انجمن


نمایش خواص CSS3 در اینترنت اکسپلورر 6 و 7 و 8  (۲ نوشته)

  • rock

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۳۲
    تشکر شده: ۶۳ بار
    # نوشته شده: ۱۲ سال پیش
    ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵

    CSS3 خواصی دارد که کار طراحی وب سایت رو خیلی ساده میکنه و خروجی کار خیلی تمیزتر در میاد. مثلا خواصborder-radius برای گرد کردن گوشه های باکس‌ها باعث میشه تا دیگه نیازی به استفاده از عکس برای گوشه های گرد باکس‌ها و منوها نباشد. اما مشکلی که وجود دارد این است که مرورگرهای اینترنت اکسپلورر 6 و 7 و 8 از سی اس اس نسخه 3 پشتیبانی نمی کنند و متاسفانه 50 درصد کاربران سایت های فارسی زبان، از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند.

    اجرای CSS3 در مرورگرهای IE6 , 7 , 8
    یک سایت بنام CSS3pie اومده و یک فایل htc برای مرورگر اینترنت اکسپلورر نوشته که یه جورایی مرورگر IE رو مجبور میکنه که برخی از خواص پر استفاده ی CSS 3 رو نمایش بده. برای دریافت این فایل و آموزش نحوه ی استفاده ی این فایل به http://www.css3pie.com مراجعه کنید. با استفاده از این کامپوننت، خاصیت های border-radius و box-shadow و linear-gradiant در مرورگر IE فعال میشوند.

    نکته : هنگام استفاده از این کامپوننت ، اون خطی که behavior را شامل میشود باید در آخرین خط تعریف خواص سی اس اس های یک کلاس نوشته شود. همچنین اگر فایل css و فایل htc در یک پوشه هستند یادتون باشه که اون اسلش قبل از pie.htc را حتما حذف کنید.

    اما یک فایل با پسوند htc چیست ؟
    یک فایل htc یک نوع کامپوننت اچ‌تی‌ام‌ال است که شامل کدها و اسکریپت های Dynamic html است و معمولا برای تغییر دادن رفتار مرورگر اینترنت اکسپلورر از آنها استفاده میشود. فایل های htc در مرورگر IE5 به بالا کار میکنند و با استفاده از خواص htc است که میتوان مرورگر اینترنت اکسپلورر را مجبور کرد که گوشه های گرد را نمایش دهد.

    اینم لینک توضیح:http://www.macromediax.com/learn/

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    محسن غیاثی - Omid Sh - rell
  • rock

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۳۲
    تشکر شده: ۶۳ بار
    # نوشته شده: ۱۲ سال پیش
    ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۴

    اینم برای دوستانی که کمی مشکل دارند میتونند امتحان کنند دیگه خیالی نیست واسه IE !!!!
    http://s1.picofile.com/file/6711594564/css3_in_ie.zip.html

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    rell

درباره‌ی این موضوع