انجمن


کپی رایت و قانونهای حاکم بر وردپرس و ملحقات  (۳ نوشته)

  • imanbahari

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۶
    تشکر شده: ۱ بار
    # نوشته شده: ۱۱ سال پیش
    ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲

    سلام
    دوستان چند وقته که می خوام چند سایت رو راه اندازی کنم و الان تصمصم گرفتم با مدیریت محتوای وردپرس اینکار رو انجام بدهم ولی در خصوص قانون کپی رایت و مالکیت معنوی و نقض احتمالیشون فکرم مشغول شده و سوالهایی دارم که اگه کسی جواب بده ممنون میشم :
    بعضی قالبها و افزونه های خارجی لایسنس دارند و بعضی دوستان زحمت ترجمه اونها رو می کشند ، سوای من اینه که ایا با توجه به اینکه ترجمه شده یک پروژه مستقل هست و یا اینکه قانون کپی رایت شامل حالش میشه ؟ من نگرانم که بیام و از یک همچین قالبی استفاده کنم و ندونم که کپی رایت داره یا خیر و به نحوی برای سایت و دامنه ام مشکل به وجود بیاد ! البته مشکلی که در خارج به وجود بیاد نه داخل . مثلا چون نقض کپی رایت شده باشه بیان و دامنه رو تو لیست سیاه بزارن یا از موتورهای جستجو حذفم کنند یا هر نوع مشکل دیگری .
    اگه کسی میدونه که کپی رایت اینجا تاثیر گذاره یا نه لطفا منو راهنمایی کنه .

  • پویا آنلاین

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۵۴۵
    تشکر شده: ۳۳۳ بار
    # نوشته شده: ۱۱ سال پیش
    ۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵

    سلام. افزونه ها و پوسته های رایگان به شرطی رایگان اند که شما متن کپی رایتش رو حذف نکنی. اگه خواستی حذف کنی یا باید از طراحش اجازه بگیری یا این از طراح اصلیش بخری.
    بعضی سایت ها هستن که پوسته سایت های دیگه رو ریپ میزنن( میدزدند) مثلا اگه سرچ کنید " قالب سایت میهن دانلود برای وردپرس " که اگه صاحبش راضی نباشه کار درستی نیست.

  • محمدرضا

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۳۸
    تشکر شده: ۴۶ بار
    # نوشته شده: ۱۱ سال پیش
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱

    سلام دوست خوبم
    اگر قالب خاصی مدنظر شما هستش و یا میخواهید کپی کنید چشمتون را گرفته به نظر بنده ابتدا از مدیر اون مطلب کسب اجازه کنید تا زمانی بهتون اجازه دادن استفاده کنید ولی در غیر اینصورت اگر لحاظ قانونی را فکر نکنیم شرعا حرام می باشد..

درباره‌ی این موضوع



برچسب‌ها

هیچ برچسبی نیست.