انجمن


با رابط کاربری محاوره ای بیشتر آشنا شوید  (۲ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

    با رابط کاربری محاوره ای تا چقدر آشنا هستید ؟ چقدر در طراحی سایت از آن بهره میگیرید ؟ این مقاله سعی دارد تا شما را با رابط کاربری محاوره ای بیشتر اشنا کنید. در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
    این موضوع مانند یک تجربه عادی و رایج از تکنولوژی می باشد که شامل کامپیوترها، وب سایت ها و اپلیکیشن های گوشی همراه می باشد و به روشی ساخته شده است که مردم باید روی آیکون ها و یا لینک های مختلفی برای دستور دادن به کامپیوتر تا کارهایی را انجام دهند، کلیک نمایند.
    این روش چت و گفت گو نه طبیعی است و انسانی، حتی با وجود این که این روزها ما بسیار از آن استفاده می کنیم و انتظارت بسیاری از آن داریم.
    رابط کاربری محاوره ای در طراحی سایت ممکن است تا ارتباطات را به شکل انسانی تغییر دهید، یعنی درست مثل این که انسان ها یک مکالمه و چت و گفت و گوی معمولی را در این رابط های کاربری با افراد دیگر دارند.
    اخیرا، دو روش محبوب جذب کردن کاربران با رابط های کاربری محاوره ای به این ترتیب می باشد: از طریق صحبت کردن واقعی، به الکسا آمازون فکر کنید. دوم از طریق چت کردن و تایپ کردن در ربات چت، به FACEBOOK, MESSENGER نگاهی بی اندازید. ما در این مقاله روی روش تایپ رابط های کاربری محاوره ای تمرکز می نماییم.
    چرا رابط های کاربری محاوره ای در طراحی سایت ایده خوبی به نظر می رسند؟
    زیرا مردم در صحبت کردن با افراد دیگر با استفاده از این تکنولوژی بهتر و راحت تر می توانند صحبت کنند. زمانی که با یک دوست و یا یک غریبه صحبت می کنیم و اگر غلط املایی داشته و یا در حرف های مان سردرگرمی هایی وجود داشته باشد، به راحتی می توانیم آن ها را اصلاح نماییم.
    قبلا اشاره کردم که مردم با تکنولوژی به روش خیلی طبیعی تر و آسان تر توسط کلیک کردن و تپ کردن، تعامل و ارتباط می یابند. در هر صورت، همان طور که همگی ما می دانیم، مثال های بسیاری از تجربه های کاربری نامتناسب و سردرگم کننده ای وجود دارد که کاربرانی که به طور مثال زمانی که فیلد فرم به اندازه کافی مشخص نیست، یا زمانی که مردم نمی توانند موردی که به دنبال آن می باشند را در اپلیکیشن بیابند و غیره، دچار اشتباه و خطا می شوند.
    این رابط های کاربری محاوره ای باید از تست های کاربری بسیاری عبور نماید تا اطمینان حاصل شود که ویژگی، تعامل و یا وب سایت برای استفاده ساده می باشد. رابط کاربری محاوره ای نباید تست های کاربری را نادیده بگیرد، بلکه تجربه ها برای کاربران و اشخاص به صورت پیش فرض باید بسیار آسان باشد. بعد از تمامی این موارد باید گفت که تکنولوژی باید به گونه ای تکامل یابد که برای ما متناسب باشد، منظور از ما تمامی کاربران است.
    وب سایت تجارت الکترونیک و پیام رسان FACEBOOK
    در چند وقت اخیر، فیس بوک یک ربات چت API را وارد پیام رسان خود نمود که به کاربران این امکان را می داد تا با تجارت ها در سطح کلی از طریق یک رابط کاربری محاوره ای در ارتباط و تعامل باشند. شما به طور مستقیم در این رابط های کاربری با کارمندان در تجرات و یا شرکت صحبت نمی نمایید- این موضوع ممکن است اتفاقی باشد اما همیشگی نیست- اما این گونه به نظر می رسد.
    هنوز هم با استفاده از یک مکالمه ساده و راحت، شما می توانید اطلاعاتی را درباره آخرین پرواز از ربات چت KLM به دست آورید، و یا از CNN در باره آخرین اخبار چه درباره موضوعات کلی و چه درباره موضوعات مشخص جویا شوید و یا جوایزی را بعد از پاسخ دادن به سوالات با ربات چت NORDSTROM به دست آورید.

    بیایید اندکی درباره NORDSTROM صحبت کنیم. بسیار اهمیت دارد تا اشاره کنیم که فرصتی در استفاده از ربات چت NORDSTROMبرای شما وجود دارد. هر چه مردم بیشتر به گوشی های همراه روی می آورند، ایده تجاری و اقتصادی بسیار خوبی است تا تجربه کاربری بی نقصی را از خرید آنلاین در گوشی های همراه به وجود آوریم.
    NORDSTROM این فرصت را در 2016 به دست آورد و یک ربات چتی را راه اندازی نمود که به شما کمک می کند تا ایده هایی را به عنوان جوایز برای خرید تعطیلات تان بیابید. این مورد یک وب سایت تجارت الکترونیک حیرت انگیز می باشد که تجربه کاربری مشتریان نیز از آن بی نظیر است.
    از زمان موفقیت بزرگ NORDSTROM، دیگر شرکت های تجاری و تجارت الکترونیک هم این روش را در پیش گرفتند. شما می توانید به راحتی با TOMMY HILFIGER، هر کسی، SPRING، FYND,S FIFY، UNIQLO، 1-800-FLOWERS، BURBERRY و حتی EBAY چت نمایید. اگر چه تمامی ربات های چت و گفت و گو امکان جستجو و خرید کردن را به شما نمی دهند، شما می توانید به اطلاعات مربوطه از قبیل نظارت بر یک سفارش دسترسی داشته باشید. زمانی که شما می پرسید \\\"سفارش من کجاست؟\\\" این تجربه بسیار آسان تر می باشد، و این موضوع بسیار راحت تر از این می باشد که در صندوق ورودی تان جستجو کنید و در اکانت مخصوص خود تان در وب سایت مورد نظر وارد شوید.
    DIGIT، یک ربات چت بر اساس اپلیکیشن ذخیره سازی

    اگر توجه کرده باشید، این مقاله بیشتر درباره تجربه کاربری به جای رابط های کاربری صحبت می نماید. دلیل این امر هم این است که رابط های کاربری محاوره ای درباره تجربه کاربری می باشند. عبارت \\\"رابط کاربری محاوره ای\\\" گمراه کننده است.
    پیام رسان فیس بوک و SLACK دارای رابط کاربری مخصوص به خودی می باشند- در این جا هیچ چیز وجود ندارد که شما بتوانید درباره آن انجام دهید، اما تعاملات و مکالمه هایی در این ربات های چت وگفت و گو وجود دارد که باعث تجربه کسب کردن کاربران و مشتریان می شود.
    در هر صورت، من مثال شگرفی از یک اپلیکیشن مستقل دارم که با طراحی بصری ساخت خود همگام سازی می شود و نام آن DIGIT است. این برنامه مانند فیس بوک و یا SLACK از رابط کاربری استفاده نمی کند.
    برای آن دسته از افرادی که درباره DIGIT نشنیده اند، که من بسیار استفاده از آن را توصیه می کنم، لازم است بگوییم که یک اپلیکیشن ذخیره سازی محسوب می شود. شما می توانید هر کاری که می خواهید را با چنین اپلیکیشنی انجام دهید مانند پرداخت قبض، چک کردن تراکنش های حساب بانکی، ذخیره سازی و پس انداز، پرداخت های مکرر و غیره.
    شما می توانید با ربات DIGIT به دو روش در تعامل باشید. اولین مورد در خود اپلیکیشن موجود می باشد. صفحه نمایش اصلی اپلیکیشن خود رابط کاربری ربات چت می باشد، اما شما می توانید موارد دیگری نیز مانند حسابداری و تنظیم و مدیریت تعاملات خارج از این ربات را نیز به سرانجام برسانید.

    اگر شما صحبت کردن با این ربات را انتخاب کنید، در انجام این موارد گفته شده نیز به شما کمک می شود. این ربات به حدی به خوبی ساخته شده است که می تواند گاهی به جای کیبورد در نظر گرفته شود که گزینه هایی را به شما ارائه می دهد که می توانید از آن انتخاب نمایید. این ویژگی ها به تجربه کاربری بهینه نیز کمک می کند، زیرا به کاربران کمک می کند تا درباره نقطه های احتمالی ناشناس در مکالمه ها نیز آموزش ببینند و از این رو بهتر و مشخص تر می توانند از این ربات استفاده نمایند، نه به صورت مبهم.
    دومین روشی که می توانید با DIGIT تعامل برقرار کنید، از طریق تایپ کردن اعداد آن می باشد. مکالمات و گفت و گو ها می توانند دقیقا یکسان باشند، اما اگر شما تمامی ویژگی ها و امکانات این رابط کاربری محاوره ای را ندانید، سردرگم می شوید.
    این امر به دو صورت بسیار عالی می باشد: اول، استفاده از رابط کاربری محاوره ای می تواند تعاملات ساده تر و جدیدی را برای کاربران DIGIT فراهم سازد. زیرا DIGIT به تعاملات اجازه می دهد تا هم در اپلیکیشن و هم در متن نوشتن، وجود داشته باشند و از این رو شما می توانید با اپلیکیشن به روش راحت و ساده ای که دوست دارید ارتباط برقرار نمایید.
    همان طور که در ابتدا در این مقاله عرض نمودم، هدف رابط های کاربری محاوره ای تهیه کردن یک روش ساده و طبیعی برای استفاده از یک اپلیکیشن، یک سرویس و یا انجام دادن وظایف و عملکرد های تان می باشد. DIGIT یک مثال خوب از ارتقاء و بهبود رابط کاربری محاوره ای می باشد.

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    اندروید
  • followerab

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴
    تشکر شده: ۲ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

    عالی بود دوست عزیز

درباره‌ی این موضوع