما یک نقشه کلی از شهر را می سازید که هر خیابان در نقشه نمایان می شود، اما بسیار بسیار ساده می باشد. شما می توانید ساختار شهر را با نگاه کردن به نقشه درک کنید، اما نمی توانید زیبایی آن را از عمق جان تصور کنید.
    الگوسازی ها باید به سرعت ساخته شوند و در بیشتر مواقع زمان به صورت کلی باید صرف ارتباط برقرار کردن با اعضای تیم و فکر کردن در این باره شود. تنها فعالیت ساخت الگوسازی که باید مورد ملاحضه قرار گیرد، سرعت بسیار زیاد آن است.
    تصویر سازی و موارد بصری در این الگوسازی باید بسیار زیبا باشد. سفید- سیاه- خاکستری، رنگ های معمولی و رایجی می باشند که شما در این الگو سازی استفاده خواهید کرد (شاید تنها از رنگ آبی برای مشخص کردن لینک ها استفاده نمایید).
    اگر موردی زمان بسیاری ببرد تا آماده گردد (مانند انتخاب آیکون، آپلود تصاویر و غیره)، شما باید آن را به روش ساده ای نیز نمایان سازید (به طور مثال، استفاده از کادرهای مستطیل شکلی برای تصاویر، به علاوه توضیحات متناسبی). ما تمایل داریم تا این الگوسازی را با عنوان "انعطاف پذیری پایین" بخوانیم.
    به یاد داشته باشید که یک الگو سازی به خوبی ساخته شده می تواند به روش بسیار شفاف و واضحی به طراحی سایت ارتباط پیدا کند و یا محصول نهایی را به طور واضحی مشخص سازد، به گونه ای که راه برای تمام اعضای تیم طراحی باز باشد.

    زمانی که باید از الگوسازی ها در طراحی سایت استفاده کرد

    الگو سازی ها معمولا به عنوان مستنداتی از پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. از جایی که آن ها در یک نقطه زمانی مشخصی همراه یک رابط کاربری، یک تعامل ایستاتیک و یکنواخت محسوب می شوند، آن ها باید با کلمات نوشتاری در معرض نمایش قرار بگیرند تا توضیحاتی به کاربران و یا اعضای تیم ارائه شود (از توضیحات کوتاه درباره تعاملات گرفته، البته زمانی که نیاز است، تا مستندات فنی پیچیده و تخصصی).
    در هر صورت، آن ها ممکن است به روش غیر رسمی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. از جایی که آن ها از نظر ظاهری، ساده و سریع می باشند، به عنوان پیش طراحی هایی از ارتباطات داخلی در تیم، بسیار عالی عمل می کنند. اگر برنامه نویسان بپرسند که چگونه برخی موارد باید انجام شود- جواب می تواند به سرعت ساخت الگوسازی بیان شود.
    این مورد را ملاحضه نمایید: UXPIN یک گزینه تازه وارد با چرخه پیشرفت و پیشروی واقعا سریعی می باشد (هر دو روز یک بار منتشر می گردد). ما از الگوسازی ها استفاده می کنیم تا به سرعت عملکرد و وظایف را در طراحی سایت ها تصویر سازی نماییم (حتی کوچک ترین موارد). این مورد سوء تفاهم و سوء تعبیرها را کاهش می دهد و واقعا ارزان می باشد.
    الگوسازی ها به ندرت به عنوان اجرای تست و آزمون طراحی وب سایت به کار بسته می شوند، اگرچه ممکن است در ابتدا باعث جمع آوری واکنش ها و بازخورد هایی از جانب کاربران و انجام تحقیقاتی شود، به گونه ای که شما نمی توانید وضوح و خالصیت متدولوژی موجود در الگوسازی را درک نمایید، اما سعی دارد تا بینش های سریعی را به وجود آورد.
    الگوسازی ها می تواند به جای عبارت "داستانی از مفهوم کلی طراحی وب سایت" نیز در نظر گرفته شود و می تواند به طرز شگفت انگیزی موثر باشد، اگرچه در سال های اخیر آن ها فشار های بسیار نامتناسبی را دریافت نمودند، اما هم چنان به عنوان یک مرحله ابتدایی از پروژه های پیچیده، گزینه ضروری و واجبی محسوب می شوند.

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    اندروید

درباره‌ی این موضوع