انجمن


واقع بینی در امر تبلیغ ، آموزش و ورود به بازار کار  (۱ نوشته)

  • mehdytux

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۹۰
    تشکر شده: ۶۴ بار
    # نوشته شده: ۱۰ سال پیش
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲

    با سلام خدمت همگی دوستان و همکاران وردپرسی عزیز در سایت http://www.hamyarwp.com
    در ابتدا از تلاش شما برای شناساندن نرم افزار وردپرس و اشائه اوپن سورس به صورت مستقیم و غیر مستقیم ، تشکر می کنم.
    چند نکته بود که ترجیح دادم در این پیام خدمت شما و در یک پیام عمومی در تالارهای wp-persian.com و barnamenvis.org خدمت سایر دوستان برنامه نویس و همکاران وردپرسی و php کار ، عرض کنم.
    1. نحوه تبلیغ و استفاده از شعار تبلیغاتی نامناسب
    لطفا به متن زیر که از سایت همیار وردپرس کپی شده است توجه کنید :
    "دوره آموزشی همیار وردپرس
    دوره پنجم آموزش طراحی وب همیار وردپرس (تهران)
    آموزش از صفر تا صد طراحی وب
    مدت دوره : 10 جلسه 3 ساعته
    مخاطب : کلیه علاقه مندان به طراحی وب مخصوصا با طعم وردپرس
    اگر طراح وب ابتدایی هستید و میخواهید حرفه ای تر بشوید
    اکر میخواهید وب سایت خود را کامل خودتان طراحی کنید ( آن هم بسیار هوشمند و حرفه ای )
    اگر وبسایت دارید و میخواهید یک قالب شیک برای خود بزنید و یا اینکه میخواهید قالب خود را حرفه ای تر کنید
    اگر مدیر شرکت هستید و میخواهید بر روی روند طراحی کارمندانتان نظارت کنید.
    مدرس این دوره همیار وردپرس , علی حاجی محمدی میباشد که با 5 سال سابقه طراحی وب و برگزاری 2 دوره عمومی و چندین دوره خصوصی و نیمه خصوصی آماده آموزش این مباحث به دوستا ن عزیز و علاقه مند میباشد.
    پیشنهاد استخدام در شرکت های معتبر از طرف همیار وردپرس فقط به کسانی داده میشود که گواهی پایان دوره رو بتوانند دریافت کنند ( در صورت تمایل البته )."
    دیدن صفحه تبلیغ : http://tuts.hamyarwp.com/

    دوستان عزیز ( همیاران وردپرس ) من در تبلیغات شما در مورد آموزش سیستم مدیریت محتوای وردپرس عبارت هایی همچون " یادگیری وردپرس از 0 تا 100 درصد" رو مشاهده کردم.
    با توجه به میزان و ساعت دوره (30 ساعت) ، ادعای این امر غیر ممکن می باشد. زیرا در دنیای امروز در زمینه طراحی ظاهر سایت ( مبحث گرافیک) فقط عناوینی همچون تسلط به ابزار کار ( به عنوان مثال فتوشاب) و یا یک تکنیک طراحی ( مانند فلت ) ملاک نبوده و عناصر دیگری همچون استانداردهای اندازه طراحی ، آشنایی با جامعه شناسی اینترنت و رفتار شناسی ، روان شناسی رنگ و .... بسیاری دیگر عناصر ملاک بوده و طراحی نیز به شدت تخصصی گشته تا آنجا که برخی طراحان فقط سایت های سرگرمی ، برخی سایت های موزیک و ..... را طراحی می کنند.
    در این بین می توان به موضوعاتی دیگر همچون کارایی و امنیت که خود شاخه های وسیع ای هستند نیز اشاره کرد.
    سوال : آیا به نظر شما با توجه به بازه زمانی دوره تان می توانید ادعا کنید کار آموزان شما قرار است از صفر تا 100 درصد با طراحی پوسته وردپرس آشنا شوند؟ می توانید بگویید کاربران شما بر پایه کدام ملاک در پایان دوره قادر به طراحی و کدنویسی پوسته هایی هستند که دارای حداقل استانداردهای امنیتی می باشند ؟ ( بیشتر آنها در ابتدای راه هستند و حتی از وجود این استاندارد ها بی خبرند ).
    سوال : با توجه به خارج شدن مبحث طراحی و کدنویسی با ابزار ها و زبان های مختلف ، از "تکنیک" و تبدیل این مباحث به "تخصص" ، چگونه می توان کارآموزان این دوره کوتاه مدت را ، متخصص طراحی پوسته و حتی طراح معمولی پوسته وردپرس ، نامید ؟
    سوال: چرا به کارآموزانی که در این دوره ها تازه با الفبای این شغل آشنا می شوند ، نوید استخدام را می دهید ( البته همانطور که خود در سایت ذکر کرده اید ، فقط بعضی از آنها ). در صورتی که اگر فردی به کدنویسی برای وردپرس در حد استاندارد ( تأکید می کنم استاندارد) تسلط داشته باشد ، مطمئنن به صورت آزادکار (freelancer) وارد بازار شده و درآمد بیشتری نسبت به استخدام در شرکت های معتبر ایرانی ( اعتبار زیاد ، دستمزد کم) نسیب خود می کند. اونم بدون آقا بالا سر.
    درخواست : لطفا نام این شرکت های معتبر را که در تبلیغات خود اشاره به پیشنهاد استخدام به کارآموزان خود برای استخدام در آن شرکت ها کرده اید، ذکر کنید تا ما نیز بدونیم و از این شرکت های معتبر سوال های خود در مورد اینکه چرا این افراد را استخدام می کنند بپرسیم ؟
    این یه نظر شخصیه : اعتبار در دنیای اینترنت با ثبت جواز شرکت و استخدام چند لیسانس و فوق لیسانس و چند تازه کار دنیای برنامه نویسی ، جور نمیشه . تبلیغات خوبه ولی واقع بین بودن اکسیژنه.
    سوال: با توجه به این که استانداردهای یک پوسته مناسب هر روزه بالاتر میرود و در حالی که برای طراحی یک پوسته ساده تجاری باید محصولات و تکنولوژی ها و تکنیک های زیادی را با یکدیگر ترکیب کرد ( less ، bootstrap ، html5 ، jquery ، css3 و ...... ) ، آیا پوسته های طراحی شده توسط نوآموزان شما ، باعث ضرر از هر نوع به خود نوآموز و خریدار نمی شود ؟ آیا اطلاق عبارت " آماده ورود به بازار کار" آن هم به کسی که تازه در حال آموختن و برداشتن گام های اولیه در زمینه طراحی wordpress هست ، منطقی و واقع گرایانه است ؟
    2. احترام نگذاشتن به حق تالیف دیگران
    دوستان عزیز درست است بنا به مشکلات متعدد هموطان عزیز ما و حتی خودما مجبور به استفاده از محصولات قفل شکسته می شویم ( این یعنی اجبار که البته بهانه است ، حتی برای خود من که از فتوشاب کرک شده استفاده میکنم و از سیستم عامل ویندوز کرک شده استفاده می کنم آن هم بدون پرداخت حق تآلیف سازندگان این نرم افزارها و .....) ولی به یاد داشته باشید که طراحی پوسته وردپرس مبحثی نیست که خودمان نتوانیم انجام دهیم. پس :
    سوال : چرا خود مدرس دوره های آموزش همیار ورد پرس متاسفانه پوسته های تجاری را از سایت های خارج از کشور (themeforest) خریداری کرده و سپس با نال کردن اسکریپت های آن در کمال تعجب آن را برای فروش در سایت قرار داده است؟
    به آدرس تبلیغ فروش این پوسته در سایت همیار ورد پرس به آدرس قرار گرفته در زیر گرفته رجوع کنید :
    http://www.hamyarwp.com/shop/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA/

    سوال : اگر استاد دوره خود قانون کار خود را زیر پا بگذارد و به نتیجه زحمات یک برنامه نویس دیگر هیچ گونه احترامی نگذارد ، چگونه از شاگردان ایشان انتظار احترام به قانون نانوشته کپی رایت در ایران داشته باشیم ؟
    سوال : آیا نقض لایسنس کار یک برنامه نویس خارجی ، شایستگی ها و اعتبار و مهارت استاد را نزد شاگرد خود پایین نمی آورد؟
    3. چرا برخی از پوسته های قرار گرفته در سایت ، لایسنس ندارند به این معنی که در اطلاعات وارد شده در فایل style.css و فایل readme چیزی مبنی بر نوع لایسنس پوسته نیست؟ کاربر از کجا بداند از پوسته قانونی استفاده می کند یا نه؟ آیا پوسته نوشته خود سایت است ؟ اگر نه ، اگر پوسته ترجمه شده است چرا نام نویسنده اصلی حذف شده است ؟
    به دلیل طولانی شدن نامه از ذکر ادامه آن خودداری میکنم.
    لطفا برای دیدن متن کامل تبلیغات دوره به این آدرس مراجعه کنید. http://tuts.hamyarwp.com/
    در انتها از دوستان می خوام که نظرات کارآموزان دوره های قبل را نیز در انتهای همان صفحه تبلیغات در سایت همیار وردپرس قرار دارد ، مطالعه کنند.
    http://tuts.hamyarwp.com/
    دوستان عزیز در همیار وردپرس از اینکه جواب نامه را بدهید خوشحال می شوم. ما و تمامی همکارن وردپرسی . مشتاقانه منتظر جواب شما به این سوالات هستیم.
    از تمامی دوستانی که در این گفتگو شرکت می کنند خواهشمندم ادب را رعایت کرده و از توهین به یکدیگر خودداری کنند.
    با تشکر
    مهدی عباسی
    بهمن ماه 1392

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    - forklift

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.