انجمن


آینده طراحی سایت و طراحی وبلاگ ها چگونه است ؟  (۴ نوشته)

  • maryammo

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴۳
    تشکر شده: ۳۱ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

    همه ما دوست داریم از آینده و اتفاقات آن آگاه باشیم . این مقاله به آینده طراحی سایت و دنیای وب است . اگر دوست دارید از آینده طراحی سایت آگاه شوید این مقاله را بخوانید .در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.

    آینده وبلاگ نویسی های آنلاین به نظر می رسد که به سمت گرایش های مجلات می رود. اما این جمله به چه معنا می باشد؟ چگونه یک وبلاگ را با یک سایت مجله ای آنلاین از هم تشخیص می دهید و نفاوت های شان را درک می کنید؟

    آیا می خواهید وارد دنیای وبلاگ بشوید، آیا می خواهید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید؟ من جزو آن دسته افرادی هستم که در این زمینه موفق شدم و در این مقاله می خواهم توصیه های برای راه اندازی یک وبلاگ چشمگیر و البته همراه با سبک های مدرن تر، ارائه دهم.

    اگر می خواهید وبلاگ تان را به صورت منحصر به فرد و بزرگی راه اندازی کنید، وبلاگ شما باید از سبک های مدرنی پیروی کند تا بتواند نظر کاربران و مخاطبین را به خود جلب نماید. از خودتان این سوال ساده را بپرسید" آیا وبلاگ من مواردی را مهیا می کند که هزاران وبلاگ دیگر ندارند". اگر شما چیزهای بخصوصی نداشته باشید که ارائه دهید، هیچ کس به چیزی که راه اندازی می کنید و چگونه راه اندازی می کنید، توجه ای ندارد.

    در این پست من برخی از گرایش های پایه را تحت پوشش قرار خواهم داد که وارد دنیای وبلاگ نویسی شده است و اساسا چگونگی این که ما نشریات آنلاین را مشاهده می کنیم را تغییر می دهد.از نظر ظاهری شاید تفاوت های بسیاری میان یک وبلاگ و یک سایت مجله ای آنلاین وجود نداشته باشد. بزرگ ترین فاکتورها در این زمینه دیدگاه عمومی و طراحی کلی سایت ها می باشد.

    ویجت های داستانی ویژه در طراحی سایت

    هر صفحه هوم وب سایت مجله باید دارای ویجت های ویژه برای پست ها و مقالات باشد. این مورد بهترین راه برای مجزا کردن وبلاگ تان از مابقی موارد مشابه می باشد و به آن نمای حرفه ای را القاء می کند.

    هر ویجت ویژه باید دارای تصاویر بند انگشتی برای پست هایی باشد که درون یک شبکه و یا کروسل، سامان دهی و مرتب شده اند. این امر می تواند یک کروسل بزرگ چرخان باشد و یا یک شبکه ثابت با اندازه های بند انگشتی.

    در این جا هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد و هر چه شما خلاق تر باشید، بیشتر می توانید نمای منحصر به فرد را به طراحی سایت تان القاء کنید.به عنوان مثال به سایت THE STYLE SPY نگاه بی اندازید که از اندازه تصاویر بند انگشتی برای مقاله های مختلف خود استفاده می کند.

    مقاله برتر، بیشترین توجه را از کاربران به دست می آورد. این مقاله دارای بزرگ ترین تصویر نمایش داده شده است که در تمام عرض صفحه قرار دارد. سه مقاله کوچک تر در پایین تصویر بزرگ در اندازه کوچک تری مشاهده می شوند.

    هر تغییر در این جا باعث می شود تا استفاده از شبکه دیگری در این سایت نمایان شود و مشاهده می کنید که به دنبال این تغییرات، وب سایت از حالت عادی صفحه خارج می گردد. شاید این مثال اندکی بی ربط به موضوع مورد بحث ما باشد، اما باید بدانید که گزینه خوبی برای اثبات کردن این موضوع می باشد که داستان ها و یا مقالات ویژه چگونه می توانند در صفحه قرار بگیرند.

    به فضای طراحی HONGKIAT نگاهی بی اندازید که خود را به عنوان یک وبلاگ، برند سازی می نماید. در هر صورت، این وب سایت از یک ویجت ویژه داستانی استفاده می نماید تا نمای مجله ای را در صفحه هوم ایجاد نماید.

    این ویجت در تمام صفحه نمایش گسترده می شود و از اندازه های مختلفی تصاویر برای پست ها و مقاله استفاده می نماید. ما دوباره یک مقاله و یا داستان بسیار بزرگ را می بینیم که بیشترین توجه را به سمت خود جذب می نماید.

    سپس همان طور که از چپ به راست حرکت می نمایید، شما ویجت های کوچک و کوچک تری را مشاهده می کنید. این طراحی سایت به طور کامل ریسپانسیو می باشد و از این رو حتی کاربران گوشی همراه نیز می توانند به این ویجت پست های ویژه دسترسی داشته باشند.

    این طراحی ها وسیله ای برای نشان دادن داستان ها و مقالات ویژه و بخصوص و مهم می باشند و به جلب توجه هر چه بیشتر افراد و کاربران به پست ها و مقالات کمک می نماید.برخی از ویجت های داستانی ویژه از کروسل ها استفاده می کنند تا میان داستان و یا مقالات مختلف، در حرکت باشند. این یک استراتژی آراسته و منظم است، اما شاید بهترین راه حل موجود به نظر نیاید.

    کروسل ها به کاربردی بودن شان مشهور نمی باشند و از این رو ممکن است در جلب نظر کاربران اندکی با مشکلاتی مواجه باشند.شما در وب سایت و یا وبلاگ COMPUTERWORLD یک کروسل فعالی را مشاهده می کنید که با سری پست هایی نمایان می شود که به صورت اتوماتیک می چرخند.

    اگر شما می خواهید از این تکنیک در طراحی سایت و یا بخش وبلاگ سایت تان استفاده کنید، شاید ایده خیلی بدی نباشد. در هر صورت من آن را تنها به این دلیل که بسیار تکنیکی است خیلی پیشنهاد نمی کنم، به این دلیل که ممکن است نتایج حاصل از این روش خیلی عالی نباشد.

    در هر صورت ویجت داستانی ویژه یک عامل اجباری برای هر تم مجله ای می باشد. این که چگونه شما این ویجت را طراحی می کنید، بستگی به خودتان دارد. اما یک راه اثبات شده ای به حساب می آید که باعث می شود تا وبلاگ ساده ای را وارد مرحله حرفه ای و بالاتری نمایید.

    تیتر ها همراه با تگ لاین ها در طراحی سایت

    شما این مورد را بارها در روزنامه ها و مجلات چاپی مشاهده کرده اید، اما یک گرایش جدید و تازه واردی در دنیای اینترنت شناخته می شود. ناشران حالا تیتر هایی را می نویسند که هم شامل تگ لاین با اطلاعات اضافه درباره داستان می باشد.

    شما این گرایش را بیشتر در سایت های جدیدی مانند THIS PIECE برای پست HUFFONGTON مشاهده می نمایید. تگ لاین ها بسیار عالی می باشند، زیرا جزئیات بیشتری را به داستان می بخشند. آن ها بیشتر شبیه A LEDE کار می کنند تا مردم را به خواندن ادامه مقاله ترغیب شوند.

    اما اگر شما درون پست HUFFINGTON بیشتر جلو روید، می بینید که تنها داستان های اندکی دارای چنین تگ لاینی می باشند. این موضوع چیزی نیست که شما برای هر پستی به کار ببرید و یک ویژگی اجباری و الزامی برای تمامی سایت های مجله ای نمی باشد.

    در هر صورت من به شدت رشد این این گرایش را در بیشتر وب سایت ها مشاهده می نمایم که تگ لاینی را با محتواهای جدیدشان مطابقت می دهند. این مورد می تواند در ویجت های ویژه داستان ها و مقالات نیز به عنوان تگ لاینی در زیر تیتر نیز به کار رود.

    نگاهی به وبلاگ های بزرگ مورد علاقه تان بی اندازید و دریابید که آیا آن ها از تگ لاین ها استفاده می کنند یا خیر. من شرط می بندم که بیشتر آن ها از این گرایش به کار می برند.

    هم چنین توجه کنید که چگونه بیشتر تیتر ها دارای رنگ متن تیتره تری از تگ لاین مربوطه می باشند. این کنتراست می تواند توجه بازدیدکنندگان را در وهله اول جذب نماید و سپس آن ها را به خواندن تگ لاین و در نهایت به خواندن مقاله ترغیب می نماید.

    لینک های محتواهای مربوطه یا RELATED CONTENT

    سایت های مجله ای بزرگ تر تمایل دارند تا صد ها هزار پست را همراه با محتواهای که هر روز می افزایند، در بر داشته باشند و در معرض نمایش بگذارند.

    با این میزان و اندازه، ایده خوبی می باشد تا مقاله های مربوطه را به همدیگر لینک کنید. شما می توانید همیشه "RELATED POSTS و یا پست های مربوطه" را به عنوان ویجتی در انتهای هر پست و یا مقاله بی افزایید. هم چنین می توانید به طور مستقیم لینک هایی را در محتواها به کار ببندید.

    اسکرین شات بالا از مقاله TECHCRUNCH است که همراه با یک ویجت کوچک در نزدیک انتهای پست، می باشد. این لینک با برچسب "مقاله های مربوطه و یا RELATED ARTICLES" می باشد و به مقاله های مشابه بسیاری که موضوع مشابه ای را تحت پوشش قرار می دهند، لینک می شود.

    این مورد یک راه عالی برای نگه داشتن خوانندگان در وب سایت می باشد و باعث می شود تا آن ها به پست های مشابه دیگر و بیشتری جذب شوند. فکر نمی کنم که این مورد برای هر وبلاگی کاربرد داشته باشد، اما یک گرایش به شدت صعودی است که روز به روز در حال افزایش یافتن است.

    شما می توانید هم چنین این بخش ها را به پست ها نیز بی افزایید که بخشی از سری بزرگ تری می باشد. برای مثال ZDNET، CES 2017 را با جزئیات عالی و مفصلی تحت پوشش خود قرار داد و از این رو هر پست شامل یک لیستی از مقاله ها و یا پست های مربوطه درباره رویدادهای 2017 می شود.

    این لینک ها تنها به این موضوع مربوط می باشند، اما این تکنیک می تواند به هر رویدادی دیگری نیز ارتباط یابد و یا حتی مربوط به یک محصول تازه منتشر شده مانند آیفون جدید باشد.

    اگر شما دارای لینک های متعددی در وب سایت خود نمی باشید، سپس شما می توانید لینک هایی را به صورت گاه و بی گاه بی افزایید، البته اگر با مقاله مورد نظر از نظر موضوعی و محتوایی ارتباط دارد. به این ترتیب است که MASHABLE لینک گذاری های درونی خود را به گونه ای انجام می دهد که می توانید آن ها در هر پست موجود مشاهده نمایید.

    در این جا آن ها حروف بزرگ و برجسته ای را در قالب "SEE ALSO" نمایان می سازند که به طور طبیعی وقفه ای در خواندن کاربران ایجاد کرده و توجه آن ها را به خود جلب می نماید.

    این گرایش بسیار در مجله های بزرگ محبوب می باشد و مطمئن می باشم که به خوبی برای افزایش بازدید کاربران در وب سایت بسیار عملی شده و گزینه مفیدی محسوب می شود.

    نوار های اسکرولی ثابت در طراحی سایت

    بسیار رایج است که از نوار جستجویابی ثابت در طراحی وبلاگ و یا سایت مجله ای خود استفاده نمایید. اما یک گرایش جدید رو به رشد این می باشد که یک نوار ثابتی را در کنار محتواهای اصلی قرار دهیم.

    این امر می تواند هم چنان که کاربران برای خواندن به سمت پایین صفحه اسکرول می نمایند، محتواهای مشخصی در کنار مقاله ها ثابت باقی بمانند. این مورد می تواند به افزایش تعاملات در سایت ها کمک کند، اما تنها در مانیتور های بزرگی مانند دسک تاپ ها و لپ تاپ ها کار ساز و عملی می شود.

    نگاهی به مثال بالا از مجله CLUTCH بی اندازید. این مورد دارای نوار کناری ثابت با یک جفت باکس تبلیغاتی و یک نواری با برچسب "RELATED POSTS" می باشد که در میان آن ها قرار گرفته است.

    اگر شما محتواهای طولانی در وب سایت خود دارید، این نوار کناری می تواند به سرعت از دید خارج گردد. اما نوارکناری اسلایدی ثابت می تواند باعث شود هم چنان به محتواهای مهم در هر زمانی نگاه کنید و آن ها را در معرض دید خود داشته باشید.

    این تکنیک زمانی که شما موارد ارزشمند تری از تبلیغات را در وب سایت تان دارید، بسیار بهتر و کاربردی تر کار می کند.در نوار کنار سایت HEAVY شما یک باکس کوچک میان تبلیغات را مشاهده خواهید کرد. اگر هم کاربران در بخش ADBLOCK باشند، تنها فیلد آدرس ایمیل را مشاهده می نمایند.

    اما این فیلد حداقل برای کاربران ارزش مند است. با اجبار به اسکرول کردن بیشتر محتوا، این بخش می تواند ثبت نام های بسیاری را از آن خود نماید. و واقعا هیچ مورد منفی و خورده ای نمی توان به این نوار کناری ثابت گرفت، از این رو گرایشی می باشد که فکر می کنم که ارزش این را دارد تا در طراحی سایت های مجله ای و وبلاگ خود از آن استفاده کنید.

    طرح بندی های کاستوم و سفارشی صفحه هوم در طراحی سایت

    صفحات هوم مجله ها از طراحی معمولی و رایج وبلاگ ها که تنها یک سری پست ها را به صورت خطی نمایان می ساختند، فاصله گرفته است.

    هم چنین این طراحی خطی می تواند مورد خوبی هم به شمار آید. این تکنیک برای آرشیو های ناشران، آرشیو های تاریخی و طبقه بندی صفحات مورد خوبی است. اما صفحات هوم باید مانند دری به سمت مجله تان باشد. این مورد باید به گونه متفاوت تری طراحی گردد.

    طرح بندی وب سایت VULTURE یک مثال حیرت انگیز می باشد که از سه ستون با عرض های مختلف استفاده می نماید. این پست ها هر کدام دارای اندازه های مختلفی برای تیتر ها و تصاویر بند انگشتی شان می باشد.

    به یاد داشته باشید که VULTUREیک مجله بزرگ با صد ها پست های جدید است که روزانه منتشر می گردد. این سطح از جزئیات ممکن نیست برای وبلاگ های مجله ای کوچک تر که تنها در روز یک یا دو پست را منتشر می کنند، ضروری و اجباری باشد.

    شما می توانید تنها طراحی ساده تری را در AD AGE که طرح بندی خطی پست ها را در صفحه هوم ترکیب نموده است، مشاهده نمایید.

    در مثالی که در تصویر بالا می بینید، بخش بالایی از سیستم شبکه ای خود استفاده کرده است و این مورد مانند ویجت داستانی ویژه کار می کند. اساسا این مورد عالی و کامل نمی باشد، اما جذاب تر از طرح بندی یک وبلاگ ساده است.

    این مورد دیگر سناریو ای می باشد که شما واقعا می خواهید به آن نگاه بی اندازید تا الهاماتی را به دست آورید.

    نگاهی به وب سایت های مجله ای مورد علاقه خود بی اندازید و طراحی ها موجود در صفحه هوم شان را مطالعه نمایید. چه چیزهایی را دوست دارید؟ چه چیزی باعث می شود تا آن ها برای استفاده آسان باشند؟

    هیچ جواب درست و صحیحی برای طرح بندی های مدرن مجلات وجود ندارد. همه آن ها دارای ویژگی های مشابه ای می باشند، با این تفاوت که شاید برخی از آن ها دارای امکانات و وجه های ویژه و بخصوصی باشند.

    دریابید که چه چیزی بیشتر برای شما کاربرد دارد و با این گرایش ها همراه شوید تا بتوانید وبلاگ خود را وارد سبک طراحی های مجله ای آینده و مدرن بسازید و نتایج بهتری را کسب کنید.

    طراحی های آینده وبلاگ ها و طراحی سایت

    من می توانم دنیایی را تصور کنم که وبلاگ نویس ها هم چنان طراحی های ساده تر وبلاگ خود را در کنار سایت های مجله ای، راه اندازی می نمایند.

    هیچ چیز اشتباهی در راه اندای وبلاگ های شخصی وجود ندارد و در حقیقت من پیشنهاد می کنم تا طرح بندی های قدیمی را برای وبلاگ های شخصی و یا برای برند های کوچک تر خود باز هم نگاه دارید و استفاده کنید.

    اما برای مجلات بزرگ و برند های مشهور، یک اجباری وجود دارد که از طراحی ساده وبلاگ ها دوری گزینند. و با توجه به این گرایش های گفته شده، به راحتی می توانید طرح بندی های جدیدی را برای وب سایت مجله ای خود به کار ببندید که به خوبی با نشریات قدرتمند تان مطابقت می یابد و می توانند نتایجی را برای شما به بار آورند که با استفاده از طرح بندی ها قدیمی هرگز نمی توانستید به آن دست یابید.

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    اندروید - ehsannasr
  • followerab

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴
    تشکر شده: ۲ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸

    خوب بود

  • 1wp.ir

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۴
    تشکر شده: ۴ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

    مقاله خوبی بود اما طراحی وب هزاران نکته باریک تر از مو وجود دارد که باید در طراحی بهشون توجه کرد

  • میکونوس

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۷
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

    ممنون از مقالت، گوگل هم با تکنیکهایی مثل AMP داره تلاش میکنه تا همه رو به سمت سبکتر و سریعتر شدن سوق بده

درباره‌ی این موضوع