انجمن


معرفی 7 تونل حیاتی در بازاریابی اینترنتی  (۱ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

    دنیای مجازی امروز بسیار گسترده تر از دنیای حقیقی شده، به گونه ای که کسب و کار اینترنتی برای رقابت و دیده شدن هرچه بیشتر در این فضا با هم رقابت های نفس گیر دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی آنلاین اینترنتی و معرفی 7 تونل مهم برای گذر کسب وکار و دیده شدن آن را مرور کنیم.

    به قول شخصیت مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network:
    ما انسان‌ها در غار زندگی می‌کردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و به شهرها مهاجرت کردیم و الان می‌رویم تا در اینترنت زندگی کنیم!
    بالاخره هر صاحب کسب و کاری کافیست تا بشنود که در یک جایی جمعیت زیاد است و برود و خودش را جلوی آن‌ها به نمایش بگذارد!
    بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش بازاریابی‌ست که در آن، از ابزارها و رسانه‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

    تبلیغات بصری (Display Advertising)
    با این روش کم و بیش آشنا هستیم. در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای تبلیغاتی شرکت شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری، به نمایش گذاشته می‌شود.این روش، می‌تواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب را نسبت به شما، بالا ببرد.بسته به اهدافتان می توانید یا به طور کلی برند خود را معرفی کنید و یا برای مثال برای کمپین نوروزی‌تان مخاطب جذب کنید.

    ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
    با توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیل‌های تبلیغاتی، مورد هدف قرار می‌دهید.برای اطلاعاتی مفیدتر به مقاله “ایمیل مارکتینگ چیست؟” نگاهی بیندازید.

    بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
    بازاریابی درون گرا بسیار کلی‌تر از مدل آنلاین آن است.
    اما در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل می‌کند که برای مثال شما با رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید.

    بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
    در این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت می‌گردد، نام برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو می‌بیند.روش کار آن هم این طور است که بودجه‌ای را در نظر می‌گیرید و به گوگل می‌دهید، تعدادی عبارت انتخاب می‌کنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبه‌های نخست نشان می‌دهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم می‌کند.
    مبلغی که به ازای هر کلیک می‌پردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر است.نکته جالب این که می‌توانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را می‌خواهید) کاربران بتوانند وب‌سایت شما را در نتایج ببینند

    بازاریابی اینترنتی

    بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
    با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبه‌های اول بالا می‌آورید.
    تفاوت این روش با قبلی این است که در سئو شما خودتان بالا می‌آیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمی‌آورد!
    به ازای کلیک‌ها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وب‌سایت شما در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم 2 تا 6 ماه زمان است و این روش نیازمند نیروهای متخصص در این حوزه می‌باشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.

    بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    همانطور که از نام این بخش برمی‌آید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما را در خاطر مخاطبان هک می‌کند (“بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟” را ببینید).

    بازاریابی زنجیره‌ای
    در این روش، شما به خرده فروشان اینترنتی، تبلیغاتچی‌های آنلاین و یا طراحان وبلاگ، بودجه‌ای را اختصاص می‌دهید تا برای برند شما، مطلب بنویسند.

    بازاریابی اینترنتی

    دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی
    اینترنت توانایی ارتباط با میلیون‌ها انسان در جای جای دنیا را دارد. و می‌تواند برای شما بازارهای هدفی تازه و جهانی تعریف کند. این روش نسبت به دیگر روش‌ها، کم هزینه‌تر و پربازده‌تر می‌باشد.

    اهمیت بازاریابی اینترنتی
    نتیجه بخش بودن بودجه‌ای که به این روش اختصاص می‌دهید به راحتی با ابزارهای تحلیلی دقیق قابل ارزیابی و تشخیص است.اما به یاد داشته باشید که در این روش حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

درباره‌ی این موضوع