انجمن


مشکلی با چینش پوسته 2015  (۴ نوشته)

  • javad2000

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۷
    تشکر شده: ۸ بار
    # نوشته شده: ۸ سال پیش
    ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳

    با سلام
    دارم سایتی برای نابینایان می سازم. از منوی پوسته ی 2015 خوشم آمده چون حالت بازشونده دارد یعنی زیرمنوها با کلیک روی یک گزینه باز می شوند و ضمناً حالت بازشونده ی این منو سازگار با صفحه خوان جاز JAWS است ولی یک مشکل با آن دارم. اسم سایت «راوی» است. فرض کنید صفحه ای ساخته ام به نام «به راوی خوش آمدید». این، همان صفحه ی اصلی یعنی صفحه ی اول سایت می باشد. در تنظیمات پوسته ی 2015، یک صفحه ی ایستا یعنی همین صفحه ی خوش آمدید را به عنوان صفحه ی اول سایت تعریف کرده ام. تعدادی ابزارک هم فعال هستند. مثلاً دسته ها، آرشیو، آخرین نظرات و...!

    افراد بینا، ابزارک های این پوسته از جمله فهرست دسته ها، آخرین نوشته ها، آخرین نظرها و.... را در ستون سمت راست می بینند که اسمش را ستون ابزارک ها می گذارم. صفحه ی اصلی یعنی صفحه ی خوش آمدید را در سمت چپ مشاهده می کنند. افراد نابینا در صفحات اینترنتی، همه چیز را به صورت زیر هم می بینند. یعنی وقتی در کدنویسی این پوسته، ستون ابزارک ها قبل از صفحه ی اصلی قرار گرفته باشد، آنها تمام ابزارک ها را بالای صفحه ی اصلی می بینند یعنی به نظرشان می رسد باید یکعالمه نوشته های زائد را رد کنند تا به پیغام خوشامد سایت برسند. اگر ستون ابزارک ها در سمت چپ قرار داشت یعنی از لحاظ کدنویسی، بعد از قسمت اصلی صفحه قرار می گرفت این مشکل حل می شد. آیا در پوسته 2015 راهی هست که چینش اجزا را تغییر دهیم و مثلاً ابزارک ها را به ستون سمت چپ یا به زیر صفحه ی اصلی بفرستیم؟ یادآوری می کنم من به قسمت ابزارک ها رفتم و در انتخاب محل آنها فقط دو گزینه دیدم: «ستون کناری» و «ابزارک های غیرفعال». هیچ کدام از این دو گزینه نتوانست خواسته ی مرا برآورده کند.

    نکته ی دوم این که چرا همه ی ابزارک ها نمای عمودی دارند؟ آیا امکانش نیست که بعضی ابزارک ها چینش افقی داشته باشند و مثلاً گزینه های منو یا گزینه های آرشیو به جای این که در زیر هم باشند در کنار هم قرار بگیرند؟

    ممنون

  • mohammadyousefi08

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۳
    تشکر شده: ۱ بار
    # نوشته شده: ۸ سال پیش
    ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴

    سلام
    بله می شود ابزارک ها را هر جایی که دوست دارید و هر طوری که خواستید مثلا افقی درآورید منتها یه کم کار داره
    باید تابع ابزارک ها را در هر جایی که میخواهید فراخوانی کنید که شاید نیاز باشه کل قالبو تغییر بدید چون از پایه مکان های خاصی برای ابزارک در نظر گرفته شده
    برای افقی کردن ابزارک ها هم باید با یکی از افزونه های developer مرورگر به کد ها دسترسی پیدا کنید . آی دی یا کلاس تگ ها رو بگیرید و بعد با استفاده از css تغییرات مورد نظر رو اعمال کنید
    امیدوارم کمکتون کرده باشم

  • javad2000

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲۷
    تشکر شده: ۸ بار
    # نوشته شده: ۸ سال پیش
    ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

    با سلام
    خیلی ممنون از راهنمایی که کردید. انجام این کارها برای من راحت نیست. لذا باید به سراغ پوسته ی دیگری برم. آیا امکان داره که منوی پوسته ی 2015 را به پوسته ی دیگری منتقل کنم؟

  • پشتیبانی پارک وردپرس

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۸۴
    تشکر شده: ۳۲ بار
    # نوشته شده: ۸ سال پیش
    ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

    سلام ، حیر امکان پذیر نیست و می بایست از توابع همان پوسته برای ساخت منو استفاده کنید

    موفق و پیروز باشید

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.