انجمن


آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق و سود آور  (۳ نوشته)

  • آموزش کسب و کار و بازاریابی اینترنتی

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۱۲
    تشکر شده: ۷ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

    چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور راه اندازی کنیم ؟ آیا با راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توان به سود آوری و کسب درآمد رسید ؟ چگونه در کسب و کار اینترنتی موفق شویم.

    چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور راه اندازی کنیم ؟

    امروز در این مقاله ارزشمند از وب سایت مدیران وب دات کام قصد دارم شما را با چگونگی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق و سود آور آشنا کنم و یاد بگیرید چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور راه اندازی کنیم ؟ و به سود آوری بسیار بالایی دست پیدا کنید یا اگر صاحب کسب و کار و شرکت هستید یاد بگیریدبا اینترنتی کردن کسب وکار تان و بازاریابی اینترنتی از طریق اینترنت محصولات و خدمات شرکت و کسب و کارتان را به فروش برسانید پس تا پایان مقاله چگونه یک کسب وکاراینترنتی موفق و سودآور راه اندازی کنیم ؟ همراه ما باشید.

    کسب و کار اینترنتی چیست ؟

    به مجموعه کسب و کارهایی که در فضای اینترنت و با استفاده از ابزار های اینترنتی راه اندازی و مدیریت می شود و منجر به بازاریابی ، فروش ، کسب درآمد و سود آوری برای فرد یا شرکت شود کسب و کار اینترنتی نامیده می شود .مثلا : شما در گذشته برای خرید یک گوشی موبایل به بازار موبایل و فروشگاه های فروش موبایل می رفتید و گوشی مورد نظرتان را تهیه می کردید اما در حال حاضر شما همان گوشی موبایل را می توانید با قیمت بسیار مناسب و گارانتی در منزل و محل کارتان از طریق اینترنت سفارش و در کمترین زمان ممکن آن را در آدرس مورد نظرتان تحویل بگیرید. این کار باعث صرفه جویی زیاد در زمان و هزینه های شما شده و هم سود آوری بسیار بالایی برای کسب و کارهای اینترنتی دارد زیرا آنها می توانند در روز فروش بالایی داشته باشند . نمونه موفق کسب و کار اینترنتی ثروت ساز در ایران وب سایت دیجی کالا است. بیشتر شرکت ها و کسب و کارهای موفق و سود آور محصولات و خدمات شان را از طریق اینترنت بازاریابی ، تبلیغات و به فروش می رسانند، طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران بیش از ۷۵ درصد کسب و کارها و شرکت ها می توانند کسب و کارشان را از طریق اینترنت راه اندازی و مدیریت و محصولات و خدمات شان را به صورت اینترنتی به فروش برسانند و سود بسیار بالایی را نسبت به کسب و کارهای سنتی رقیب بدست بیاورند.

    ضرورت راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین

    شرایط اقتصادی روز به روز پیچیده تر می شود ، مدیران شرکت ها و کسب و کار ها دائم از کم شدن مشتریان و پایین آمدن فروش محصولات و کالاهای شرکت ها و کسب و کارشان گلایه دارند ، بسیاری از مردم دولت و تحریم ها را مقصر می دانند همچنین شرایط اقتصادی در آینده را خیلی ضعیف می دانند و بر این باور هستند که در آینده کسب و کارها نابود خواهند شد ، بعضی از افراد با وجود اینکه کارمند هستند بازهم چندین شغل دارند تا بتوانند هزینه های زندگی شان را تامین کنند ، و حرف اول من برای دسته اول این است که باید به سمت تغییر حرکت کنند و روش بازاریابی سنتی را رها کرد و به سمت مدیریت اینترنتی کسب و کار حرکت کنند تا از قبای بازار عقب نمانند و بتوانند کسب و کارشان را توسعه و رشد دهند ، اما سخن دوم من برای آن دسته از عزیزانی است که دارای مهارت و تخصص هستند و واقعا نمی دانند چگونه از مهارت و تخصص شان استفاده و بیشترین درآمد را داشته باشند توصیه می کنم برای استفاده اثر بخش از مهارت و تخصص تان آموزش دادن مهارت و تخصص از طریق اینترنت را شروع کنید با این کار شما مهارت و تخصص تان را به دیگران آموزش می دهید و با رفع نیاز کاربران درآمد کسب می کنید.

    برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز است ؟

    بعضی از افراد فکر می کنند راه اندازی کسب و کار اینترنتی به سرمایه های میلیونی نیاز دارد و نیاز است که هزینه های زیادی را بابت سفارش طراحی وب سایت ، ساخت فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهنیه سازی وب سایت و تبلیغات اینترنتی پرداخت کنند ولی با کمترین هزینه ممکن هم این کار امکان پذیر است من به این اصطلاح میگم راه اندازی کسب و کار اینترنتی با دست خالی ! من در این بخش از مقاله راهکار و روشی خدمت تان میگم که با کمترین هزینه ممکن بتوانید کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی و مدیریت کنید اجازه بدهید از کسب و کار اینترنتی خودم وب سایت مدیران وب دات کام برایتان بگویم من با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کسب و کار اینترنتی ام را راه اندازی کردم و در پرداخت هزینه های طراحی وب سایت ، ساخت فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهینه سازی وب سایت صرفه جویی کردم ،من فقط با پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان یک هاست و دامین از شرکت میهن وب سایت به مدت یکسال خریداری کرده ام و هر سال آن را تمدید می کنم. بقیه کارها مانند طراحی و راه اندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهنیه سازی وب سایت و . . . را خودم بدون دانش حتی یک خط برنامه نویسی یاد گرفتم و کسب و کار اینترنتی ام را بالا آوردم و به شما هم توصیه می کنم طراحی وب سایت را حتما خودتان یاد بگیرید و بدون دانش برنامه نویسی وب سایت و فروشگاه آنلاین تان را راه اندازی کنید این کار خیلی ساده است شما با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید وب سایت تان را راه اندازی کرده و با افزونه ووکامرس روی وردپرس فروشگاه آنلاین تان را بالا بیاورید تنها هزینه ای که پرداخت می کنید فقط خرید یک هاست خوب و ثبت دامین است که با پول توی جیبی هم میشه این کار را کرد.

    آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی
    انواع روش ها و مدلهای کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از طریق اینترنت

    کسب و کارهای اینترنتی دارای روش ها و مدلهای مختلفی هستند که افراد از طریق اینترنت درآمد کسب می کنند و در ادامه مقاله چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور راه اندازی کنیم ؟ شما را با انواع روش ها و مدلهای پر کاربرد کسب و کار اینترنتی آشنا کنم تا راحت تر بتوانید مدل و روش کسب کار اینترنتی که قرار است برای خودتان راه اندازی کنید آشنا کنم.

    چگونه یک کسب و کار اینترنتی موفق و سودآور راه اندازی کنیم ؟
    ۱ – راه اندازی کسب و کار اینترنتی آموزش محور :

    در کسب و کار اینترنتی آموزش محور شما با آموزش دادن مهارت ، تخصص و تجربه های خودتان به دیگران و رفع مشکلات و نیازهای آنها از طریق اینترنت می توانید درآمد کسب کنید ، مثلا شما دارای مهارت و تخصص تغذیه و رژیم های غذایی هستید، در کسب و کار اینترنتی آموزش محور تان می توانید آموزش های رایگان را در اختیار کاربران قرار دهید و با ساخت محصولات آموزشی پولی و فروش آنها به کاربران و مخاطبین درآمد های بسیار خوبی بدست بیاورید ، البته یادتان باشد در هر زمینه و حوزه ای مخاطبین بسیار زیادی وجود دارند و من توصیه می کنم وارد حوزه ای شوید که در آن مهارت و تخصص دارید یا خیلی زود می توانید مهارت یاد بگیرید و تخصص تان را افزایش دهید. و بهترین منبع برای کسب مهارت مطالعه ، تحقیق و یاد گیری است. مثلا وب سایت مدیران وب دات کام یک کسب و کار اینترنتی آموزش محور است.

    همچنین توصیه می کنم محصول آموزشی بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی ثروت ساز را مطالعه کنید.
    ۲ – راه اندازی کسب و کار اینترنتی خدمات آنلاین :

    کسب و کارهای اینترنتی ارائه خدمات آنلاین به کسب و کارهایی گفته می شوند که خدمات و نیاز ها روزانه افراد را به صورت آنلاین انجام داده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های افراد می شوند.که در ادامه مدل های کسب و کارهای اینترنتی خدمات آنلاین را خدمت تان معرفی و نمونه هایی را مثال خواهم زد.

    ۱ – وب سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما ، قطار و اتوبوس

    ۲ – وب سایت های فروش کارت شارژ

    ۳ – وب سایت های رزرو هتل

    ۴ – وب سایت های خرید بلیط سمینار و کنسرت

    ۵ – وب سایت های آگهی و نیازمندیهای آنلاین
    ۳ – راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروش کالا و محصولات فیزیکی

    این وب سایت ها محصولات و کالاهای مورد نیاز افراد ، شرکت ها و سازمان ها را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند و افراد می توانند در کمترین زمان ممکن مشخصات کالا و محصول مورد نظرشان را در این وب سایت ها جستجو و بررسی کرده و آن را به صورت آنلاین سفارش داده و درب منزل یا محل کارشان تحویل بگیرند نمونه هایی از این وب سایت ها عبارتند از :

    فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

    فروشگاه اینترنتی بامیلو

    و بسیار از وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی دیگر که در اینترنت فعال هستند.

    کسب و کارهای اینترنتی چه مزایایی دارند ؟

    ۱ – شما رئیس و مدیر خودتان هستید.

    ۲ – در خواب و مسافرت هم کسب درآمد امکان پذیر است.

    ۳ – زمان کاملا در اختیار شماست.

    ۴ – نیازی به خارج شدن از منزل ندارید.

    ۵ – از کار کردن و کسب درآمد آنلاین لذت می برید.

    ۶ – اطلاعات و آگاهی تان افزایش می یابد.

    ۷ – محیط کار و همکاران تان را خودتان انتخاب می کنید.

    ۸ – نیازی به سرمایه اولیه زیاد ندارد.

    ۹ – شما معروف خواهید شد.

    ۱۰ – برند کسب و کارتان زودتر ساخته می شود.

    ۱۱ – خیلی زود از رقبای کسب و کارتان جلو می زنید.

    ۱۲ – هر چقدر که دوست دارید می توانید درآمد داشته باشید.

    ۱۳ – خیلی زود به استقلال مالی می رسید.

    ۱۴ – از زندگی تان لذت خواهید برد.

    ۱۵ – هیچ فشار نخواهید داشت.

    ۱۶ – از شر توبیخ شدن توسط رئیس تان راحت می شوید.

    ۱۷ – از فقدان پول و در آمد گلایه و شکلایت ندارید.

    ۱۸ – فروش ۲۴ ساعته محصولات

    ۱۹ -ایجاد اشتغال و کار آفرینی

    ۲۰ – گردش حساب و واردات ارز به کشور

    ۲۱ – افزایش چرخه تبالات ارزی بین بانکی

    ۲۲ – فعالیت در کارهای خیریه و کمک به نیازمندان

    ۲۳ – بازاریابی سریع و دائمی کسب و کار

    ۲۴ – افزایش فروش محصولات شرکت و کسب و کار

    ۲۵ – صرفه جویی در زمان افراد

    ۲۶ – صرفه جویی در هزینه ها

    ۲۷ – فروش مستقیم کالا و محصولات

    ۲۸ – حذف واسطه ها

    ۲۹ – افزایش بهره وری کسب و کارها

    ۳۰ – کمک به صادرات محصولات و کالا های داخلی

    ۳۱ – اطلاع رسانی دقیق به کاربران

    پیشنهاد محصول ارزشمند : ستارگان بک لینک سازی حرفه ای

    راه اندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی
    مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی و فروشگاه آنلاین

    ۱ – شناسایی علایق ، تخصص و مهارت های شخصی

    ۲ – نیاز سنجی و پیدا کردن نیاز های مردم جامعه و کشور

    ۳ – انتخاب ایده مناسب برای شروع کسب و کار آنلاین

    ۴ – بررسی و تحقیق در مورد ایده انتخابی

    ۵ – تحلیل و آنالیز رقبای بازار

    ۶ – یافتن نقاط ضعف و یافتن راه های قوت بخشیدن

    ۷ – ساختن و آماده کردن محصولات و خدمات جهت بازاریابی و فروش اینترنتی

    ۸ – خرید هاست مناسب و با کیفیت

    ۹ – ثبت دامنه کسب و کارتان

    ۱۰ – راه اندازی وب سایت با سیستم مدیریت محتوا یا سفارش طراحی وب سایت

    ۱۱ – راه اندازی فروشگاه آنلاین

    ۱۲ – ثبت محصولات در وب سایت و فروشگاه آنلاین

    ۱۳ – انتخاب و فعال کردن روش های پرداخت

    ۱۴ – نحوه تحویل و رساندن محصولات به دست مشتری

    ۱۵ – برنامه ریزی برای بازاریابی اینترنتی

    ۱۶ – نوشتن و تولید محتوا برای بازاریابی اینترنتی

    پیشنهاد مطالعه مقاله ارزشمند : چگونه برای وب سایت تان محتوای با کیفیت بنویسید

    ۱۷ -بروز رسانی وب سایت

    ۱۸ – پاسخگویی به نظرات و سوالات مشتریان

    ۱۹ – پیگیری مشکلات مشتریان نا راضی

    ۲۰ – تمرکز روی ارائه خدمات و محصولات با کیفیت
    رابطه نگرش افراد نسبت به کسب و کار اینترنتی و موفقیت در کسب و کار اینترنتی

    نگرش و دیدگاه شما نسبت به کسب و کارهای اینترنتی چیست ؟ همانطوری که می دانید موفقیت در زندگی و هر کاری در مرحله اول به نگرش و دیدگاه شما نسبت به آن موضوع بستگی دارد ، اگر شما بر این باور هستید که زندگی سخت است به واسطه دیدگه و نگرشی که دارید قطعا زندگی سختی را تجربه خواهید کرد ، خیلی از افراد بر این باور هستند که پول درآوردن سخت است ! پول مثل چرک کف دست است، اینگونه باور ها در مورد پول و ثروت باعث می شود اول از همه شما به سختی بتوانید پول در بیاورید و باید زجر ها بکشید تا مقدار کمی پول بدست تان برسد در مرحله دوم وقتی بر این باور هستید که پول چرک کف دست است هر پولی که بدست می آورید مانند چرک کف دست پاک می شود و خیلی زود از دست تان خارج می شود ، دقیقا باور هایی که نسبت به کسب و کارهای اینترنتی دارید بیانگر موفقیت یا شکست شما در کسب و کار اینترنتی است ، موفقیت یا عدم موفقیت و شکست شما در کسب و کار اینترنتی بستگی به دیده گاه و طرز تفکر شما دارد، اگر هنوز هم کسب و کار اینترنتی تان را راه اندازی نکرده اید از شما خواهش می کنم طرز تفکر و باور هایتان را نسبت به کسب و کار اینترنتی کم کم عوض کنید ، بروید در گوگل و موتور های جستجو در این باره تحقیق و مطالعه کنید و مقالات ارزشمندی که در وب سایت مدیران وب دات کام برای شما و در جهت تغییر باورهای شما تولید می شود مطالعه کنید تا کم کم باورهای منفی تان را از بین ببرید باورهای مثبت را جایگزین آن کنید تا نتایج دلخواه به مروز زمان در کسب و کارتان مشاهده شود.یادتان باشد باورهای ما انسانها یک شبه به وجود نیامده اند که یک شبه هم از بین بروند ، تغییر دادن افکار و باورها مقداری زمانبر است و شما باید با صبر هر روز بهتر از دیروز بتوانید باور های جدید را تقویت کنید.

    لازمه موفقیت در کسب و کار اینترنتی چیست ؟

    یکی از روش های مهم برای موفقیت در کسب و کارها بازاریابی درست ، صحیح ، اصولی و هدفمند است ، اگر سیستم بازاریابی شما منظم و دقیق باشد استراتژی های بازایابی زودتر نتیجه خواهد گرفت در غیر این صورت با ابهام و سر درگمی روبر خواهید شد ، در کسب و کارهای اینترنتی نیز بحث بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم و ضروری است اگر بازاریابی شما دقیق و منظم باشد قطعا نتایج بهتر و نتیجه بخش تری دریافت می کنید ، اما در کسب و کارهای اینترنتی نوع و روش بازاریابی و تبلیغات کاملا متفاوت از کسب و کار های سنتی می باشد به دلیل اینترنتی بودن کسب و کار شما تبلیغات و بازاریابی نیز باید در اینترنت و در فضای مجازی و در وب سایت های اینترنتی و وب سایت شما انجام شود چون بازاریابی و تبلیغات در فضایی غیر از سایت و کسب و کار شما اصلا نتیجه بخش نخواهد بود و این کار یعنی از بین بردن هزینه ها ، مثلا اگر شما تبلیغات و بازاریابی محصولات تان در فضای سنتی باشد نتیجه دلخواه ازحاصل نمی شود و بدوجه های تبلیغاتی شما از بین رفته و خیلی زود ار کسب و کار تان دلزده و نا امید می شوید.روش های متنوع زیادی برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار اینترنتی تان در فضای وب و اینترنت وجود دارد که سته به نوع و مدل کسب و کارتان باید تبلیغات و بازاریابی کنید ، نوشتن و تولید محتوای منظم در وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت ، بک لینک های منظم و با کیفیت ، کمپین تبلیغات کلیکی ، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ روش های خیلی خوبی برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار اینترنتی می باشد و باید این روش ها را برنامه ریزی شده و اصولی انجام دهید تا به نتیجه دلخواه تان برسید. یادمه چند سال پیش فروشگاه اینترنتی ۵۰۴۰ تبلیغات زیادی در تلوزیون انجام می داد و می دانید که هزینه های ماهیانه تبلیغات در شبکه ها تلوزیون چند صد میلیون تومان است ولی بعد از گذشت چند ماه لیست کالاهای آن در وب سایت خیلی کم شد و شکست های بسیار زیادی را متحمل شد. اما در مقابل و عکس این قضیه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا موجود است ، دیجی کالا اصلا از طریق تلوزیون محصولات و خدمات را بازاریابی و تبلیغات نمی کند ، تمامی تبلیغات ها و بازاریابی های وب سایت دیجی کالا در اینترنت ، وب سایت ها است زیرا استراتژی درست بازاریابی و تبلیغات اینترنتی را رعایت کرده است به همین دلیل است که به یکی از ابر فروشگاه های اینترنتی در ایران تبدیل شده است.
    آینده کسب و کارهای اینترنتی در ایران و جهان چگونه است ؟

    امروزه در کشور و جهان شاهد از بین رفتن و کاهش چشمگیر مشتریان بعضی از شرکت ها و کسب و کارها هستیم و روز به روز بر میزان کاهش فروش و نابودی کسب و کارها افزوده می شود ، همانطور که در جریان هستید سیستم های الکترونیکی و فناورهای اطلاعات در کشور ها کار مردم را تا حدود زیادی راحت کرده اند و تغییرات زیادی در سیستم های بازاریابی ، تبلیغات و فروش محصولات و کالاها رخ داده است اما بسیاری از کسب و کارهای موجود با این تغییرات همراه نشده اند و عدم تغییر کسب و کارها و شرکت ها همزمان با تغییرات در سیستم های بازار سبب کاهش مشتریان و فروش محصولات بعضی از شرکت ها و کسب و کارها شده است ، کسب و کارها هنوز هم می خواهند با روش های سنتی محصولات شان را به فروش برسانند در صورتی که سیستم ها فروش بسیار پیشرفت داشته ، این کار بازاریابی ، فروش و مشتری یابی را خیلی راحت کرده است و در این مسیر کسب و کارهایی موفق هستند و مشتریان خود شان را حفظ می کنند که در سیستم بازاریابی ،تبلیغات و فروش شان با تغییرات همراه بوده اند. تنها راه حل ممکن این است که شما نیز کسب و کار تان را به صورت اینترنتی بازایابی و مدیریت کنید تا بتوانید سهم مهمی در تجارت الکترونیک داشته باشید.

    صحبت پایانی مقاله :

    اگر دارای مهارت و تخصص هستید می توانید با راه اندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی به صورت رایگان محتوا تولید کرده و به کاربران آموزش دهید تا نیازها و مشکلات خودشان را حل کنند و یا اگر ایده ای دارید می توانید ایده خودتان را اجرا کنید و صاحب کسب و کار خودتان باشید و به عنوان یک استارت آپ نقش مهمی در کشور و جهان داشته باشید ، همچنین اگر صاحب شرکت و کسب و کاری هستید که با کاهش فروش روبرو هستید می توانید با مدیریت اینترنتی کسب و کارتان کسب و کارتان را رونق دهید.

    دانلود نسخه PDF پی دی اف مقاله

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    اندروید
  • mr.biqarar

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۴
    تشکر شده: ۲ بار
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

    مطلب خیلی خوبی بود ممنون.
    ولی خوب با توجه به گستردگی کسب و کار های اینترنتی مثلا دیجی کالا که برنده خیلی معروفی شده.
    ادم میترسه سرمایه گذاری کنه و فروشگاه اینترنتی ایجاد کنه چون مردم میرن از برند های معروف خریداری میکنن...

    کاربران زیر به‌خاطر این نوشته تشکر کرده‌اند:
    membersaz
  • amir002100

    آفلاین
    عضو
    تعداد نوشته‌ها: ۳
    # نوشته شده: ۵ سال پیش
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

    واقعا مقاله خوبی بود.
    ولی متاسفانه در ایران سریع همه جا اشبا میشه و سخت میشه کار کرد
    باید ایده نو و سرمایه داشته باشی تا بتونی به موفقیت برسی

درباره‌ی این موضوع