انجمن


سئو خارجی چیست؟  (۱ نوشته)

  • asreasia

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۰
    تشکر شده: ۷ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

    در مقالات قبلی در در مورد سئو چیست و سئو داخلی مفصلا صحبت کردیم و یاد آور شدیم بعد از طراحی سایت، بهینه سازی آن مهم ترین مر حله به شمار می آید . در این راستا یکی دیگر از مراحل اصلی جهت بهینه سازی یا سئو سایت بعد از سئوی داخلی، سئوی خارجی است.

    به زبان ساده و عامیانه هر اقدامی که در بیرون از سایت برای بهبود وضعیت سئو و بالابردن رتبه سایت در نتایج گوگل انجام می گیرد سئو خارجی یا Off Page Seo گفته می شود. سئو خارجی یک شمشیر دولبه است که ضمن مفید بودن برای سایت می تواند مضر باشد. اگر سئو خارجی سایت به درستی انجام نشده و اصول مربوطه در آن رعایت نگردد، سایت با افت رتبه مواجه شده و رتبه خود را از دست می دهد. اصطلاحا باعث پنالتی شدن سایت می شود. در این حالت جبران خسارت از چنین سایتی از یک سایت نوپا سخت تر است.

    در مقاله قبلی با عنوان سئو داخلی چیست؟ به طور کامل درباره اصول و تکنیک های این روش و همچنین استاندارهای موتورهای جستجو در این خصوص صحبت کردیم. بدیهی است بعد از شروع سئو داخلی بایستی کار بر روی سئو خارجی را آغاز کنیم تا از مجموع آنها به سئوی خوبی دست پیدا کرده و رتبه و جایگاه خود در صفحه اول گوگل را بالا ببریم.

    لینک سازی و دریافت بک لینک

    مهم ترین فاکتور سئو خارجی لینک بیلدینگ است. لینک بیلدینگ (inbound link) بک لینک و لینک ورودی نیز نامیده می شود و همان لینک سایت شما در دیگر سایت هاست. از آنجایی که بک لینک ها نشانه اعتبار سایت شما در بین دیگر سایت ها به حساب می آیند، دارای ارزش زیادی هستند.

    بک لینک ها میزان رضایتمندی کاربران یک سایت را برای موتورهای جستجو مشخص می کنند. اگر تعداد لینک های زیادی به یک صفحه از سایت شما توسط دیگر سایتها داده شود، موتورهای جستجو محتوای آن صفحه را با ارزش دانسته و شرایط حضور در صفحه نخست را برای آن فراهم می آورند.

    در این خصوص بایستی یک سری نکات را در نظر داشته باشیم:

    معتبر بودن دامنه سایتی مورد نظر جهت بک لینک
    عدم استفاده از تعداد زیاد و غیر معمول لینک خارجی در صفحه
    ارتباط موضوعی بین عنوان صفحه، صفحه فرود لینک و متن لینک
    کلمات قبل و بعد لینک
    فالو یا نوفالو بودن لینک
    تنها لینک نبودن صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود
    لینک به صفحه مورد نظر بر اساس کلمات کلیدی
    موقعیت قرار گیری لینک در صفحه

    مهم ترین تکنیک های سئو خارجی

    1- سایت های شبکه های اجتماعی: با توجه به همه گیر شدن شبکه های اجتماعی و عضویت هر فرد حداقل در یکی از این شبکه ها، هر ورودی از شبکه های اجتماعی امتیاز بالایی در گوگل داشته و به عنوان ارزان ترین و بهترین منبع تبلیغات آنلاین به حساب می آیند. از بین شبکه های اجتماعی توییتر، فیس بوک، پینترست، لینکدین و گوگل پلاس بیشترین تاثیر در سئو خارجی را دارند.

    2- بازاریابی محتوا: وبلاگ سایت های دیگر را خوانده و نظر خود را به همراه لینک اصلی سایت در آن ها ثبت نمایید، این لینک ها توسط گوگل مورد پیمایش قرار می گیرند.

    3- فروم ها یا انجمن ها: در سایت های فروم ثبت نام کرده و در فروم آنلاین مرتبط با کسب و کارتان فعالیت کنید، پست گذاشته و به پست های دیگران نظر دهید. در فروم هایی که مجاز به استفاده از لینک هستید، لینک سایت خود را قراد دهید تا لینک شما توسط گوگل پیمایش شود. فعال ترین و برترین سایت های فروم عبارتند از :

    http://www.flickr.com/help/forum/en-us

    http://www.addthis.com/forum

    http://www.bbpress.org/forums

    http://www.careerbuilder.com

    http://www.chronicle.com/forums

    4- ثبت نام در موتورهای جست و جو: پیدا شدن یا اصلاحا ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو مثل گوگل و یاهو زمان بر است، برای سرعت بخشیدن به این امر، شما شخصا می توانید به صورت دستی سایت خود را ثبت کنید.

    5- ثبت نام در دایرکتوری ها: با انتخاب درست دایرکتوری و ثبت نام در دایرکتوری مرتبط با کسب و کارتان می توانید بازخورد خوبی در جهت بهینه سازی سایت و افزایش رتبه الکسا از آن دریافت کنید. برترین دایرکتوری های موجود عبارتند از:

    http://www.boingboing.net

    http://www.technorati.com

    http://www.networkedblogs.com

    http://www.elecdir.com

    http://www.a1webdirectory.org

    6- بوکمارک کردن: آخرین مطالب و پست های خود را در سایت های معروف بوکمارک مثل ردیت ثبت کنید. سایت های بوکمارک همواره مورد علاقه موتور های جستجو بوده و امتیاز خوبی برای سایتهایی که مطلب یا لینک خود را در آنها ثبت می کنند، در نظر می گیرد.

    7- ثبت مقاله: مقالات غیر کپی، با کیفیت و بدون ازدیاد کلمات کلیدی و لینک های مناسب به سایت خود را در سایت های رایگان ارسال مقالات ثبت کنید. لیست سایت های رایگان ارسال مقاله عبارتند از:

    http://www.thefreelibrary.com

    http://www.magportal.com

    http://www.ezinearticles.com

    http://www.hubpages.com

    http://www.hubpages.com

    8- لینک طعمه: شاید شما مجبور به استفاده از مطلبی از یک سایت معتبر باشید، در این حالت با توجه به کپی بودن مطلب درج شده، توسط گوگل جریمه خواهید شد. اما اگر سایت مربوطه را در قالب لینک به عنوان منبع اصلی معرفی کنید، قانون حق کپی را رعایت کرده و محبوبیت سایت خود را بالا خواهید برد.

    9- اشتراک گذاری تصویر: اگر در سایت خود برای مطالب یا محصولات خود از تصاویر استفاده می کنید بهتر است تصاویر خود را در سایت های معتبر به اشتراک بگذارید . در این حالت دیگران تصاویر شما را مشاهده کرده و در صورت تمایل نظرات خود را ثبت کرده و یا با لینک تصویر به سایت شما وارد می شودند. برترین سایتهای اشتراک تصاویر عبارتند از:

    http://www.flickr.com

    http://www.instagram.com

    http://www.picasa.google.com

    http://www.tumblr.com

    http://www.deviantart.com

    10- بازاریابی ویدئو: در دنیای بازاریابی اینترنتی آنچه که بیشتر از متن تاثیر گذار است استفاده از عکس و ویدئو می باشد. شما می توانید ویدئوهای خود را در سایت های محبوب بارگذاری کرده و لینک آن را در سایت خود استفاده کنید. برترین سایتهای اشتراک ویدئو عبارتند از:

    http://www.youtube.com

    http://www.vimeo.com

    http://www.ustream.tv

    vine.co www.

    http://www.aparat.com

    11- ثبت در گوگل مپ: موقعیت محل کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. گوگل مپ نزدیک ترین کسب و کارها را بر اساس موقیعت جستجوی شده فرد را نمایش می دهد.

    12- شبکه های فروش آنلاین: اگر دارای فروشگاه اینترنتی هستید، از شبکه های فروش آنلاین در جهت افزایش فروش و بهبود سئو خود استفاده کنید. در این حالت ضمن معرفی محصولات خود و درج لینک مستقیم محصول در این سایت ها، بک لینک خوبی دریافت خواهید کرد.

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    mitra98 - mehdia20

درباره‌ی این موضوع