انجمن


طراحی سایت با php  (۱ نوشته)

  • asreasia

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۰
    تشکر شده: ۷ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

    در سری جدید مقالات طراحی سایت قصد داریم با زبان های برنامه نویسی تحت وب و سایر سایت ساز های معروف در امر طراحی سایت آشنا شویم. در این سری مقالات شما با انواع روشهای طراحی سایت آشنا شده و می توانید با توجه به قابلیت ها ، مزایا و معایب هر کدام، اقدام به راه اندازی یک وب سایت نمایید. . تمای این روش های برنامه نویسی قابلیت مدیریت محتوا و سئو سایت را دارا هستند.

    آنچه که در طراحی سایت با هر زبان برنامه نویسی اهمیت دارد، معرفی وب سایت به همراه محصولات و خدمات ارائه دهنده است. محتوا در وب سایت بایستی به صورتی قرار گیرند که ضمن رساندن مطلب بتوانند در سئو سایت نیز تاثرات مثبتی داشته باشند.

    در اولین مقاله در مورد زبان برنامه نویسی پی اچ پی صحبت خواهیم کرد.

    زبان برنامه نویسی php

    دنیای وب و طراحی سایت یکی از شاخه های علاقمندی مهندسان نرم افزار کامپیوتر و حتی دیگر کاربران اینترنت است. برای پیاده سازی و مدیریت یک وب سایت، زبان ها و ابزار های متفاوتی وجود دارند. پیاده سازی یک وب سایت پویا دارای بانک اطلاعاتی و همچنین سمت سرور عموما توسط دو زبان اصلی php و asp.net ایجاد می شوند.

    راسموس لردورف در سال 1994 زبان php را بنیان گذاری کرد و اولین کد php توسط او خلق شد. php در ابتدا Personal Home Page یعنی صفحه خانگی شخصی نام گرفت ولی امروزه به آن Hypertext Preprocessor گفته می شود. php یک زبان برنامه نویسی شی گرا جهت طراحی صفحات وب است که راسموس لردورف اولین بار با آن صفحه شخصی خود را ایجاد کرد. این زبان در حال حاضر توسط گروه php مدیریت شده و توسعه می یابد. کدهای php توسط یک سرور تحت وب که نرم افزار php بر روی آن نصب شده ترجمه و اجرا می شوند. همچنین کدهای این زبان می توانند به صورت مستقیم داخل کدهای html قرار گیرند. این زبان برنامه نویسی رایگان، قابل استفاده بر روی تمامی سیستم های عامل بوده و از بیشتر پایگاه های داده پشتیبانی می کند. یادگیری این زبان برنامه نویسی همه منظوره مستلزم آشنایی کامل با html و css و تا حدودی آشنایی با JQuery می باشد. اولین ورژن این برنامه 1.0 در سال 1995 شروع به کار کرد . در سال 2014 و 2015 ورژن اصلی این برنامه با عنوان php7 بروزسانی شد. در سال 2016 ورژن 7.1 برنامه با قابلیت جدید بازگردانی نوع void توسط توابع و در سال 2017 آخرین ورژن برنامه 7.2 با قابلیت جدید شمارش اشیاء غیر شمردنی بروزرسانی و منتشر شد.

    php

    این زبان برنامه نویسی امروزه محبوبترین زبان برنامه نویسی میان توسعه دهنده گان وب به حساب می آید و وب سایت های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک با آن پیاده سازی شده اند.

    از معایب php می توان به سرعت پایین، آسانی بیش از اندازه همراه با کدهای ضعیف و بلا استفاده و سیستم خطازدایی سنتی و ضعیف اشاره کرد. اما در مقابل مهم ترین مزایای این زبان برنامه نویسی که باعث محبوبیت آن در میان توسعه دهنگان وب شده است عبارتند از:

    سادگی : برنامه نویسی php مانند نوشتن یک مقاله به زبان انگلیسی برای خواندن کامپیوتر است . کدهای php ساده و روان بوده و قابلیت شخصی سازی دارند. یک قطعه کد php به سادگی اجازه می دهد به بهترین شکل ممکن، یک وب سایت ایجاد و اجرا می شود.
    رایگان : php یک زبان متن باز رایگان است که با توجه به در دسترس بودن مقدار قابل توجهی مستندات، به صرفه ترین روش برای ایجاد وب سایتهای قوی بدون داشتن نگرانی بابت تعهدات قانونی و هزینه های اشتراک است.
    3- انحصاری php با cms ها : در حال حاضر سفارشی سازی cms به یک نیاز رقابتی حیاتی تبدیل شده است. این امر به توسعه دهنده گان وب اجازه می دهد تا وب سایت را به اراده خود تغییر دهند. وب سایت های php کاملا قابل تنظیم بود و با نیازهای مشتری سازگار می شوند.

    4- سازگار با انواع پلت فرم ها : کدهای php بر روی تمامی سیستم عامل های اصلی اجرا می شوند.

    5- قدرتمند، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر : کدها ی php قدرتمند، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر بوده و بدون نیاز به راه اندازی دوباره سرور بروزرسانی می شوند.

    6- افزونه ها: افزونه ها در زبان php به راحتی امکان اضافه کردن ویژگی های جدید به وب سایت را فراهم می آورند.

    7- قابلیت Embed : با اضافه کردن کد های html به کدهای php به راحتی می توان یک وب سایت ایستا را به یک وب سایت پویا تبدیل کرد.

    8- پشتیبانی: زبان php دارای کارشناسان و توسعه دهندگان حرفه ایی است که توسط جامعه مجازی، مبتدیان را پشتیبانی کرده و مشکلات آن ها را برطرف می نمایند.

    9- کتابخانه استاندارد بزرگ: آنچه که در سادگی و سرعت بخشیدن به توانایی پردازش داده ها نقش مهمی ایفامی کند، وجود یک کتنابخانه استاندارد بزرگ است. زبان php با داشتن این کتابخانه بزرگ اما گسسته توسط جامعه ایی از کارشناسان حرفه ایی پشتیبانی می شود.

    10- عملکرد فوق العاده: افزایش سرعت php به اندازه افزایش سرعت اجراست. وب سایتهای توسعه یافته توسط php دارای پردازش داده ایی سریع هستند که با سیستم عامل هایی مانند ویندوز و یونیکس سازگاری دارند.

    11- دارای 11 فریم مختلف: زبان php دارای 11 فریم مختلف است که یک خانواده بزرگ از فریمورک ها را تشکیل می دهند.

    محبوبیت ترین فریمورک های PHPعبارتند از :

    Laravel (لاراول)

    Phalcon(فالکن)

    Symfony (سیمفونی)

    Yii Framework

    Codeigniter

    CakePHP

    Zend

    مقایسه زبان php با زبان asp.net

    به طور کلی دو زبان اصلی جهت طراحی وب سایت وجود دارد که عبارتند از : asp.net و php . این دو زبان هر کدام مشخصات، مزایا و معایب خود را دارند و به طور سلیقه ایی توسط برنامه نویسان وب استفاده می شود. اما در چند مورد می توان مقایسه ایی بین این دو زبان انجام داد :

    زبان php

    هزینه : زبان php و MySQL server و بروز رسانی آن رایگان می باشد. در مقابل سیستم عامل ویندوز، net و IISرایگان بوده اما جهت صدور لایسنس های مایکروسافت هزینه های قابل توجهی باید پرداخت شود.
    پشتیبانی و منابع : توسعه دهندگان و داوطلبان زیادی در سراسر جهان برای php وجود دارند اما در مقابل ارتقا و بروزرسانی net بر تعداد توسعه دهندگان متکی است و پشتیبان های کمتری برای حل چالش های آن وجود دارد.
    زمان استقرار : از آنجایی که خطوط کد بیشتری برای انجام عملیات ها و ویژگی های پیچیده درnet نسبت به php وجود دارد زمان بیشتری جهت توسعه فرایندها نیاز است.
    ویرایشگر و ابزارها: php و MySQL از ویرایشگرها مستقل هستند ولی در مقابلnet به ویرایشگر مایکروسافت ویژوال استودیو وابسته است.
    پلتفرم مستقل: php مستقل از فلت فرم هایی مانند Linux ، Unix، Mac OS X، Windows است اماnet وابسته به پلت فرم ویندوز می باشد.
    آسانی و قابلیت استفاده دوباره: زبان php در این مورد نیز نسبت به net اولویت دارد.

    متن کامل مقاله در طراحی سایت

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.