انجمن


طراحی سایت بدون کد نویسی  (۱ نوشته)

  • asreasia

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۰
    تشکر شده: ۷ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

    خیلی از کاربران علاقمند به طراحی سایت به علت نداشتن تخصص در زبان های برنامه نویسی تحت وب و هیچ گونه دانش فنی طراحی سایت ، توسط خودشان را امری دور را از ذهن می دانند. اما حقیقت این است که هر فرد عادی نیز می تواند طراح سایت خود باشد. لازم به ذکر است، سایت های کدنویسی شده و یا بدون کدنویسی از نظر تولید محتوا و شناختن توسط موتورهای جست و جو و سئو سایت با یگدیگر تفاوتی نداشته و بدون نگرانی از این جهت می توان یک وب سایت قدرتمند بدون کد نویسی و با یک رتبه بالا طراحی و پیاده سازی کرد.

    طراحی سایت بدون کد نویسی

    به مجموعه ایی از فایل های مختلف مانند تصاویر، متون یا فایل های برنامه نویسی شده که در جهت موضوعی با هم مرتبط هستند اصطلاحا وب سایت یا وب گاه و یا تارنما می گویند. فایل های یک وب سایت تحت یک نام دامنه مشترک بر روی کامپیوتر میزبان با عنوان سرور قرار می گیرند. وب سایت ها انواع مختلفی دارند از جمله:

    سایت‌های متحرک نیمه داینامیک و استاتیک (Static and Dynamic Flash Website): سایت های فلش یا متحرک که توسط نرم افزار های خاص مانند XML یا Action Script در دو نوع استاتیک و نیمه داینامیک طراحی می شوند.
    سایت های ثابت (Static Website) : این سایت ها یک بار با زبان برنامه نویسی HTML و Java Script و در نوع پیشرفته تر با CSS طراحی می شوند. در این نوع وب سایت ها انجام تغییرات سخت بوده و کاربر عادی بدون دانش برنامه نویسی، توانایی ایجاد تغییرات را ندارد.
    سایت های پویا (Dynamic Website): این سایت ها به دو صورت پیاده سازی می شوند. در روش اول سایت با زبان های برنامه نویسی asp.net یا php طراحی و به صورت اختصاصی کد نویسی می شوند. در روش دوم سایت از طریق سیستم مدیریت محتوا (Content Management Systems) که با اختصار CMS نامیده می شوند طراحی و پیاده سازی می شوند. CMS ها خود نیز دو دسته اند:
    الف: CMS های اختصاصی: این نوع CMS ها توسط شرکت های بزرگ فعال در زمینه طراحی سایت، طراحی و پیاده سازی می شوند. تغییر در این نوع سیستم های مدیریت محتوا باز بوده و هرگونه تغییری قابل انجام توسط شرکت طراح می باشد. البته این نوع CMS ها استاندارد نبوده و در سطح وسیع استفاده نمی شوند.

    ب: CMS های Open Source : این نوع CMS ها آماده هستند و به صورت رایگان در دسترس بوده و در سطح جهانی استفاده می شوند. نرم افزارهای سیستم های مدیریت محتوا، از مرحله ایجاد تا مدیریت و بروزرسانی یک وب سایت را پشتیبانی کرده و تمامی ابزارهای مدیریت یک وب سایت پویا یا داینامیک را دارند.

    طراحی سایت بدون کد نویسی و داشتن هیچ گونه دانش فنی و آشنایی با زبان های برنامه نویسی تخت وب، توسط این نوع CMS ها انجام می شوند.

    طراحی سایت

    طراحی سایت با CMS های آماده یا Open Source

    CMS هر آنچه از ایجاد تا اتقراض یک سایت لازم است را پشتیبانی کرده و قابلیت های مانند مدیریت صفحات و منوها و همچنین ساختار سایت را در اختیار شما می گذارد. هر گونه تغییر در این سایت ها بدون دستکاری در کد و فن برنامه نویسی، به راحتی از پنل مدیریتی در کمترین زمان قابل انجام است. همچنین تمامی سازمان دهی ها به طور اتوماتیک توسط خود CMS انجام می شود. همچنین CMSها بانک های اطلاعاتی را پشتیبانی کرده و قادرند وب سایت هایی در مقیاس بزرگ را طراحی و پیاده سازی کنند.

    CMS جایگزین روشهای قدیمی بوده و از لحاظ تجاری و اقتصادی مزیت هایی مانند: امنیت بالا، انعطاف پذیری بیشتر،کنترل نامتمرکز سایت، سازگاری و استحکام بیشتر، راهبری پیشرفته، کاهش ورود اطلاعات تکراری و کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان را به همراه دارد.

    بهترین، پرکاربرد ترین و معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا با قابلیت های زیاد عبارتند از :

    سیستم مدیریت محتوای وردپرس(WordPress)
    سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla)
    سیستم مدیریت محتوای دروپال (Drupal)
    نیوک (phpNuke)
    سیستم مدیریت محتوای تایپو3 (TYPO3)
    فروشگاه ساز توماتو کارت
    فروشگاه ساز پرستا شاپ (PrestaShop)
    فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart)
    فروشگاه ساز مجنتو (Magento)

    در ادامه به معرفی کوتاه سه مورد از CMS ها پرکاربرد می پردازیم:

    وردپرس: یک سیستم مدیریت محتوا متن باز و تحت وب رایگان است . ابزار ها و افزونه های وردپرس امکان طراحی یک وب سایت مبتنی، پیشرفته و یا حرفه ایی را فراهم می آورند.
    جوملا: یک سیستم مدیریت محتوا با قابلیت انتشار و مدیریت آسان مطالب است. امکانات گسترده ایی داشته و با ابزارهای خود امکان گسترش نرم افزار و ایجاد یک وب سایت یا سامانه تحت وب قدرتمند را دارد.
    اپن کارت: یک سیستم مدیریت محتوای تجارت الکترونیکی حرفه ایی و متن باز رایگان است که قادر است ویژگی های بسیار زیاد و کاربردی به همراه ظاهری جذاب و کاربر پسند در اختیار شما قرار دهد. اپن کارت برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی منحصر به فرد و کامل جهت معرفی و فروش کالا و خدمات استفاده می شود.

    در ادامه مقالات طراحی سایت اصفهان به معرفی چند مورد از این نوع سیستم مدیریت محتوا خواهیم پرداخت.

    متن کامل مقاله در طراحی سایت

درباره‌ی این موضوع