انجمن


گفتگوی مهدیکا با مدیر یک ادمین در مورد گوگل پاندا  (۲ نوشته)

  • mahdika

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۲
    تشکر شده: ۱ بار
    # نوشته شده: ۱۲ سال پیش
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

    مطالعه این گفتگو برای مدیران سایت ها مفید خواهد بود:

    حمید توکلی کرمانی: آقای مسعود فاطمی عزیز، شما به طور همزمان به مدیریت چند سایت مختلف پرداخته و در فروش آنلاین هم تجربه دارید، سایت فوق العاده یک ادمین هم برای بسیاری از علاقه مندان به بهینه سازی سایت و سئو کاملا شناخته شده است، کسب چنین جایگاهی در سن ۱۶ سالگی شگفت انگیزه، از کجا شروع کرده و چطور به اینجا رسیدید؟
    مسعود فاطمی: خوب، هر چیزی نیاز به یک نقطه شروع دارد ، نقطه شروع من سن ۴ سالگی بود که با کامپیوتر خاله ام بازی می کردم و تقریبا در سن ۹ سالگی به اینترنت متصل شدم . اولین وبلاگم را در سن ۹ سالگی در سرویس بلاگ اسکای شروع کردم. بعد از آن هم همکاری با چند سایت و وبلاگ های مختلف و . . تا سن ۱۲ سالگی که اولین وبسایتم را راه اندازی کردم و ۲۱ آذر سال ۸۹ یک ادمین راه اندازی شد که نقطه شروع فعالیت حرفه ای من بود.

    حمید توکلی کرمانی: پس جهشی رفتید بالا، راستی رشته تحصیلی شما چیست و می خواهید در دانشگاه به سمت کدام رشته رفته و تا چه مقطعی ادامه تحصیل دهید؟
    مسعود فاطمی: من در حال حاضر در هنرستان در رشته کامپیوتر و در پایه دوم تحصیل می کنم. دانشگاه هم رشته کامپیوتر و چون رشته مورد علاقه ام است تا هرجا که امکان داشته باشد تحصیل خواهم کرد.

    حمید توکلی کرمانی: با توجه به اینکه همزمان هم در عرصه فناوری اطلاعات مشغول کار و کسب درآمد بوده و هم مشغول به تحصیل در رشته کامپیوتر هستید، فکر میکنید برای آینده شما کدام موثرتر باشد، تجربه کاری و یا مدارک تحصیلی؟ و اگر مجبور باشید از بین این دو یکی را انتخاب کنید چه تصمیمی خواهید گرفت؟
    مسعود فاطمی: تجربه، البته این را هم قبول دارم که کشور ما مدرک را در اولویت قرار داده است . من باز هم تجربه را انتخاب می کنم!

    حمید توکلی کرمانی: آقای فاطمی عزیز، اگر اجازه بدید با چند سوال کمی هم به مسائل و مشکلات بهینه سازی سایت پرداخته و از تجربه ارزشمند شما در این زمینه بهره ببریم، این روزها در وبسایت های مرجع بین المللی و فارسی اسم الگوریتم پاندا زیاد به چشم می خوره، به نظر شما تکلیف یک مدیر سایت در مقابل پاندا چیه؟
    مسعود فاطمی: اولا این که سعی کنند که مطالب را کپی نکنند! پاندا یک الگوریتم فوق پیشرفته و در حال یاد گیری است . مطالب کپی را حدف کنید و شروع به ارسال مطالب اختصاصی کنید و اگر گوگل سایت شما را بلاک کرد با او صادق باشید و همه چیز را توضیح دهید.

    حمید توکلی کرمانی: اگر به عنوان مدیر یک سایت بخواهیم از بین راه های مختلفی که برای لینک بیلدینگ وجود داره سه راه بسیار موثر رو انتخاب کنیم شما چطور ما رو راهنمایی می فرمایید؟
    مسعود فاطمی: تالارهای گفتمان را می توانید در الویت قرار دهید، سپس تالیف مطالب خوب برای دریافت لینک از لینکدونی وبلاگ ها، استفاده مستمر و مداوم از شبکه های اجتماعی نیز میتواند به شما کمک کند، همچنین پست مهمان میتواند به کمک شما بیاید.

    حمید توکلی کرمانی: یک سوال خیلی مهم، چنانچه شخصی که مصمم به راه اندازی سایت جدیدی هست از شما راهنمایی بخواد مهمترین توصیه هایی که پیش از راه اندازی وب سایت بهش می کنید چیه؟
    مسعود فاطمی: این که اگر نمیتواند خوب شروع کند و با مطالب اختصاصی سایت خودش را به یک برند تبدیل کند هرگز شروع نکند! چون سایت های خیلی بزرگی هستند که اگر ایشان حرفه ای عمل نکند به هیچ جا نخواهد رسید. بهتر است که با یک برنامه جامع و دارای هدف های دور و نزدیک شروع به کار کند تا در آینده تصمیم گیری برایش مشکل نشود و حتما طرح کسب و کار برای خودش داشته باشد.

    حمید توکلی کرمانی: آقای فاطمی عزیز، همانطور که مطلع هستید روزانه بیش از ۸۵۰ هزار نفر کلماتی چون آهنگ، موسیقی، موزیک و عبارت های مرتبط با آن را در گوگل سرچ می کنند و سایت های موسیقی روز به روز در حال افزایش هستند اما روند رشد آنها یک روند کیفی تصور نمیشه، شما در این رابطه چه راهکاری به مدیران وبسایت های موسیقی توصیه می کنید؟
    مسعود فاطمی: سایت های موسیقی در حال مرگ هستند ، چون با روند فیلترینگ و . . هرگز هیچ سایت موسیقی ای که بتواند حرفه ای عمل کند را به جز چند سایت مطرح ندیده ایم. این طور سایت ها، موسیقی را با محتوای دیگر اشتباه گرفته اند . دلیل فیلتر شدن این سایت ها هم همین است، چون با تصاویر غیرمرتبط کاربران را جذب خود می کنند و اصلا بازدید هدفمندی ندارند.

    حمید توکلی کرمانی: با رشد اینترنت و افزایش وب سایت های فارسی تعداد شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ بیشتر شده، سوال بنده از شما اینه که از بین گزینه های مختلفی که وجود داره باید با کدوم معیارها بهترین هاست رو شناسایی کنیم؟
    مسعود فاطمی: بهترین انتخاب، گرانترین نیست. بسته به نیاز های وبلاگ یا وبسایتتان میزبان خود را انتخاب کنید. نظرات مشتریان ایشان خیلی مهم است و همینطور آپتایم وبسایت های میزبانی شده، امکانات و افزونه های مورد نیاز را در نظر بگیرید، سپس میزبان خود را انتخاب کنید.

    حمید توکلی کرمانی: در زمینه وب و یا به طور خاص تر در خصوص بهینه سازی وب سایت چه کتاب و چه سایتی رو جهت مطالعه توصیه می کنید؟
    مسعود فاطمی: در بین سایت های فارسی، میتوان به seomoz.ir و ۳eo.ir اشاره کرد. در مجامع بین المللی هم میتوان به seomoz.org , dailyseotips.com اشاره کرد.

    حمید توکلی کرمانی: بسیار ممنونم از جنابعالی و متشکرم از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.
    مسعود فاطمی: خواهش می کنم، امیدوارم که روند پیشرفت وب فارسی از اینی که هست بهتر شود و شاهد حضور شرکت های بزرگ در شبکه جهانی اینترنت باشیم.

    منبع: مهدیکا

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    مرتضی نظری
  • مرتضی نظری

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۵۱۳
    تشکر شده: ۳۴۵ بار
    # نوشته شده: ۱۲ سال پیش
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸

    خیلی جالبه. اقای فاطمی 16 سال و این همه پیشرفت رو دارند.امیدوارم روزبه رو بر موفقیت های ایشان اضافه بشه.چون واقعا وب فارسی نیازمند چنین افرادی هست.البته میخوام برای کسانی که علاقه مند به پیشرفت در هر جا هستند و طرف حساب ان ها مردم ازاد هست یک ضرب المثل بگم که کیفیت میتونه سودی دو قسمتی برای همگان داشته باشه...

    به دیگران خدمات بدین تا دیگران بهتون خدمات بدن... (البته میخواستم ضرب المثل اصلیش رو بگم ولی گفتم اینجا زشته برای همین تفسیرش کردم!!!)

    موفق باشید

درباره‌ی این موضوع