انجمن


رابطه سئو و سرچ معنای در گوگل چیست؟  (۲ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

    برای عقب نماندن از رقبای دیجیتالی خود ، بعد طراحی سایت باید چکار کرد ؟ آیا تنها سئو کافیست ؟ با سرچ معنایی در گوگل چقدر آشنا هستید ؟ در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را بیشتر بررسی کنیم .
    سرچ معنایی چیست و به چه دردی میخورد ؟

    منظور از "معنا" پیدا کردن معنی کلمات است . وقتی ما صحبت میکنیم، از عبارتهایی استفاده میکنیم که شاید بخاطر جایگاه که داخلش قرار گرفته اند، معنی متفاوتی بدهند. ما خودمان معنی این عبارتها رو میفهمیم اما کامپیوتر نمیتواند متوجه شود .
    مثلا اصطلاح "رأی سفید" برای ما معنی میده ولی الگوریتم کامپیوتری باید به زمینه یا تم متن حساس باشه. به همین دلیل مغز رتبه بندی کننده بکار گرفته شد.
    مغز رتبه بندی کننده یک سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری است ؛ یعنی میتواند با تحلیل داده های قبلی و برقراری ارتباط بین کلمات استفاده شده در سرچ ها و کلمات بکار رفته در محتوای آنلاین ارتباط برقرار کنه.

    نقش صوت و سرچ در سرچ های موبایلی بعد از طراحی سایت

    رشد محبوبیت سرچ صوتی و موبایلی، یکی از مهمترین مسائلی بود که منجر به حرکت گوگل به سمت سرچ معنایی شد.
    آمار سرچ موبایلی حیرت انگیز است . سیری، الکسا و سایر رابط کاربریهای سرچ صوتی تا سال 1400 اکثر سرچ های اینترنتی رو تشکیل خواهند داد و حتی روی کامپیوترهای میزی هم 25% از سرچها، سرچ صوتی اند.
    وقتی سرچ صوتی میکنیم، از ساختار زبان طبیعی، یعنی همانطوری که با یک نفر دیگر صحبت میکنیم، استفاده میکنیم. این نوع سرچ طبیعی تو سرچ های تایپی هم نفوذ کرده است !
    مثلا شاید قبلا سرچ میکردید "دستور پخت قرمه سبزی" اما الآن تایپ کنید "چطوری قرمه سبزی خوشمزه بپزم".
    بعد از طراحی سایت چه تاثیری روی سرچ و سئو دارد ؟

    این نوع بهینه سازی میتواند شما را نسبت به رقبایتان کمی جلوتر بیندازد . اکثر ما سعی میکنیم با تلفظ صحیح کلمات کلیدی را سئو کنیم اما به سرچ معنایی هیچ وقت فکر نمیکنیم . حال این فرصت مناسبی برای عرضه اندام در موتور های جستجو است .

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    آموزش کسب و کار و بازاریابی اینترنتی
  • Mostafa

    آفلاین
    ناظم
    تعداد نوشته‌ها: ۵۲۷۶
    تشکر شده: ۵۷۷۷ بار
    # نوشته شده: ۶ سال پیش
    ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸

    هرگونه فعالیت تجاری/تبلیغاتی در انجمن ممنوع می‌باشد.

درباره‌ی این موضوع