انجمن


طراحی سایت با وردپرس  (۳ نوشته)

  • asreasia

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۰
    تشکر شده: ۷ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

    در مقاله های قبلی در مورد طراحی سایت با زبان های برنامه نویسی asp.net ، php و همچنین طراحی سایت بدون کد نویسی صحبت کردیم. همان طور که اشاره شد یکی از روشهای راه اندازی سایت های پویا و داینامیک بدون داشتن تخصص فنی، استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS است. یکی از CMS های پرکابرد و محبوب دنیا جهت طراحی سایت وردپرس می باشد که به جز طراحی ساده امکان مدیریت محتوا و سئو سایت را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

    تاریخچه وردپرس

    مت چارلز مولنوگ در سال 1984 در شهر هوستون تگزاس متولد شد. مولنوگ اولین باز از سیستم b2/cafelog برای وبلاگ نویسی استفاده می کرد پس از مدتی برای برآورده شدن نیازهای شخصی اش در وبلاگ نویسی، تصمیم به راه اندازی نرم افزاری جهت وبلاگ نویسی همگام با استانداردهای به روز دنیای وب کرد. سرانجام در 27 می سال 2003 وردپرس با عنوان یک نرم افزار متن باز و رایگان برای وبلاگ نویسان منتشر شد. کریستیان اِسلِک دوست مولنوگ، نام وردپرس را به او پیشنهاد داد . وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط پایگاه داده mqsql پشتیبانی می شود.

    با گذشت زمان وردپرس با بروزرسانی های مرتب خود تبدیل به یک نرم افزار قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) تبدیل شد که به جز وبلاگ نویسی، برای طراحی و مدیریت محتوای هر نوع وب سایتی قابل استفاده است. در حال حاضر وردپرس، معروفترین و پرکاردبردترین CMS رایگان جهت طراحی وبلاگ و سایت است.

    افزونه های وردپرس

    وردپرس دارای کتابخانه بزرگی از قالب ها، تم ها و افزونه ها به صورت تجاری و یا رایگان در جهت برآورده شدن هر نیازی در طراحی سایت می باشد. مثلا اگر شما قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید کافیسیت از یکی از دو افزونه WooCommerce و EDD استفاده کنید و سایت خود را در کوتاهترن زمان ممکن به یک سایت فروشگاهی تبدیل نمایید. این کتابخانه قدرتمند به شما امکان پیاده سازی وبلاگ یا وب سایت شخصی تا وب سایت های خبری و اطلاع رسانی، انجمن ها، سایت های دانشگاهی، سایت های اجتماعی، معرفی مشاغل و فروشگاههای آنلاین را فراهم می آورد.

    وردپرس در سال 2009 به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته شده و جوملا و دروپال در رده های بعدی قرار گرفتند. در فوریه 2017 از 10 میلیون سایت پر بازدید 27 درصد آنها با وردپرس طراحی شده بودند. طبق آمار منتشر شده بیش از 75 میلیون وب سایت با وردپرس طراحی شده، یعنی از هر چهار سایت موجود در اینترنت یکی از آنها با وردپرس است.

    نصب و راه اندازی

    جهت نصب و راه اندازی وردپرس کافی است به سایت رسمی وردپرس wordpress.org مراجعه کرده و پس از دانلود نرم افزار اقدام به نصب آن نمایید. نصب و راه اندازی وردپرس تنها 5 دقیقه زمان می برد. همچنین در سایت وردپرس منبع عظیمی از قالب ها، پوسته ها و افزونه ها با دسته بندی مناسب با امکان جست و جو وجود دارد. به این منبع عظیم وردپرس اصلاحا مخزن وردپرس می گویند. وب سرور مورد نیاز جهت راه اندازی ورد پرس Apache و یا IIS است که بر روی هاست اینترنتی، سرور شبکه داخلی و کامپیوتر شخصی شما قابل نصب و راه اندازی است.

    هر شخصی بدون نیاز به دانش فنی و آشنایی با زبان برنامه نویسی می تواند اقدام به نصب و راه اندازی وردپرس بر روی سیستم شخصی خود نموده و پس از طراحی و پیاده سازی سایت خود، آن را به هاست اصلی منتقل و بر روی دامنه مورد نظر بارگذاری نماید.

    مشخصات اصلی وردپرس عبارتند از:

    امکان نصب بر روی کامیپوتر شخصی علاوه بر نصب بر روی هاست
    هسته قابل حمل جهت نصب درختی وردپرس بر روی هاست
    تنطیم ساعت مورد نظر با ساعت جهانی
    قابلیت gzipجهت کاهش میزان مصرف پهنای باند
    امکان تعریف 5 سطح دسترسی استاندارد
    نصب و بروزرسانی آسان و رایگان در 5 دقیقه
    امکان تعریف مشخصات کاربران
    پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا
    دارای کتابخانه رایگان جهت نصب پلاگین‌های وردپرس
    دارای کتابخانه رایگان جهت نصب قالب‌های وردپرس
    وردپرس شبکه جهت راه اندازی سیستم وبلاگ دهی با وردپرس
    فهرست‌های آبشاری و کرکره‌ای
    شخصی‌سازی ابزارک‌ها، قالب‌ها از پنل مدیریت
    ارسال و مدیریت دیدگاه
    راه‌اندازی تالار گفتگو
    راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

    به طور کلی می توان مزایای زیر را برای وردپرس نسبت به سایر CMS ها عنوان کرد:

    کاهش هزینه: با توجه به رایگان بودن نرم افزار وردپرس و دهها افزونه و قالب رایگان و یا کم هزینه نیاز به پرداخت هزینه های بالا جهت طراحی، تغییر و ارتقا سایت نمی باشد.
    ظاهر زیبا: وردپرس دارای هزاران قالب طراحی شده در سطح اینترنت است. همچنین امکان طراحی قالب شخصی نیز وجود دارد.
    مدیریت آسان: امکان مدیریت سایت در هر جا و مکانی و با کامپیوتر یا موبایل شخصی و بدون نیاز به برنامه جانبی وجودد دارد.
    شبکه های اجتماعی: وردپرس و افزونه های جانبی آن قابلیت اتصال سایت به شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، یوتیوب و غیره را فراهم می آورد.
    سئو سایت: کدنویسی وردپرس به گونه ایی استاندارد صورت گرفته و موارد مربوط به سئو یا بهینه سازی سایت و شناساندن سایت به موتورهای جست و جو در آن رعایت شده است. وردپرس قادر است با نصب یک افزونه 70 درصد کاری که برای سئو کردن یک سایت لازم است انجام دهد.
    بروزرسانی رایگان: به غیر از رایگان بودن وردپرس بروزرسانی آن نیز به صورت رایگان و با یک کلیک انجام می شود. در نظر داشته باشید با بروزرسانی وردپرس قالب و افزونه های نصب شده بدون مشکل به کار خود ادامه خواهند داد . همچنین علاوه بر رفع مشکلات کاربردی و امنیتی بعد از بروزرسانی امکانات جدید به آن اضافه خواهد شد.
    انعطاف پذیری: وردپرس منعطف پذیر ترین سیستم مدیریت محتواست که با داشتن هزاران افزونه می تواند هر امکانی را به سایت اضافه کرده و برای هر کاربر مطابق سلیقه شخصی اش ویرایش شود.

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    sajjad66 - moein1
  • sajjad66

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵


  • sajjad66

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

    بسار عالی است

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.