انجمن


نحوه انتخاب کليد واژه  (۱ نوشته)

  • asreasia

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۰
    تشکر شده: ۷ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

    طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار خود در اینترنت اولین مرحله ورود به دهکده جهانی اینترنت به حساب می آید . در مرحله بعدی نوبت به سئو سایت یا بهینه سازی سایت است که خود شامل چهار مرحله اصلی انتخاب کلمات کلیدی، بهینه سازی صفحات، لینک سازی و برندینگ است.

    کلید واژه چست؟

    کلیدواژه کانونی یا کلمه کلیدی کانونی (Canonical Keyword) عبارتی است که شما توسط آن در گوگل شناخته می شوید. کلید واژه یا به عبارتی عامیانه تر کلمات کلیدی سئو همان عبارات مهم تولید محتوا به شمار می آیند که شما توسط آن سایت خود را در موتورهای جستجو به کاربران معرفی می کنید. این کلمات کلیدی عنصر اصلی پایگاه داده جستجوگر ها به شمار می آیند که بر اساس آن مطابق کلمه یا کلمات وارد شده توسط کاربر، صفحات با همان مضمون و محتوا را نمایش می دهد.

    در واقع به طور کلی میتوانیم بگوئیم کلیدواژه ها کلمات کلیدی سایت هستند که میبایست دو ویژگی اصلی را دارا باشند

    1- مرتبط با موضع فعالیت سایت باشند

    2- از سوی کاربران اینترنتی به وفور سرچ شوند

    قبل از انجام هر کاری و شروع به سئو یا بهنه سازی سایت بایستی در اولین و مهم ترین قدم کلیدواژه های مرتبط با سایت خود را شناسی کرده و بر اساس آنها بهینه سازی سایت خود در موتورهای جستجو را شروع کنید. از آنجایی که کلید واژه را قلب سئو می نامند، انتخاب آن مهم ترین و شاید جز سخت ترین مراحل سئو به حساب می آید چرا که اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند، ممکن است نتیجه برعکسی را برای ما به همراه داشته باشد و باعث شکست پروژه سئو شما شوند. و یا اینکه باعث شوند مدت زمان و هزینه زیادی هزینه شود ولی جواب خوشایندی بدست نیاید.

    در این راستا برای یافتن بهترین و کاربردی ترین کلیدواژه ها بایستی خود را جای کاربر گذاشته و آنچه را که مطابق محصولات یا خدمات شما به ذهن کاربر می رسد را در گوگل سرچ کنید و همزمان با آن دیگر کلماتی را که گوگل به عنوان پیشنهاد به شما می دهد را مورد بررسی قرار دهید . این کلمات پیشنهادی بیشترین آمار جستجو در گوگل را به خود اختصاص می دهند. البته در نظر داشته باشید این کلمات در طول زمان تغییر می کنند ولی با این وجود بهترین راهنما برای شما به حساب می آیند.

    کلید واژه قلب سئو است

    کلید واژه به بهترین شکل ممکن صفحه شما را معرفی می کنند.

    نوع کلمه کلیدی

    به طور کلی کلمات کلیدی به سه دسته تقسیم می شوند:

    کلمات کلیدی اطلاعاتی: کلماتی جهت کسب جستجوی اطلاعات در مورد چیزی مثلا طراحی سایت چیست؟
    کلمات کلیدی محصول محور: کلماتی جهت تحقیق در مورد محصول یا خدماتی که قصد خرید آن را داریم مانند کولر گازی اجنرال یا مثلا ریش تراش فیلیپس
    کلمات کلیدی نیاز محور: این کلمات مطابق نیاز کاربرانی که صرفا قصد خرید و ارائه خدماتی را دارند استفاده می شود. مثلا طراحی سایت در اصفهان یا آموزش خصوصی زبان
    آنچه که بدیهی است کلمات کلیدی نیاز محور بهترین انتخاب برای کلمات کلیدی به حساب می آیند. برای انتخاب کلمات کلید بایستی سه مرحله اصلی را طی کنیم. در ادامه به اختصار با این مراحل آشنا می شویم.

    مراحل انتخاب کلمه کلید

    تحقیق در مورد کلمات کلیدی
    در مورد کلمات مناسب در حوزه کسب و کار خود تحقیق کنید و بهترین کلمات کلیدی را انتخاب نمایید. در این خصوص موراد زیر را رعایت کنید:

    1- لیست کلمات کلیدی پولساز برای معرفی کسب کار خود را تهیه کنید

    2- با مشورت گروهی لیستی از کلمات کلیدی که در حوزه کسب و کارتان برای مشتریان شما مهم هستند را تهیه کنید.

    3- از کلمات کلیدی طولانی (Long Tail Keywords) استفاده کنید تا ضمن داشتن سئو راحتتر، مشتریان مناسب تری را برای شما به همراه داشته باشد.

    4- یک لیست شامل 20 کلمه کلیدی انتخابی خود تهیه کرده و اولویت هر کدام را از 1 تا 20 مشخص کنید.

    بررسی کلمات کلیدی
    با ابزارهای مناسب موجود کلمات کلیدی خود را مورد بررسی قراردهید تا ضمن حذف کلمات نامناسب کلمات مناسب تری ر ا به شما پیشنهاد کند. به عنوان مثال برای یک شرکت سئو کار در اصفهان سئو سایت اصفهان میتواند بهترین کلیدواژه باشد.

    در نظر داشته باشید آنچه که مهم است کلماتی هستند که مخاطبان اصلی کسب وکار شما به دنبال آن هستند نه آن چیزی که مدنظر شماست. با استفاده از ابزارهای زیر می توانید کلمات کلیدی خود را تحلیل کنید.

    Google Trends : گوگل ترندز به شما کمک می کند تا میزان علامندی کاربران نسبت به کلمات کلیدی انتخابی خود را درک کنیم. این ابزار به شما حداقل چند ایده خلاقانه با توجه به حجم جستجوی کاربران پیشنهاد می کند. زمانی که شما بین چند کلمه شک دارید این ابزار به شما گزینه های مناسب تر و متداول تر را با توجه به میزان و حجم جست و جو می دهد.
    Google Ads : گوگل ادوردز یا تبلیغات کلیکی گوگل به شما کمک می کند تا دقیقا متوجه شوید، کاربران به دنبال چه هستند. می توانید با یک هزینه پایین در یک زمان کوتاه مثلا 15 روزه، تبلیغاتی در گوگل ادوردز ثبت کنید و میزان بازخورد خود نسبت به کلیدواژه ها و انتخاب دقیق تر آن ها را به دست آورید.
    Google Keyword Planner : یکی از بخش های گوگل ادوردز که به شما کمک می کند تا لیستی از کلمات کلیدی مشابه و مرتبط با حوزه کسب و کارتان تهیه کنید.
    Google Suggestion : سرویس پیشنهادی گوگل یکی دیگر از ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران است که شما می توانید عبارات طولانی تر را با این ابزار بدست آورید.
    LSI (Latent Semantic Indexing) ، KWFinder ، io ، وب سایت seochat.com ، ویکی پدیا و سایت واژه یاب از دیگر ابزارهایی هستند که می توانید از آنها برای انتخاب کلمات کلید خود بهره برید.

    برنامه ریزی برای کلمات کلیدی
    تولید محتوا و بهینه سازی در بخش های مختلف سایت با کلمات کلید انتخابی و برنامه ریزی برای انجام آن مرحله بعدی است. بعد از تهیه لیست کلمات کلیدی خود بایستی بهترین کلمات را انتخاب کرده و سپس با یک استراتژی مناسب انجام سئو بر روی کلمات کلید را با برنامه ریزی دقیقی شروع نمایید. در این راستا توجه داشته باشید که در معماری وب سایت خود شامل منوها ، صفحات اصلی سایت، صفحات محصولات و مقالات از کلمات کلیدی استفاده کنید.

    نکات اصلی در انتخاب کلمات کلیدی

    انتخاب حداکثر ده کلمه کلیدی
    عدم استفاده از کلمات کلیدی با مضمون توضیح تبلیغاتی
    انتخاب کلمات کلیدی دقیقا مرتبط با کسب و کار شما
    عدم انتخاب کلمات کلیدی عمومی
    عدم انتخاب کلمات کلیدی تخصصی
    عدم انتخاب کلمات کلیدی تک کلمه ایی
    عدم استفاده از کلمات کلیدی غیر فارسی
    انتخاب حتی امکان یک صفحه فرود برای کلمات کلیدی
    عدم استفاده از کلمات کلید چند منظوره با معنای متفاوت
    استفاده از کلمات جذاب و تحریک پذیر در کاربر مانند : بهترین – اولین – منحصربه فرد- ارزان- ترفند- رایگان- فروش ویژه – قیمت – ضروری و غیره
    بررسی سایت رقیبان از نظر کلمات کلید کلیدی انتخابی شما و پیداکردن صفحات فرود آنها
    پیدا کردن کلمات و عباراتی که رقیبانتان از آن بی خبرند

    سخن آخر

    انتخاب کلمات کلید عالی و بدون نقص کار ساده و آسانی نیست و مهارت خاص خود را می طلبد. پس در این راستا باهوش وآینده نگر بوده و با آگاهی از اخبار و اطلاعات روز جامعه، زبان و فرهنگ مردم، توانایی پیش بینی رخدادها و افراد را داشته باشید تا به مهارت کافی در انتخاب کلمات کلیدی دست یابید.

درباره‌ی این موضوع