انجمن


مفاهیم بازاریابی حضوری  (۱ نوشته)

  • neshanteam شرکت طراحی سایت

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۶
    تشکر شده: ۱ بار
    # نوشته شده: ۱۰ سال پیش
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

    مفاهیم بازاریابی حضوری

    در این مقاله قصد دارم در ارتباط با بازاریابی حضوری و بعضی از مفاهیم آن مطالبی را ه شما دوستان عزیز ارائه کنم .

    سرفصل ها :

    1- شناخت محصول یا خدمت

    2- افراد وسلایق و نقش آنها در بازاریابی

    3-بهترین راه کار ها برای بازاریابی حضوری چیست ؟

    4- آیا وجود بازاریابی به صورت حضوری و با توجه به وجود تکنیک های نوین بازاریابی ضرورت دارد ؟

    5- بدترین رفتارها در بازاریابی چیست ؟

    اگر مقالات سایت ما را دنبال نموده باشید . قبلا در ارتباط با مفاهیم بازاریابی مطلبی آماده کرده بودیم . اما به صورت کلی بازاریابی هنر ارائه محصول یا خدمتی در جهت فروش میباشد . یعنی یک بازاریاب حرفه ای بایست بتواند با استفاده از گفتار و رفتار خود به مشتری القای نیاز نماید .

    عموما در ایران وقفی شما از کسی مشاوره ای درخصوص بازاریابی میگیرید به شما میگوید . بازاریاب فردی است که خوش پوش است و خوش چهره است و ……..

    این ها تعریف افراد غیر حرفه ای است .

    اما من قصد دارم به شما بگویم در مرحله اول یک بازاریاب میبایست بداند درباره چه چیز میخواهد صحبت نماید . آیا میداند چه افرادی نیازمند محصولش هستند ؟ آیا خود در قالب یک مشتری این محصول را میپسندد ؟

    دوستان اگر در باره ای این موضوع کمی تفکر کنید و اهمیت آن را ادراک نمایید بیش از 60% مسیر بازاریابی را رفته اید و در ذهن شما این سوالات نقش میبندد . آیا این محصول ارزشش را دارد که من برای آن وقت صرف کنم ؟ و اینکه من برای شناخت نیازهای مشتری باید چه کار کنم .

    مایلم در این قسمت به شما بگویم درست است که شما در بازاریابی میتوانید مشتری را هدایت کنید ولی شما تعیین کننده راه برای کسی نیستید . تصمیم نهایی با مشتری شماست . شما نیازها را میگویید راه کارها و محصولات خود را در عالی ترین وجه ارائه میکنید اما شما باید منتطر تصمیم مشتری باشید . دلیل این امر تعدد آرا و سلایق است و اگر این ویژه گی در افراد نبود بازاریابی اصطلاحی بی معنا بود . پس یکی از قوانین مهم بازاریابی در هر نوع وشکل اعم از حضوری , ویروسی , بیان شد و آن احترام به تصمیم مشتری است . واضح بگم از بازاریابی کنه ای دوری کنید تا اولا شخصیت شما حفظ شود و دوما خود تبدیل به یک برند شوید

    و اما راهکارها …….

    در دل این متن کوتاه مطالب کلیدی خوبی اشاره شده که احتیاج به تحقیق و تفکر از جانب شما دارد . اما برترین پارامتر ها :

    باور قلبی بازاریاب است یعنی شما باید بتوانی اول خودتان راضی باشید بعد دیگران را قانع کنید . اگر غیر از این باشد شما دچار نوعی از دروغ گویی در حرفه تان میشوید واگر با آن مقابله نکنیددر تمامی رفتارهای زندگیتان تاثیر میگذارد . من معلم اخلاق یا روانشناس نیستم اما این واقعیتی است که بیش از 90% بازاریاب ها دچار خلل شخصیتی میشوند و این موضوع ایجاد دلزدگی و نهایتا جدایی از این شغل خوب میشود

    بنابراین ما بحث تکنیکال داریم و نه چیز دیگری …….

    راه حل چیست ؟

    خیلی ساده : برای فرد گروه و کارخانه و…. کارکنید که سرش به تنش بیرزه . تمام……………………………

    سرش به تنش بیرزه یعنی چه ؟ یعنی اگر محصولی نیازی را مطرح میکند باید پاسخگوی آن نیاز باشد . بگزارید اینگونه بگویم شما به عنوان یک شرکت طراحی سایت در اصفهان

    قصد دارید کار خود را گسترش دهید . بازاریابی استخدام میکنید . این فرد به مشتری میفهماند که چه مزایایی در طراحی یک سایت است اما شما به عنوان ارائه دهنده خدمت , سایت خوبی به مشتری نمیدهید

    بنابراین شما نه تنها یک مشتری را از داده اید بلکه به وجهه کاری بازاریاب خود نیز لطمه وارد کرده اید .

    شرکت طراحی سایت

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.