انجمن


چرا خرید از شرکت هاست ایران مساوی با ریختن پول توی جوب ا  (۳ نوشته)

  • مهدی ملک‌زاده

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۵۰
    تشکر شده: ۴ بار
    # نوشته شده: ۱۰ سال پیش
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷

    وقت بخیر

    بنده در این مطلب که سعی می‌کنم کوتاه باشه، سعی دارم تجربه‌های تلخ خودم رو از خدمات و سرویس‌دهی شرکت هاست ایران (Hostiran.Net) برای سایرین بنویسم تا شاید پول و مهم‌تر از اون، اعصاب کم‌تری هدر بره.
    اول این‌که بنده اصلا توی کار هاستینگ و این صحبت‌ها نیستم و خودم به هیچ عنوان هیچ‌وقت سرویس‌دهنده‌ی هاست نبودم و قرار هم نیست بشم و هیچ جایی هم برای جایگزین پیشنهاد نمی‌کنم.
    صرفا امیدوارم این‌طور که این شرکت با اعصاب بنده و اعتبار سایت بنده که به خون دل جمع شده بازی کرده، با کس دیگه‌ای بازی نکنه.
    آدرس سایت بنده که متاسفانه و متاسفانه و متاسفانه تا امروز روی سرور‌های هاست ایران‌ه، این هستش: http://www.cketab.com

    من تا امروز ۴ ماه می‌شه که روی سرورهای هاست ایران منتقل شدم.
    روی پلن یک هاست‌های پربازدید : ماهیانه ۴۹ هزار تومان : ۱۵۰ گیگ پهنای باند و ۲ گیگ فضا

    ملاحظه می‌فرمایید که قیمت‌های هاست ایران توی رنج گرون‌ترین شرکت‌های سرویس‌دهی هاست هستش.بنده از اون‌جا که وسواسی هستم و برای انتخابم همیشه همه‌ی گزینه‌ها رو بررسی می‌کنم، می‌تونم بهتون قول بدم که از هاست ایران گرون‌تر فقط ۳ تا ۵ مورد (خونه‌ پرش) وجود داره کلا.بین شرکت‌های ایرانی رو عرض می‌کنم.
    اما دریغ از یک نقطه حرفه‌ای‌گری توی وجود این شرکت.چرا؟

    - بنده روز اولی که وارد این هاست شدم، انتقال سایت که شاید یک ساعت هم وقت نمی‌خواد (حجم سایت کم‌تر از ۵۰۰ مگابایت بود اون وقت) رو این‌ها توی یک روز و نیم تمام انجام دادند و توی تمام این مدت سایت من داون بوده.
    - وقتی که منتقل کردند یک اتفاق بدتر افتاد: سایت رو بعد از سه روز از انتقال یک دفعه‌ای برگردوندند به روز اول! پرسیدم چرا؟ گفتند ما داشتیم روی سایتتون کار می‌کردیم! این‌ها حتی زحمت این‌که به من اطلاع بدند که ما داریم روی بک‌اپ سایت تو کار می‌کنیم رو هم به خودشون ندادند. و بعدش هم بدون این‌که هیچ اطلاعی بدن من رو به سه روز پیش برگردوندن!
    سایت بنده، سایت دانلود هستش و هر روز آپدیت‌های زیادی روش انجام می‌شه و از قضا علاوه بر پست‌های روزانه، تغییرات اساسی دیگه‌ای رو هم توی دسته‌بندی و چند چیز دیگه توی این سه روز انجام دادم که گند زدند توی همه‌ش و حتی بلد نیستند عذرخواهی بکنند. جالبه! حتی بلد نیستند بگن ببخشید. اشتباه کردیم!
    - سایت بنده روی این هاست نزدیک به ۶ یا ۷ بار به جز این مورد اخیر داون شده.
    - حالا هم سایت بنده داونه. بدون این‌که بنده کوچک‌ترین تغییری روی سایت یا توی چیزی داده باشم خطای برقراری با پایگاه داده می‌ده و وقتی می‌رم توی سی‌پنل و قسمت دیتابیس، می‌گه دیتابیس آفلاینه که یعنی سروری که دیتابیس بنده توش هست، داونه.
    خنده‌دار اینه که توی قسمت مانیتورینگ سرورها که خیر سرشون توی سایتشون گذاشتند، همه چیز گل و بلبله و هیچ سروری مشکل نداره.

    اما مشکل اساسی‌تر از همه‌ی این‌ها که روح بنده رو سوهان کشیده چیه؟

    مشکل اساسی اینه که این‌ها از پشتیبانی هیچ بویی نبردند.
    جالبه بهتون بگم که با این پول زیادی که می‌گیرند برای روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری اصلا هیچ گونه کارمندی برای پشتیبانی تیکتی ندارند.تا به حال هیچ تیکت و مشکلی از شخص بنده -و اون‌طور که صحبت‌های بقیه رو در ادامه‌ی مطلب بهتون نشون می‌دم- یا دیگران توی ساعت غیراداری و روز تعطیل توسط هاست ایران پاسخ داده نشده. حل که بماند.
    پشتیبانی تلفنی که بماند. که تو روز‌های معمولی و ساعات اداریش هم تلفنی جواب درستی بهتون نمی‌دن. روز تعطیل که... می‌گم: حتی تیکت هم پاسخ نمی‌دن. به هیچ عنوان. هر کاربری از هاست ایران تا به حال پاسخ تیکتش رو توی روز تعطیل گرفته، لطف اطلاع بده که بنده هم بدونم.

    یک‌بار بنده که سایتم به دلیل دست‌کاری‌های پشتیبان هاست ایران داون شده بود، وقتی تماس گرفتم یک آقایی با بدترین لحن ممکن به من توپید که «این‌جا همه برای تو کار نمی‌کنند» و این صحبت‌ها.
    که چی؟
    که من پرسیدم چرا سایت من رو پشتیبان شما داون کرده به جای این‌که مشکل ساده‌ای که سفارش کرده بودم رو درست کنه. و چرا بعد از دو ساعت تیکت بنده رو جواب نمی‌دین.من گوشی رو قطع کردم و چیزی نگفتم. چرا که فرصت سر و کله زدن با این‌طور موجودات عجیب و غریبی رو نداشتم.

    الان امروز بنده سایت ۲:۲۳ دقیقه تیکت زدم که سایت من به خاطر داون بودن سرور شما، داون شده. اما الان که سایت ۱۷:۴۵ دقیقه هست هنوز هیچ‌کس هیچ پاسخی نداده به بنده و بهتون قول می‌دم که تا فردا صبح هیچ بنی‌بشری هم نباشه که جواب منو بده.حاضرم رگ گردنمو بزنم اگر کسی جواب بده.

    اما برای این‌که مطمئن بشید که وضع پشتیبانی هاست‌ایران تا چه حد خنده‌داره و ببینید که این مشکل نه مربوط به بازه‌ی زمانی خاصی می‌شه و نه مختص بنده هست، توجهتون رو جلب می‌کنم به کامنت‌ها و صحبت‌هایی که از دیگر کاربران در جاهای مختلف پیدا کردم. به تاریخ‌ها هم دقت بفرمایید تا متوجه بشید که تا بوده در روی همین پاشنه می‌چرخیده:

    صحبت‌ها و نظرات کابران هاست ایران رو حتما بخونید

    کامنت‌هایی زیر مطلبی در سایت نارنجی:

    tabalvor | وحید: 2012-12-29 11:48 :
    «بله. ولی مثلاً شرکت هاست ایران دات نت متأسفانه هم مبالغ زیادی میگیره. من خودم روی این حساب ازشون هاست گرفتم در صورتی که توی تبلیغات هاستشون نوشته بودند پشتیبانی 24 ساعته. ولی یکبار بعدازظهر روز پنج شنبه هاست ما به دلیلی نامعلوم از دسترس خارج شد و من بیش از 10 ایمیل و تیکت براشون فرستادم که درستش کنن ولی متأسفانه تا ساعت 9:15 صبح روز شنبه ی هفته ی بعدش که کارمنداشون اومدن سرکار، هیچ جوابی به ایمیل ها و مشکل ما داده نشد. این واقعاً برای ما سخت بود که نزدیک به 2 میلیون تومان هزینه ی هاست داده باشیم ولی حتی یه نفر نباشه که جوابمون رو بده. قبلاً که هاستمون پویاسازان بود حداکثر یک ساعته جوابمون رو میدادند.»

    jupiter99 | بیگودی: 2012-12-29 20:48 :

    «من هم متاسفانه یکبار از هاست ایران خرید داشتم و فوق العاده پشیمان شدم از این کارم.

    نمیخوام اغراق کنم ولی یه روز سرویس ایمیل هاست خراب میشد ... یه روز ftp خراب بود ... یه روز وب میل از کار می افتاد ... یه روز سایت رو بالا نمی آورد ....
    دیگه یه فضای share مگه چیه که بخواد اینهمه خرابی داشته باشه؟»

    ----
    البته جالبه کامنت‌های کاربری به نام آرین رو هم بخونید که تنها نفریه که در طرفداری از هاست ایران چیزی نوشته. و جالبه که ببینید هر جا کسی بد در مورد هاست ایران گفته، این جناب که تبلیغات‌چی شرکت به نظر میاد، هی با لینک و سورس از داخل سایت هاست‌ایران، مدعاهایی برای خوب بودن هاست ایران میاره. دقت کنید، هر کی هی میاد از هاست ایرانی یا هر چیز کلی بد می‌گه، این جناب میاد می‌گه بیاید از هاست ایران بخرید این مشکل رو نداره و من باهاش کار کردم فلانه و بهمانه. چهار جای این‌طور پاسخ داده.
    ----

    و در زیر مطلبی در صفحه‌ی فیس‌بوک هاست ایران کاربری با نام سهیل نوین‌فرد نوشته:

    «2) در مورد فستیوال وب، هاست ایران حداقل برای سال پیش یادم هست که اسپانسر بود، شرکت کردن یک اسپانسر در انجام یه رقابت سالم، سالم به نظر میاد؟ ما شخصا اصلا تجربه های جالبی از بخش هاستینگ هاست ایران نداشتیم، پس این دو حالت داره: یا این جشنواره اون قدر عمومیت نداره تا بهترین هاستینگ رو معرفی کنه، یا بهترین هاستینگ رو معرفی نمی کنه.(حداقل این طور به نظر میاد)»

    پست‌های تاپیکی در انجمن وب‌تاکینگ‌هاست:

    kourosh_it : هاست ایران خوب هستند ولی پشتیبانی عادیش اصلا خوب نیست ! ما برای دامین باهاشون همکاری میکردیم اصلا راضی نبودیم

    Taryan4 : سرویس های مناسبی دارند اما در روز های عادی تا ساعت 4 و روز های تعطیل هیچگونه پشتیبانی ندارند و پاسخی دریافت نمی کنید.

    OmidX : ببشتر بدرد سایت های شرکتی میخوره ک فقط دنبال اسمن ... من منکر این نمیشم ک خوب اسم در کرده ، اما هیچی نیست !
    بعد از hostdl ، ازشون یکماه سرویس داشتم ، پشتیبانیشون ک افتضاح ه ، برای هر تیکت باید یه بار زنگ بزنی شرکت بگی چی شد ؟؟!!!
    زنگ نزنی ، سه روز هم بگذره ، کسی تیکت شما رو ج نمیده !
    تازه هیچ وقت یادم نمیره ک برداشته بودن دیتابیس رو دستکاری کرده بودن مضرف CPU سرور شون بیاد پایین ، پرمیشن بعضی پوشه ها رو هم گذاشته بودن رو 750 ک لود نشه ...
    یکی هم نبود بهشون بگه ، شما ک نمیتونید سایت پر بازدید هاست کنید ، بیخود میکنید میزنید پلان پر بازدید ... غلط هم میکنید اینهمه پول میگیرید !

    dr.host : پشتیبانی خوبی نداره تا زنگ نزنی تیکت ها رو جواب نمیدن

    OmidX :‌کاربر در این پست با اسکرین گرفتن از تیکت‌ها، وضعیت مسخره پشتیبانی هاست ایران رو اثبات کرده:
    ظاهرا همه چی رو باید با سند و مدرک اثبات کرد :
    (اسکرین‌هایی که نشون می‌دن، تیکت‌ها بسیار دیر و با جواب‌های سربالا پاسخ داده شدند.)
    اینم اضافه کنم ، ک برای هر تیکت یکبار زنگ زدم شرکت ... شماره تیکت رو گرفتن ، بعد جواب دادن ...
    (در پاسخ به کاربری که از هاست ایران تعریف کرده می‌نویسه :)
    بردار من ، این امام زاده ای دخیل بستی شفا نمیده ، بکش بیرون باو ... چطور وقتی با جایی کار نکردی نظریه میدی ؟؟؟

    diges: سرور های ضعیف با پشتبانی خیلی ضعیف حرف های omidx تایید می شه زمانی هاست دی ال رفت رفتیم روی این هست نابود شدیم .

    mohairan :‌بله دوست عزیز
    بنده هم با هاست دی ال به مشکل برخوردم و به هاست ایران انتقال دادم
    و همین مشکل رو باهاشون داشتم
    کار از کل کل گذشت با اون تنظیمات مزخرف سرور پربازدیدشون
    گول بخش فروششون رو خوردم و بس
    رفقاشون هم ازشون تا میتونن دفاع میکنن
    جالب اینجاست
    بنده خدا بعد از اینکه از هاستش رفتم بکاپ سایتم رو برداشته و یه سایت زده
    خواستم ازشون شکایت کنم ولی وقت اضافی نداشتم
    به قول بنده خدایی شاید واسه شما اینطور بود واسه بعضیا دورشون میگردن

    dr.host : این سایتهایی که گقتی سرور اختصاصی دارن .قسم هم نخور اگر باهاشون کار کرده بودی میفهمیدی که از مشتری طلبکارن . مثل ابنین وب و هاست ایران هم فقط دارن پول اسمشون رو میخورن هاست به دردبخور تو ایران فقط ایران هاست هست پول میگیره خوب هم جواب میده.
    شما به امامزداه ای که شفا نمیده دخیل بسته داداش . سایت بزرگ آپارات و کلوب که خودشون نیاز به پشتیبانی اینها ندارن .اصلا سرور اختصاصی چه پشتیبانی نرم افزاری میخواد؟

    و در نهایت یکی از کابرانی که از هاست ایران دفاع کرده بود می‌نویسه:
    pc-narmak : داریم بحث میکنیم یا دعوا؟ من نظر شخصیمو گفتم ولی اعتراف میکنم من سایتم یه صفحه html بود و تیکت نزده بودم که ببینم چه طوری پاسخ میدن سایتم همیشه دردسترس بود همین!

    ---

    قطعا کسان دیگه‌ای هم در فروم‌ها و این طرف و اون طرف چیز‌هایی نوشتند که بنده به چشمم نخورده و قول می‌دم اگر بیش‌تر بچرخید بیش‌تر هم نارضایتی خواهید دید.
    موفق باشید و موید

  • bornadl

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۰۲
    تشکر شده: ۲۸ بار
    # نوشته شده: ۱۰ سال پیش
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴

    قبلا هم چندتا سایت بزرگ از دست این سایته شاکی بودند.بهتر دیگه باهاشون کار نکنید.

  • Mostafa

    آفلاین
    ناظم
    تعداد نوشته‌ها: ۵۲۷۶
    تشکر شده: ۵۷۷۷ بار
    # نوشته شده: ۱۰ سال پیش
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

    دوست عزیز با توجه به اینکه موضوع بی‌ربط به وردپرس می‌باشد.
    تایپیک بسته می‌شود.

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.