انجمن


آموزش بهینه سازی مقدماتی سایت - انفجار سئو  (۱ نوشته)

  • فروشگاه 4شما

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۳۳۲
    تشکر شده: ۱۵ بار
    # نوشته شده: ۹ سال پیش
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶

    درود .

    در این آموزش قصد داریم مقدمات سئوی سایت را به شما آموزش دهم . با انجام این کارها به راحتی میتوانید محبوبیت خود را افزایش دهید و سایت خود را بهینه تر و حرفه ای تر کنید . آموزشات داده شده اغلب برای CPanel هستند و شاید در هاست های رایگان امکان پذیر نباشند .

    1. سرعت سایت .

    برای افزایش سرعت سایت ، شما باید CSS های قالب خود را فشرده کنید . با استفاده از این کار قالب شما زودتر و بهتر لود شده و انتظار سرور و درخواست به آن و پاسخ به حداقل می رسد .

    فشرده کردن جاوا اسکریپت نیز اهمیت دارد . اگر قالب شما از قابلیت آجاکس استفاده می کند و یا برخی از قسمت ها مانند اسلایدر و منوها با جی کوئری سروکار دارند ، یا حتی فایل های جی کوئری فراوانی در قالب قرار داده شده بهتر است آنها را فشرده کنید . با این کار انتظار برای لود شدن جی کوئری ها کاهش یافته و سرعت افزایش خواهد یافت .

    قرار دادن عنوان برای تصاویر نیز برای موتورهای جستجو مهم است . با قرار دادن عنوان روی تصاویر ، امکان ایندکس شدن تصاویر شما در بخش "تصاویر گوگل" بالا رفته و ورودی شما و بازدید شما به مرور زمان افزایش می یابد .

    در وردپرس استفاده از افزونه ی سئو برای تصاویر پیشنهاد می شود که تصاویر پست را به صورت خودکار عنوان میدهد .

    2. لینک های داخلی و Nofollow

    برای افزایش امکان ایندکس شدن لینک های سایتتان بهتر است لینک های داخلی ایجاد کنید . افزونه های خودکار لینک دادن به برخی عبارات خاص در نت وجود دارد که میتوانید استفاده کنید .

    لینک دادن به صفحه ی اصلی سایت نیز اهمیت دارد . محبوبیت سایتتان توسط گوگل افزایش یافته و سرعت ایندکس مطالب شما افزایش می یابد .

    لینک های خروجی را Nofollow کنید . با کاهش لینک خروجی قابل دید توسط موتورهای جستجو ، محبوبیت افزایش پیدا خواهد کرد . در وردپرس استفاده از این افزونه پیشنهاد می شود .

    3. رعایت عنوان و کلمات کلیدی و بهترین انتخاب

    در بخش عنوان ، بهتر است عنوانی استفاده کنید که بیشترین تعداد جستجو را داشته باشد . یا استفاده از موضوع کلی سایت شما برای عنوان بهترین گزینه خواهد بود . برای مثال موضوع سایت شما دانلد نرم افزار است ، بهترین انتخاب برای شما همان " دانلود نرم افزار" خواهد بود .

    از تکرار کلمات در عنوان پرهیز کنید . مثال " دانلود نرم افزار | دانلود بازی | دانلود کتاب | دانلود عکس | نرم افزار اندروید "

    در صورتی که بخواهید از عنوان بلند استفاده کنید میتوانید مثال بالا را به صورت اصلاحی به این صورت انتخاب کنید : " دانلود نرم افزار | بازی | کتاب | اندروید "

    عنوان ها بهتر است کوتاه و کلیدی باشند تا طولانی و بی مفهوم . اما عنوان های طوانی نیز کمک بززگی می کنند . مانند همین مثال قبلی .

    در بحث کلمات کلیدی بهتر است ، پر تکرار ترین کلمات سایت خود را به عنوان کیورد (keyword) انتخاب کنید . با استفاده از این سایت میتوانید کلماتی که بیشترین استفاده شده در سایتتان را دارند را انتخاب کنید .

    توضیحات سایت را نیز کلمات کلیدی در نگیرید . سایتتان را معرفی کنید . اما فراموش نکنید وارد کردن کلمات کلیدی نیز تاثیر خوبی خواهد داشت . با جستجو کردن یک مطلب ، در صورتی که سایت شما در نتایج باشد ، عبارت جستجو شده در توضیحات سایتتان هایلایت خواهد شد .

    اما برای زیبایی جلوه ی سایت بهتر است توضیح دهید نه کلمات کلیدی .

    4. رعایت تگ های H

    تگ های H میزان اهمیت یک قسمت را نشان می دهند . که از H1 یعنی بالاترین میزان اهمیت تا اعداد دیگر که اهمیت کاهش می باید .

    تنها از یک H1 استفاده کنید و آن هم به عنوان سایتتان بدهید .

    H2 ها را برای عناوین پست ها در نظر بگیرید .

    H3 را برای تیترهای ابزارک و قسمت های دیگر .

    * لینک سایت خود را در صورت دلخواه با H2 در سایتتان به نوعی معرفی کنید که قابل دید نباشد و فقط از طریق سورس باشد .

    5. سازگاری برچسب با متن

    سعی کنید در برچسب زدن دقت کنید . تنها کلماتی را استفاده کنید که داخل عنوان و متن شما باشد . کلمات بی ربط انتخاب نکنید .

    برای مثال پستی قصد ایجاد دارید به عنوان " معرفی نرم افزار skype "

    در صورتی که لینک دانلود قرار نمی دهید ، و کلمه ی دانلود داخل پست شما وجود ندارد ، در برچسب از این کلمه استفاده نکنید .

    6. تعداد استایل ها را به حداقل برسانید

    تعداد استایل ها را به حداقل برسانید و بیش از حد از استایل های تکه تکه شده استفاده نکنید . در صورت امکان ، استایل های بخش های مختلف را در یک فایل قرار دهید و آن را فشرده کنید . این قسمت مربوط به مبحث سرعت است . با زیاد شدن تعداد استایل ها ، تعداد درخواست برای لود شدن افزایش میباید و سرعت کاهش خواهد یافت .

    7. حذف ارور های 404 ، 403 ، 503 و 500

    وارد هاست بشید و در بخش Advanced روی Error Page کلیک کنید . در این قسمت ارورهایی مانند 403 و 404 و ... را مشاهده می کنید . وارد آنها شوید و کد زیر را وارد کنید و ذخیره نمایید :

    <META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="1;http://site.ltd">

    به جای site.ltd آدرس سایت خودتان را وارد کنید .

    با این کار ارورها تماما به صفحه ای که شما مشخص کرده اید منتقل خواهند شد . ربات های موتور جستجو امکان تشخص ریدایرکت را ندارند و در صورتی که لینکی در سایت شما باشد که به ارور 404 منتهی شود ، با این عمل ریدایرکت ، ارور قابل مشاهده برای ربات ها نخواهد بود و ارورهای سایت شما به 0 خواهد رسید .

    بهتر است در سی پنل برای تمامی ارورهای معرفی شده در Error page این کار را بکنید .

    در کد داده شده 1 ثانیه در نظر گرفته شده است . شما میتوانید تا 5 ثانیه نظر در نظر بگیرید . حتی میتوانید صفحه ی مشخصی طراحی کنید و با کد ریدایرکت برای ارورها مشخص کنید تا در صورتی که کاربری اگر به این ارورها رسید ، بفهمد که چه اروری است .

    بنده کد ارور 404 سایت خودم را در اختیارتان قرار میدهم و خودتان کدها را ویرایش نمایید :

    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="rtl">
    <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
    <title>404 - Not Found!</title>
    <META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="3;http://findmedia.ir">
    <style type="text/css">
    * {font-size: 100%;margin:0;padding: 0; color:#666;}
    body { font-family: Tahoma ,Arial, sans-serif;font-size: 100%;color: #69788E; margin: 10px 30px;background: #F7F7F7;}
    h1 {font-family: "Trebuchet MS", Helvetica, sans-serif; font-size: 1.70em;font-weight: normal;color: #333333;margin-top: 0; margin-bottom: 10px; direction:ltr;}
    .content_box {border: 1px dashed #CECFCE;background: #FFFFFF;padding: 10px;margin-right: auto;margin-left: auto;}</style>
    </head>
    <body>
    <br />
    <div class="content_box">
    <h1 align="center"><span style="font-size:250%;color:#D80000;">404 - Not
    Found!</span></h1></div><br /><div class="content_box">
    <p align="center"><span lang="fa">متاسفیم ! این صفحه در دسترس نیست و شما تا چند ثانیه دیگر منتقل خواهید شد</span>
    <p align="center"><span lang="fa">آی پی شما (37.191.77.18) و این برگه گزارش گردید تا بتوانیم این خطا را رفع نماییم . با تشکر</span></div></body></html>

    برای مشاهده ی نمونه ی این کد نیز اینجا کلیک کنید .

    8 . استفاده از ابزار آنلاین جهت بررسی سئو

    در آخر یک سایت بهتون معرفی میکنم که به راحتی میتونید با توضیحات فارسی ای که میدهد سئوی سایتتان را که مخصوص گوگل می شود ارتقا دهید .

    کلیک کنید.

    سایت های با رتبه های بالاتر در صدر قرار میگیرند و باعث محبوبیت آنها نیز می شود . سایت خود را با دستوراتی که در سایت داده شده سئو کنید و مجددا رتبه را چک کنید . این سایت بر اساس میزان سئو ، سایت ها را امتیاز بندی می کند و در لیستی نمایش می دهد .

    منبع هم خودم

    موفق باشید .

درباره‌ی این موضوع